• Anonym (S)

    Ser ner

    En fråga till män. Ser ni mer ner på kvinnor som bor själva men inte är oskulder? Att ni typ har fördomar om de och väljer hellre att gifta er med en oskuld som bor hemma tills hon gift sig?

  • Svar på tråden Ser ner
  • Anonym (S)

    Jag frågar för jag har fått många fördomar om mig när jag berättat att jag bor själv. En tjej som bor hemma hos sina föräldrar kan lika gärna ligga runt men det verkar inte vissa förstå?
    Bara för jag bor själv innebär det inte att jag ligger runt. Jag har till och med bara haft en partner då jag inte vill göra det om det inte känns rätt, ändå får jag massa fördomar.

  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 20:19:07 följande:

    Jag frågar för jag har fått många fördomar om mig när jag berättat att jag bor själv. En tjej som bor hemma hos sina föräldrar kan lika gärna ligga runt men det verkar inte vissa förstå?
    Bara för jag bor själv innebär det inte att jag ligger runt. Jag har till och med bara haft en partner då jag inte vill göra det om det inte känns rätt, ändå får jag massa fördomar.


    Definitivt aldrig från någon helsvensk antar jag?!
  • Tecum
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 20:13:25 följande:
    Ser ner

    En fråga till män. Ser ni mer ner på kvinnor som bor själva men inte är oskulder? Att ni typ har fördomar om de och väljer hellre att gifta er med en oskuld som bor hemma tills hon gift sig?


    En väldigt konstig fråga. Svaret är att vi givetvis inte ser ner på en kvinna för att hon bor ensam.

    Antar att du har utländskt ursprung för att ställa en sån fråga. 
  • Anonym (S)
    Tecum skrev 2023-05-31 20:46:31 följande:
    En väldigt konstig fråga. Svaret är att vi givetvis inte ser ner på en kvinna för att hon bor ensam.

    Antar att du har utländskt ursprung för att ställa en sån fråga. 
    Ja det har jag och jag vill gärna höra från utländska män också för snart kommer jag börja tro att de alla är likadana.
  • Anonym (E)
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 20:50:34 följande:
    Ja det har jag och jag vill gärna höra från utländska män också för snart kommer jag börja tro att de alla är likadana.
    Det kan vara en kulturkrock då, för de flesta svenskar (säg 99 %) skulle för det första aldrig anta att du ligger runt bara för att du bor ensam och för det andra skulle väldigt många inte döma dig även om det vore så.
  • Anonym (Jenny)

    För mig som helsvensk är det en jättekonstig fråga, men jag förstår att den är relevant i din bekantskapskrets. Jag antar att du är 20-25 år, i samma ålder som mina barn. Några av deras kompisar bor hemma, några pluggar på annan ort, några har egna lägenheter. Ingen av dem skulle drömma om att döma någon (tjej eller kille) för att hen bor själv. Snarare är det lite negativt att bo kvar hemma om man har jobb och skulle kunna flytta hemifrån. 
    Om en kille dömer dig för att du bor själv är det ett tecken på en människosyn som inte är bra, och han är ändå ingen du borde bli ihop med! (Tänk efter hur du vill att han behandlar dig och era ev. döttrar...)

  • Anonym (Wtf)

    Nej, varför skulle vi göra det? Har aldrig ens hört talas om något liknande i Sverige under detta millennium.

  • Anonym (M)
    Anonym (Wtf) skrev 2023-05-31 21:08:12 följande:

    Nej, varför skulle vi göra det? Har aldrig ens hört talas om något liknande i Sverige under detta millennium.


    Desto vanligare under detta millenium...
  • Anonym (Orter med stark frikyrka)

    För att hitta den typen av tänk bland etniska svenskar så får du hitta nån semi-isolerad håla med stark frikyrka. Det vanliga är inte att bo i föräldrahemmet tills man är gift.

  • Anonym (Beast)
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 20:13:25 följande:
    Ser ner

    En fråga till män. Ser ni mer ner på kvinnor som bor själva men inte är oskulder? Att ni typ har fördomar om de och väljer hellre att gifta er med en oskuld som bor hemma tills hon gift sig?


    Varför skulle någon vilja gifta sig med en oskuld? Det fungerar inte så i Sverige. Det är snarast en nackdel att vara oskuld och bo hemma hos föräldrarna innan man gifter sig.
  • Anonym (???)

    Men varför tror du att svenska män skulle ha en medeltida syn på kvinnor?

  • Anonym (Orter med stark frikyrka)
    Anonym (???) skrev 2023-06-01 00:27:06 följande:

    Men varför tror du att svenska män skulle ha en medeltida syn på kvinnor?


    Sannolikt för att det skett en liten nymoralism hos många män där de vill att kvinnan skall ha lite bagage, få ex, inte ha en onlyfans, inte ha öppen relation och inte haft många engångsligg. Typ varenda podd där män pratar relationer säger de det där. Långt från medeltid men en tydlig tillbakagång.
  • Anonym (Ragrats)

    Haha här har vi det härliga nysvenskar som nya Sverige/Europa snart kommer till majoriteten bestå av.
    Multikultur som europeerna inte vill se. DETTA är vad man bett om. Snavka om att backa bandet som är samhälls- och kulturutveckling. 

    Svar: inga svenskar och få europeer bryr sig om detta. Kanske ska träffa en rejäl etnisk svensk man istället? 

  • Emiz
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 20:13:25 följande:
    Ser ner

    En fråga till män. Ser ni mer ner på kvinnor som bor själva men inte är oskulder? Att ni typ har fördomar om de och väljer hellre att gifta er med en oskuld som bor hemma tills hon gift sig?


    Hur kan du ens vilja ha svar på den frågan? Du vill väl ändå inte ha en man med det synsättet? Se ner på? De kan isåfall dra åt hel****!
  • Emiz

    Du kan ignorera alla rasistiska kommentarer. LÅNGT ifrån alla svenska män är bra och LÅNGT ifrån alla män med utländsk bakgrund har det synsätt du beskriver. Men om man håller sig till ämnet så fattar jag verkligen inte hur du kan bry dig om vad dessa män skulle tycka. Hur fan kan man vilja ha en sån man????

  • Anonym (Ragrats)

    LÅNGT mycket vanligare bland icke svenskar för att inte nämna icke europeer har detta tankesätt och kultur. LÅNGT mycket ovanligare bland etniska svenskar däremot. 
    Likaså med skjutningar mm. Inget märkligt. Bara statistik och sabla statistik.

    Skulle man tänka samma sak om det var LÅNGT mycket vanligare att bli våldtagen av en person i tex röda byxor (inte bästa jämförelsen men låt gå)? "Aja men inte alla är ju såna med röda byxor". Helt korrekt, men få skulle nog tänka så i det läget. Eller varför inte "LÅNGT ifrån alla män är våldtäktsmän och mördare så jag kan gå hem till denna främling". Inte många skulle ge den rekommendationen heller.
    Undra varför det ena är ok att säga men inte det andra. Var i ligger skillnaden, hmmm

  • Anonym (Har ingen betydelse)
    Anonym (S) skrev 2023-05-31 20:13:25 följande:
    Ser ner

    En fråga till män. Ser ni mer ner på kvinnor som bor själva men inte är oskulder? Att ni typ har fördomar om de och väljer hellre att gifta er med en oskuld som bor hemma tills hon gift sig?


    Det har ingen betydelse. Du väljer själv jag ser inte ner på en kvinna som bor själv utan partner
Svar på tråden Ser ner