• Anonym (Aura)

    Nån mer på 45 eller över som försöker bli gravid?

    Är 45 år och försöker bli gravid på naturlig väg. IVF är ej aktuellt. 


    Tänkte kolla här om det finns fler som försöker bli gravida i denna ålder. 


     

  • Svar på tråden Nån mer på 45 eller över som försöker bli gravid?
  • Anonym (Taklampa)

    Hm ... Men i den åldern är ju barnbarn på gång. Jag tycker att man är för gammal, och risken är större för ex. Mb Down. Ett ansikte som börjar bli rynkigt med en stor mage? Det känns bara så fel.

  • Anonym (Taklampa)

    Alla kommer att ta för givet att du är mormor eller farmor.

  • Anonym (absolut)
    Anonym (Aura) skrev 2024-05-04 14:39:50 följande:
    Nån mer på 45 eller över som försöker bli gravid?

    Är 45 år och försöker bli gravid på naturlig väg. IVF är ej aktuellt. 


    Tänkte kolla här om det finns fler som försöker bli gravida i denna ålder. 


     


    Absolut inte. Vill inte vara så gammal när ett barn föds, vill inte vara i 60-årsåldern när barnet är tonåring. Hemskt för barnet, hemskt för föräldrarna. 
  • Anonym (47)

    Är 47 och jag slutade med p-piller för två år sedan. Vi har äntligen börjat känna oss redo. Vi har hunnit resa runt och köpa både hus och sommarstuga. ibland misströstar man men vi försöker! vet att de erbjuder ivf utomlands för såna som oss! följs gärna åt på resan! 

  • Anonym (absolut)
    Anonym (47) skrev 2024-05-06 11:21:39 följande:

    Är 47 och jag slutade med p-piller för två år sedan. Vi har äntligen börjat känna oss redo. Vi har hunnit resa runt och köpa både hus och sommarstuga. ibland misströstar man men vi försöker! vet att de erbjuder ivf utomlands för såna som oss! följs gärna åt på resan! 


    Hus och sommarstuga  all ära, men föräldrar som orkar med barnen och inte är uråldriga när barnet precis blir vuxen är nog ändå bättre. 
  • Anonym (47)
    Anonym (absolut) skrev 2024-05-06 11:28:37 följande:
    Hus och sommarstuga  all ära, men föräldrar som orkar med barnen och inte är uråldriga när barnet precis blir vuxen är nog ändå bättre. 
    Vi går inte med rullatorer än ska du veta! Tacka vet jag inga föräldrar som sitter i hyresrätt och kedjeröker. dem orkar inte med sina barn - och inte heller har de råd med dem. Vi kan erbjuda barnen ett stort härligt hus, braksemestrar och en stor släkt som skulle ta emot knodden med öppna armar och slåss om vem som skulle få kela med henne eller honom. 
  • Anonym (absolut)
    Anonym (47) skrev 2024-05-06 11:35:07 följande:
    Vi går inte med rullatorer än ska du veta! Tacka vet jag inga föräldrar som sitter i hyresrätt och kedjeröker. dem orkar inte med sina barn - och inte heller har de råd med dem. Vi kan erbjuda barnen ett stort härligt hus, braksemestrar och en stor släkt som skulle ta emot knodden med öppna armar och slåss om vem som skulle få kela med henne eller honom. 
    Ni kanske inte går med rollator än, men snart nog. Och då är ert eventuella barn fortfarande bara väldigt ung. Inte kul för nån.

    Och motsatsen till att vara en gammal kärring när barnen föds är inte hyresrätt och kedjerökning. Även jag har erbjudit mina barn ett stort härligt hus, semestrar, stor släkt. Och att jag var en ung och pigg mamma när de föddes, och är i din ålder nu när de börjar närma sig vuxen ålder. 
  • Anonym (47)
    Anonym (absolut) skrev 2024-05-06 11:43:37 följande:
    Ni kanske inte går med rollator än, men snart nog. Och då är ert eventuella barn fortfarande bara väldigt ung. Inte kul för nån.

    Och motsatsen till att vara en gammal kärring när barnen föds är inte hyresrätt och kedjerökning. Även jag har erbjudit mina barn ett stort härligt hus, semestrar, stor släkt. Och att jag var en ung och pigg mamma när de föddes, och är i din ålder nu när de börjar närma sig vuxen ålder. 
    Vi är vid god vigör, forskning har visat på samband mellan välmående och högre genomsnittsålder vid barnafödande. Min väninna och hennes make åkte till Kenya och adopterade ett barn vid mogen ålder. helst ville hon testa på att vara gravid men det blev inte så av vissa skäl. Vi alla som bor i välbärgade områden har hög snittålder när det kommer till alstrande av barn. Tänk dig att växa upp i någon förort exempelvis, då lever man inte länge. där har alla kort medellivslängd. 
  • Anonym (47)

    Jag får ofta höra att jag det mycket yngre ut. Jag har hjälpt naturen lite på traven men inte i en stor utsträckning ändå 

  • Anonym (Karin)

    Jag tror inte man egentligen vill ha barn om man väntat så länge. Man vet ju att det i princip är omöjligt om man kommit upp i den åldern. Ni har gjort andra val helt enkelt, det har varit viktigare för er att att prioritera andra saker. Vad är grejen? Jag förstår inte riktigt. Hade ni verkligen velat haft barn hade ni tagit tag i det senast för 10 år sedan. 

Svar på tråden Nån mer på 45 eller över som försöker bli gravid?