• Anonym (2 barm)

    När ska föräldrarna träffas?

    Hej! Jag har varit tillsammans med min kille i snart 2 år. Våra föräldrar har inte träffats än. Min kille tycker att det är på tiden att dom träffas. Hur länge väntade ni?

  • Svar på tråden När ska föräldrarna träffas?
  • Anonym (Lin)

    Mina och min mans föräldrar träffades första gången på vårt bröllop, efter att vi hade varit tillsammans i nio år. 

  • Anonym (Hmm)

    Med exet möttes de på bröllopet så efter sex år då. Med tidigare ex har föräldrarna aldrig träffats.

  • FuckGoggleAskMe

    Jag blev inbjuden på middag hos sonens flickväns föräldrar efter ungefär 3 månader ? tyckte det var lite tidigt men ok, varför inte. Unga paret är 17 år och föräldrarna är trevliga. Vi hade blivit introducerade på skolan redan innan det. 

  • Anonym (K)

    Efter ungefär fem år, när vårat barn döptes. 

  • Anonym

    Aldrig, min mamma hann gå bort och min pappa dog när jag var liten.Rynkar på näsan

  • Bergegardh

    Tror det är olika i olika familjer. Om din pojkvän tycker det är dags så kanske det från hans familjesida är på tiden. Sålänge du inte har något emot det så varför inte? 

  • Anonym (abc)

    Första gången var väl efter ca 3,5 år på vårt första barns dop. Sedan sågs de varje år på födelsedagskalas + andra barnets dop. Nu har de nog inte setts de senaste ca 5 åren för vi har inte haft kalas. 

    Om det hade känts som att de var människor som hade mycket gemensamt och skulle uppskatta varandras sällskap så skulle vi väl bjudit dom på middag någon gång i början och fortsatt med det om alla verkade ha kul. Men rätt säker på att både min mans och mina föräldrar mer skulle känna det som plikt än nöje om vi hade börjat med sådant. 

    Tycker inte det finns något rätt eller fel i det utan det beror ju helt på om man tror att föräldraparen skulle uppskatta varandras sällskap. 

  • Anonym (hus)
    Anonym (2 barm) skrev 2024-05-02 18:35:41 följande:
    När ska föräldrarna träffas?

    Hej! Jag har varit tillsammans med min kille i snart 2 år. Våra föräldrar har inte träffats än. Min kille tycker att det är på tiden att dom träffas. Hur länge väntade ni?


    Ska och ska. 

    Mina föräldrar är inga jag gärna vill visa upp, men de fick väl träffa min mans föräldrar i nåt sammanhang där alla var samlade. Typ när vi flyttade till huset. 

    Tycker inte att det finns nåt standardsvar på den frågan. När det känns rätt helt enkelt. 
  • beli
    Anonym (Lin) skrev 2024-05-02 19:01:46 följande:

    Mina och min mans föräldrar träffades första gången på vårt bröllop, efter att vi hade varit tillsammans i nio år. 


    Otroligt. Vad var orsaken till att det hann gå nio år innan de träffades? Bor nåt av föräldraparen på andra sidan jorden?
Svar på tråden När ska föräldrarna träffas?