• nordas

    100 orgasmer per dag?

    Läste nyligen i Aftonbladets söndagsbilaga en fråga till Malena Ivarsson hur en kvinna ska göra för att uppnå 100 orgasmer per dag. Malena svarade att det i så fall skulle vara mer ett lidande än tvärtom och att det finns en diagnos för fenomenet, PGAD, (Persistent Genital Arousal Disorder) som man tror kan uppkomma när vissa kvinnor slutar med antidepressiva preparat men man vet inte säkert vad det beror på i grunden. Malena skriver att dem som drabbas klagar över långa perioder av sexuell upphetsning som inte lättas av orgasmer. Det är en spontan upphetsning som kan pågå i timmar eller dagar.

    Som man kan jag känna mig kåt i ganska långa perioder, men jag har inget för det eftersom jag som 50-plussare är så avklippt från den delen av livet och har alltid så varit. Jag kan däremot inte klaga på att jag får för många orgasmer.

    Kvinnligt sex måste vara det bästa, utan att personligen ha fått uppleva något på den manliga sidan. Verkar som om klitoris vinner "njutnings- och mångsidighetsmatchen" mot ollonet. Vad tror ni? Ska man inte jämföra så, kanske? 

  • Svar på tråden 100 orgasmer per dag?
  • Anonym (Pia)
    nordas skrev 2024-04-18 11:00:03 följande:
    100 orgasmer per dag?

    Läste nyligen i Aftonbladets söndagsbilaga en fråga till Malena Ivarsson hur en kvinna ska göra för att uppnå 100 orgasmer per dag. Malena svarade att det i så fall skulle vara mer ett lidande än tvärtom och att det finns en diagnos för fenomenet, PGAD, (Persistent Genital Arousal Disorder) som man tror kan uppkomma när vissa kvinnor slutar med antidepressiva preparat men man vet inte säkert vad det beror på i grunden. Malena skriver att dem som drabbas klagar över långa perioder av sexuell upphetsning som inte lättas av orgasmer. Det är en spontan upphetsning som kan pågå i timmar eller dagar.

    Som man kan jag känna mig kåt i ganska långa perioder, men jag har inget för det eftersom jag som 50-plussare är så avklippt från den delen av livet och har alltid så varit. Jag kan däremot inte klaga på att jag får för många orgasmer.

    Kvinnligt sex måste vara det bästa, utan att personligen ha fått uppleva något på den manliga sidan. Verkar som om klitoris vinner "njutnings- och mångsidighetsmatchen" mot ollonet. Vad tror ni? Ska man inte jämföra så, kanske? 


    Det är nog mer individuellt än att man kan dra slutsatser utifrån kön. De män jag har varit med har alltid njutit mer än jag, i alla fall.
  • Anonym (Man 53 år make)

    Jag är man. Jag tror som nämnts att det är svårt att få det att bli vettigt och meningsfullt överhuvudtaget att se det som en match som nåt kön kan vinna.

    Det är väl dessutom rätt svårt att få nåt rimligt utfall eftersom den lilla grupp i samhället som faktiskt kan jämföra av egna erfarenheter är ytterst liten. De flesta har väl bara upplevelser som man erfaret från partner av annat kön.

    Min ytterst lekmannamässiga gissning är att det finns fler dimensioner och nivåer hos kvinnor än hos män. Samtidigt kräver det nog möjligen mer träning att "hitta" och lära känna sin kropp hos kvinnor. Sen verkar grovt generaliserat kvinnors sexualitet förändras mer under en levnad än för män.

    En i princip omöjlig fråga att svara på alltså tror jag. Och skulle vi nu få ett svar så kan man ju fundera på om det inte skulle bli ganska ifrågasatt och kritiserats mycket. 

    Vi får väl bara fortsätta njuta av vara med och tillsammans med de partner som vi väljer. Lycka till på era upptäcksfärder i samlivet virvlande berg- och dalbana...

  • nordas

    Det är inte lätt med sexualitet. Läser i Aftonbladet en sammanställning, en lista över alla kvinnliga orgasmer, minst 8 till antalet. Var finns listan över alla manliga orgasmer? Nej just det, den existerar inte. Rena rama utklassningen om man jämför könens förmåga att ha mångsidigt sex.

    Jag, som har jobbat upp min njutning ganska mycket på sistone med bland annat vibrator, kände mig överkörd när jag läste artikeln. Problemet för mig är att jag vill uppleva kvinnligt sex, eller sex som är så likt det kvinnliga som möjligt trots att jag inte är kvinna. Rent njutningsmässigt är kvinnan min förebild, inte mannen. Tyder det här på att jag egentligen är gay eller bara missnöjd?


