• LaLula

    Någon annan med en "lugn" bebis i magen??

    Tycker inte jag känner sparkar så tydligt och ofta. Blev såklart orolig men allt va bra och BM sa att jag hade en lugn bebis magen! Tänkte om det va fler än jag!?
    Känns som alla andra får rejäla sparkar och fötter o händer syns genom magen!

  • Svar på tråden Någon annan med en "lugn" bebis i magen??
  • Jesster

    Dotterna var lugn hela graviditeten igenom. En enda gång var det cirkus i magen, annars var det bara en buff då och då.


    Den som söker han finner - www.google.se
  • LaLula

    ok..,skönt att höra. Blir ju orolig att nåt ska vara fel.
    Verkar va en envis och lugn tös i min mage hon reagerar inte ens om man "bråkar" med henne, utan buffar bara när hon själv vill...

  • Sötstrumpan

    Min bebis har varit livlig till tusen hela graviditeten, men de sista dagarna så har det varit väldigt tyst, lite hicka bara. Har hört att det kan vara lugnet före stormen, är i v. 39 (38+2) så det kan ju stämma.

  • LaLula

    har oxå hört att de kan vara så...men jag har 12v kvar till "stormen" så vi får hoppas att de inte är så för min del=O
    Lycka till Sötstrumpan då de snart e dax !=)

  • Mollie77

    Vår har varit lugnare fram till nu typ..Eller lugnare vet jag iof inte men de har inte vat så hårt o dessa olika delar man kännt tidigare grav..Iof ligger moderkakan i framvägg men har ändå upplevt att liten är något lugnare änn sina syskon..Magen hoppar upp o ner nu men absolut inte så jag ser olika delar iaf..

  • Lill Mamsen

    Min har varit lugn hela tiden. Jag är i v.35 nu. Fick åka in på UL förra veckan för att jag var orolig och BM tyckte det va bäst att kolla upp det. Allt såg fint ut, så det verkar bara vara en lugn bebis helt enkelt :) Min bara buffar också och sambon har typ kännt två gånger. Den buffar inte tillbaka när man försöker. Den trycker däremot upp sig väldigt, så halva magen är som en kulle. Förra graviditeten var det helvilt i magen och jag kunde typ se en fot sticka ut som du skrev. Man jämför ju såklart och därför kändes det så konstigt att knappt känna alls denna gång.

  • Tanya6

    Min är också så. Det hjälper inte att försöka få henne att buffa utan hon gör det bara också när hon vill. Och det är väldigt sällan det sparkas i magen, utan det är mer som om hon glider runt. Man kan känna hur en hand glider längs magen liksom. Så var det inte alls med första, då gick hela magen i vågor, så jag har också vart orolig ibland

  • LaLula

    Skönt att det inte verkar vara så ovanligt iaf! Kanske man får en lugn bebis sen...kan ju alltid hoppas ;).
    Va en BM som sa till mig att jag skulle lägga mig ner i 20 min och om jag inte kände ngt då, så fanns det anledning att oroa sig. Jag fick panik! Min bebbe kan va stilla mkt längre än så och vaknar inte av kallt vatten eller om buffar på magen. Hon lever sitt eget lilla liv...redan!

  • Tanya6

    Ja shit! JAg kan ligga en timme ibland utan att det händer nåt. Läskigt att hon sa så där

Svar på tråden Någon annan med en "lugn" bebis i magen??