• Anonym (?)

    Krig i Sverige

    Nu har Carl-Oskar Bohlin gått ut med att det med stor sannolikhet kommer bli krig i Sverige. 


    Jag känner mig extremt oroad. Hur hanterar man detta? Vad gör man? Är det värt att spendera sin sista tid på jobb eller ska man fokusera på sin familj nu istället när slutet är nära?

  • Svar på tråden Krig i Sverige
  • Anonym (Hut, hyfs och hållning)

    Sitt ner i båten och sluta lyssna på domedagspredikare, är mitt tips.

  • Anonym (M)

    Vadå för krig? Ryssland kommer att bli sönderbombat om de slår emot NATO eller ett allierat land. Bara skrämseltaktiker. Sluta tramsa.

  • Anonym (?)

    Syftar på det som expressen precis lade ut. Där minister  Carl-Oskar Bohlin ber folk att nu förbereda sig.

  • Anonym (?)

    Sverige är inte medlemmar i Nato. Vi kommer inte få
     någon hjälp om något händer. Sveriges försvar är inte mycket att hänga i julgranen.

  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2024-01-07 18:13:48 följande:

    Sverige är inte medlemmar i Nato. Vi kommer inte få
     någon hjälp om något händer. Sveriges försvar är inte mycket att hänga i julgranen.


    Då så. Om du tror på allvar att det blir krig så börja förbereda dig, Vem hindrar dig? 
  • Anonym (Casanova)

    Inte så mycket du kan göra. Bunkra bra och ha grejer?

    Jag googlade på snubben. Han är tydligen minister för civilt försvar och sitter i försvarsdepartementet. Moderat politiker som pluggat juristlinjen. Ingen vanlig dumskalle som säger det. Den här killen får säkert seriös underrättelseinformation.

    Under förutsättning att han sagt att han tror det? Finns det någon källa på påståendet?

    Min egen analys är att det kommer att bli spännande när Ryssland vunnit mot Ukraina och erövrat landet. De kommer då att stå med en arme på omkring 2 miljoner krigstränade soldater och en mobiliserad krigsindustri.

    Väst står med färre soldater, tomma vapenförråd och en slö krigsindustri som tillverkar fel saker i fel volymer. Ett big big problem. Gud alena vet vad som händer då? Förhoppningsvis ingenting! :P

  • Anonym (M)

    Ryssland har inte resurser att bedriva krig i Finland och Sverige. Ni är fullt upptagna med att förlora i Ukraina. Sluta att sprida eran rysstrollpropaganda. 

Svar på tråden Krig i Sverige