• Anonym (Caroline)

    Kvinnor som valt leva ensamma

    Är en kvinna och trivs bäst att leva ensam.Fördelar med detta är:Jag behöver inte kompromissa/tänka på nån annan hemma,det är bekvämt,behöver inte sova bredvid en snarkande man,städa efter honom,frihet,behöver inte ta hänsyn till partners familj och umgås med dom hemma hos mig.Nackdelar:svårare ekonomiskt,när nåt inte funkar/går sönder hemma,inte få hjälp av sin partner.Finns det fler som gillar ensamheten ,friheten?,En nackdel ochså är att vissa frågar ,varför jag inte vill ha fast förhållande och större hem då.Hur tänker ni,är detta konstigt?

  • Svar på tråden Kvinnor som valt leva ensamma
  • Anonym (T)

    Inte alls konstigt. Alla vill inte ha en partner , och nu har kvinnor valmöjlighet.

    Vill du aldrig ha en partner eller har du inte hittat någon du verkligen vill vara med?

  • Anonym (Caroline)

    Är inte sökande.Kan högst tänka mig särbo ,om det känns rätt.Har levt i parförhållande förut.

  • Anonym (yup)

    det sägs ju att en kvinna blir lyckligare vid en separation, ligegr nog något i det.
    Kvinnor behöver inte män för att känna sig älskade,

    Umgås med vänner, familj och ha tillfälliga sexuella partners för att stilla bekräftelsen och sex-behovet. :) Du får ha så mkt egen-tid du vill, titta på de filmer, serier du tycker själv är bra osv.

    Män utnyttjar ändå bara kvinnor, bor med dem för att någon ska ta hand om deras hem, och använder dem som sex-dockor, Män blir ändå inte kär i kvinnor "på riktigt" 

    När sexet tryter blir de sura och griniga och går till någon älskarinna eller eskort.

  • Guapa

    Fullt normalt. Jag har levt som en ensamvarg i många år och trivts väldigt bra med det. Nu är jag gift med en annan ensamvarg så vi är ensamvargar i varandras sällskap kan man säga :) Funkar väldigt bra då vi har stor förståelse för varandras behov av egentid. Dock har vi fått översociala barn som gör det hela betydligt knepigare ;)

  • Anonym (Taggen85)

    Jag har med valt att leva ensam. Älskar det! Jag gör karriär och kan inreda mitt hem precis som jag vill. Testar också på lite sidokarriärer och det har vart superkul. Jag går på kurser och massa kulturella aktiviteter som opera, museum och teater. Är med i en matlagningskurs och har börjat med tennis. Nu planerar jag min första alldeles egna äventyrsresa som jag ser så sjukt mycket fram emot. Är så mycket modigare när jag är ensam än tillsammans med någon. Jag har många vänner jag umgås med men jag trivs väldigt bra att göra saker själv. Har haft förhållanden men det sista var skitdåligt så nu uppskattar jag min "ensamhet" extremt mycket. Kommer inte på så många nackdelar just nu...min ekonomi är fan så mycket bättre nu än när jag var i förhållande. Möjligen att jag måste börja tänka på allvar om jag vill ha barn eller inte. Men det finns ju alltid insemination om jag verkligen känner den biologiska klockan till slut (men den har ju vart tyst i över 30 år så vi får väl se). Ensam känner jag mig i princip aldrig, jag har min familj och min stora kisse som tar bättre hand om mig när jag är sjuk än någon pojkvän :)

    Så nej, jag tycker absolut inte att du är konstig. Har dock en syster som inte förstår att man kan välja att leva själv. Men var och en blir salig på sitt vis :)

  • Anonym (Caroline)

    Vi kvinnor klarar oss bra.Dock vet jag att det finns många som om och om igen flyttar ihop med nya partners i sitt liv.De måste vara det att dom inte trivs ensamma,är väldigt sociala,och det har jag förståelse för.

  • Eena

    Inte alls konstigt. Jag är likadan. Har provat det där med att dela mitt hem med en man och känner spontant att jag aldrig vill tillbaka dit. Har varit singel i snart tre år och stormtrivs.

  • Anonym (Caroline)
    Eena skrev 2017-02-03 22:01:23 följande:

    Inte alls konstigt. Jag är likadan. Har provat det där med att dela mitt hem med en man och känner spontant att jag aldrig vill tillbaka dit. Har varit singel i snart tre år och stormtrivs.


    Förstår dig!Så det finns säkert flera.
  • Anonym (Caroline)
    Anonym (Taggen85) skrev 2017-02-03 21:46:11 följande:

    Jag har med valt att leva ensam. Älskar det! Jag gör karriär och kan inreda mitt hem precis som jag vill. Testar också på lite sidokarriärer och det har vart superkul. Jag går på kurser och massa kulturella aktiviteter som opera, museum och teater. Är med i en matlagningskurs och har börjat med tennis. Nu planerar jag min första alldeles egna äventyrsresa som jag ser så sjukt mycket fram emot. Är så mycket modigare när jag är ensam än tillsammans med någon. Jag har många vänner jag umgås med men jag trivs väldigt bra att göra saker själv. Har haft förhållanden men det sista var skitdåligt så nu uppskattar jag min "ensamhet" extremt mycket. Kommer inte på så många nackdelar just nu...min ekonomi är fan så mycket bättre nu än när jag var i förhållande. Möjligen att jag måste börja tänka på allvar om jag vill ha barn eller inte. Men det finns ju alltid insemination om jag verkligen känner den biologiska klockan till slut (men den har ju vart tyst i över 30 år så vi får väl se). Ensam känner jag mig i princip aldrig, jag har min familj och min stora kisse som tar bättre hand om mig när jag är sjuk än någon pojkvän :)

    Så nej, jag tycker absolut inte att du är konstig. Har dock en syster som inte förstår att man kan välja att leva själv. Men var och en blir salig på sitt vis :)


    Låter som du har ett bra liv!
Svar på tråden Kvinnor som valt leva ensamma