  • Anonym (Fascinerad av den manliga)

    Jag är väldigt fascinerad av den manliga orgasmen. Vad som gör att det ibland rinner ut och ibland flyger ut vilket män vägrar ge ett rakt svar på eller hävdar ett kryptiskt "tryck" nej det är inte tryck, det kan flyga ut trots att jag inte har tryck alls mot din penis. Jag kan helt släppa din precis innan du får orgasm och det kan flyga istället för rinna ut ändå.

  • nordas
    Anonym (Fascinerad av den manliga) skrev 2024-04-20 08:47:46 följande:

    Jag är väldigt fascinerad av den manliga orgasmen. Vad som gör att det ibland rinner ut och ibland flyger ut vilket män vägrar ge ett rakt svar på eller hävdar ett kryptiskt "tryck" nej det är inte tryck, det kan flyga ut trots att jag inte har tryck alls mot din penis. Jag kan helt släppa din precis innan du får orgasm och det kan flyga istället för rinna ut ändå.


    Ja, okej har aldrig tänkt på den så, roligt att du tycker det. 
  • Anonym (Fascinerad av den manliga)
    nordas skrev 2024-04-20 14:14:17 följande:
    Ja, okej har aldrig tänkt på den så, roligt att du tycker det. 
    Ja den är fascinerande och mysteriet tätnar eftersom ni alltid slingrar er och undviker att ge en ordentlig förklaring som värsta politikerna.
  • JJ19
    Anonym (Fascinerad av den manliga) skrev 2024-04-20 14:53:18 följande:
    Ja den är fascinerande och mysteriet tätnar eftersom ni alltid slingrar er och undviker att ge en ordentlig förklaring som värsta politikerna.
    För min del har kraften i sprutet att göra med hur kåt jag är och hur länge jag byggt upp orgasmen.
    Det sipprar aldrig ut, de minsta är kanske 3-4 sprut, medans de kraftigaste kan vara typ 10 som flyger ganska långt.
  • Anonym (Elin)

    Tror att man njuter mer. Alla män jag varit med har kommit direkt när vi har sex. Och endel har kunnat komma flera gånger? medans jag inte kan komma av enbart penetration. Måste smeka klitoris samtidigt. Upplever nog att slidan är rätt okänslig om man jämför med snoppen. Att klitoris skulle vara mer känslig betyder ju inte att den står för mer njutning? Många upplever att det kan göra ont om man tar där och känns obehagligt. Så tror män njuter mer, då män också har en tendens till att vara sugna lite oftare 

  • Anonym (Kvinnor och män)

    Har varit med både kvinnor och män under mitt liv, är nu ca 50. Generellt tror jag att män njuter mer av sex, och är mer oberoende av med vem de har sex. Jag har kunnat komma med män av enbart penetration om de haft en lagom stor penis, och hållit en bra takt under samlaget, och inte varit för fokuserade på att dra jättelångt in och ut. Men som sagt, det har varit beroende på samlagets karaktär om jag kommit. Har känt mig kåt med både männen och med kvinnan. 
    Nu med en kvinna sedan ca 15 år så kommer jag hela tiden, hon också. Men vi har bra kemi. Har enorm sexlust nu, och har därför sex jätteofta jämfört med tidigare relationer (där jag hade sex ca 1 g/v). Tror att jag upplevde att samlagen förr handlade mycket om mannen och penisen. Har upplevt att alla män jag varit med har kommit vid varje samlag, och därför tror jag att de generellt har lättare att få ut njutning vid samlag med vem som helst.

  • nordas
    Anonym (Elin) skrev 2024-04-20 17:01:44 följande:

    Tror att man njuter mer. Alla män jag varit med har kommit direkt när vi har sex. Och endel har kunnat komma flera gånger? medans jag inte kan komma av enbart penetration. Måste smeka klitoris samtidigt. Upplever nog att slidan är rätt okänslig om man jämför med snoppen. Att klitoris skulle vara mer känslig betyder ju inte att den står för mer njutning? Många upplever att det kan göra ont om man tar där och känns obehagligt. Så tror män njuter mer, då män också har en tendens till att vara sugna lite oftare 


    Jag har hela tiden varit övertygad om att klitoris med sina 8 000 nervändar ger mycket mer njutning än mannens ollon med bara 4 000. Har läst om klitoris, står mycket om den på Wikipedia, finns nästan inget om ollonet. Att det finns olika kvinnliga orgasmer måste vara ett faktum och dessa kan alla kvinnor uppleva om de stimuleras rätt. Tror det hänger mycket på det. Men för all del, jag kan ha fel.

    Sen har jag nog tittat för mycket på porr, där njuter kvinnorna oerhört, men man ser sällan männen njuta så mycket. Kvinnorna får orgasmer hela tiden, antingen via vibratorer eller på andra sätt.

    Vet inte vad jag ska göra. Har försökt hitta någon i flera år på Tinder och Badoo, men ingen vill. Jag är för gammal och oerfaren. Först på senare år har jag kunnat njuta av onanisex, något som skulle varit möjligt för 25 år sedan.
Svar på tråden 100 orgasmer per dag?