• Anonym (Osynk)

    Du är jättekåt och vill ligga…

    ?men din partner saknar lust, vänder ryggen till och vill bara sova. Hur hanterar du vanligtvis situationen?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du är jättekåt och vill ligga…
  • Anonym (Benny)

    Alternativ saknas, förstås. Jag suckar inte dramatiskt, medvetet, men kan nog råka sucka. Sen låter jag henne vara ifred. Nästa morgon tar jag min sak i egna händer. Om det går för lång tid så blir jag frånvänd, tar hand om mig själv, pockar inte, tjatar inte. Hon märker att jag är "väck" och frågar, och då förklarar jag försiktigt att jag har svårt att bli avvisad alltför mycket, att jag då vänder mig "inåt" och slutar försöka, för min mentala hälsas skull. Då tar hon sitt ansvar och vi får igång sexlivet igen.

  • Jim84

    Generellt har jag inga problem med att ta saken i egna händer inför min partner. Vet att hon tycker om när jag gör det och ibland får det också henne att piggna till.


    Så klart gör jag det inte om hon är astrött och måste sova, då händer det att jag smyger ut och tillfredsställer mig själv.

  • Anonym (Man234)

    Fanns inget bra alternativ då vi aldrig har sex och jag har helt enkelt lärt mig att acceptera detta. Inga suckar involverade.

  • Anonym (Hade fått honom att ändra sig)

    Jag hade fått honom att ändra sig, jag har runt femtioelva sätt som jag vet fungerar på honom i den situationen

  • Smecker

    Fanns inte alternativet "Det är skönt med en liten paus då och då". Sexet lär vara tillbaka som vanligt dagen efter, troligtvis på morgonen redan, så en kväll utan är väl inte hela världen?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Jim84
    Anonym (Hade fått honom att ändra sig) skrev 2024-05-04 07:29:03 följande:

    Jag hade fått honom att ändra sig, jag har runt femtioelva sätt som jag vet fungerar på honom i den situationen


    Haha, vilka är dina bästa?
  • Jim84
    Smecker skrev 2024-05-04 07:31:08 följande:

    Fanns inte alternativet "Det är skönt med en liten paus då och då". Sexet lär vara tillbaka som vanligt dagen efter, troligtvis på morgonen redan, så en kväll utan är väl inte hela världen?


    Fast om man är jättekåt så är kanske en liten paus det sista man begär :)
  • Anonym (LM)

    Oftast blir vi kåta tillsammans dvs vi har en mysig kväll mm som leder till att vi vill ha sex, sällan bara en helt plötsligt bara vill ifrån ingenstans och den andra inte vill. Något gör att man blir upphetsad och det leder till sex.

  • Core
    Smecker skrev 2024-05-04 07:31:08 följande:

    Fanns inte alternativet "Det är skönt med en liten paus då och då". Sexet lär vara tillbaka som vanligt dagen efter, troligtvis på morgonen redan, så en kväll utan är väl inte hela världen?


    Haha ja det känns som väldigt pubertala svarsalternativ? Man är sugen, men känner av rätt fort om det går åt båda hållen. Gör det inte det, lägger jag mig väl och sover?

    Jag går väl inte och runkar som nån annan jävla snorunge? Visst, för tio år sedan i 20+ åldern kanske hormonerna inte gick att tygla men efter 30 ska man väl ändå ha samlat på sig tillräckligt med självbevarelsedrift att klara sig utan sex när det behövs.


    Hur ska en kvinna någonsin kunna bibehålla attraktionen till sin man om han går och runkar som en hund när han inte får sex? Eller jag kanske har fel i hur kvinnor ser på saken, men jag skulle vilja påstå att man är en kuvad fjant om man måste smyga iväg och dra sig i snabeln vid avvisning 😂

  • Anonym (Hade fått honom att ändra sig)
    Jim84 skrev 2024-05-04 07:39:12 följande:
    Haha, vilka är dina bästa?
    Slicka honom på halsen. Lägga mig som liten sked och trycka mig emot, säga "jag kan få dig att somna på 5 minuter" (eller säga en minut då säger han kan du nte alls, ok 3 minuter då) lägga mig på honom. Säga aj jag har kramp i skinkan och att han måste massera bort det. Ta hans hand och lägga på mig, blåsa på hans...,onanera,fejka att jag onanerar.

    Men skulle det vara så att jag känner att jag är värre än lite irriterande och att det skulle krävas mycket så skulle jag låta honom sova. 

    Men det är ofta så att han kan somna väldigt snabbt efter kvällssex om det är i sängen och jag vet hur jag skall göra så att han kommer fort så jag känner inte att jag är värre än kanske lätt irriterande som värst. Jag kan väcka honom för sex utan att han blir sur med och jag vet att han tycker jag är gullig trots att jag är klängig/needy.

    Om jag vill mer än morgon och kväll så har jag märkt att han blir trött och känslan är att han inte vill riktigt då utan försöker ställa upp...Hans penis funkar inte riktigt då heller. Så det är aldrig mer än morgon+kväll eller fm+kväll (helg)
Svar på tråden Du är jättekåt och vill ligga…