• KristenTjej84

    Om man köper en ny mobil

    Och är med i tele2, kan man då ta ut tele2 chippet från gamla mobilen och lägga det i den nya mobilen, utan att det blir något krångel? Eller har nya mobiler ett nytt chip som inte går att ta bort eller ersätta med något annat?
    Min gamla mobil strular ordentligt och måste köpa en ny..
    någon som har tips på en bra mobil som är billig? helst med kamera!?
    Tacksam för svar, mvh/ tekniskt okunnig:)

  • Svar på tråden Om man köper en ny mobil
  • xenaa

    har du abonnemand så är du bunden till tele2 och kan endast köpa mobil som har tele2 kort. det går att låsa upp mobilerna med kostar nån hundralapp.

    Är de kontant kort du har så kan du köpa en mobil som antingen kommer med tele2kort eller som är upplåst, MEN vill du bara ha ditt nummer och inte ha tele2 så kan man flytta över nummret till de nya operatören


    ♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • Flickan Gud Glömde

    Sålänge mobilen du köper inte är låst till ngn annan operatör är det inga problem.


    Använd google.se
  • KristenTjej84

    Mobilen(nya) som har tele2 kort, har det ett chip i sig som man måste ta bort så att man kan lägga det gamla chippet från gamla mobilen i den nya? eller har den nya mobilen överhuvudtaget inget chip i sig?

  • xenaa
    KristenTjej84 skrev 2008-07-23 11:54:42 följande:
    Mobilen(nya) som har tele2 kort, har det ett chip i sig som man måste ta bort så att man kan lägga det gamla chippet från gamla mobilen i den nya? eller har den nya mobilen överhuvudtaget inget chip i sig?
    vad är det för chip du snacakr om??
    Är det sim kortet du menar??

    För om det är de så är det bara att ta de lilla kortet och trycka in det i den nya mobilwn
    ♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • KristenTjej84

    Ja jag menar simkort:P tyckte bara det liknade ett "chip" därför kallade jag det för det då jag inte kom på det rätt ordet just då..

  • xenaa

    Ok.
    En helt ny mobil har inget sim kort. utan det får man antingen med mobilen eller så får man köpa till det. så om det är så att du ska köpa en mobil som har tele2 så räcker det med att dur edan har ett tele2 simkort sen innan


    ♥Leo 2oo7-o6-22♥
  • c0ol

    Köper du en mobil som är bunden till tele2 så får du ju ett till abonnemang, om du sen inte vill använda det men fortfarande betala på det så kan du mycket väl stoppa i ett annat tele2 abonnemang, men varför inte bara förlänga det du har idag så slipper du kostnad för två?

  • KristenTjej84

    Nu är jag väldigt förvirrad!
    Går det inte att köpa en ny mobil,dit tele2 simkortet passar in, utan att få med ett nytt tele2 abonnemang?

  • KristenTjej84

    dit mitt gamla tele2 simkort passar in..

Svar på tråden Om man köper en ny mobil