• Anonym (Salle)

    Finns kvinnosakskvinna?

    Är du eller lever du med en kvinnosakskvinna ?

    Jag lever med en kvinna som jag upplever blir allt mer en kvinnosakskvinna.
    Tror jag blir tokig.

    Hakar hon inte upp sig på mitt ordval så är det fel på meningsuppbyggnaden.

    Hon har blivit en fb kommentator.

    Hon gnäller på medtrafikanter om hur dåliga dom är på att köra bil.

    Objektivt ser jag oss i vår kommunikation som om jag vore moderat och hon miljöpartist.
    Hur fasen ska dessa två kunna komma överens?

  • Svar på tråden Finns kvinnosakskvinna?
  • Anonym (K)

    Du vet inte vad en s.k. kvinnosakskvinna är. Du lever med en idiot som klagar på allt och alla. Vill du leva med det så varsågod, men inse att hon inte lär ändra på sig.

  • Anonym (Jojk)

    Precis. Du förstår inte ordets innebörd. Hon är en s k gnällspik. 

  • Anonym (Salle)
    Anonym (K) skrev 2024-05-05 08:19:28 följande:

    Du vet inte vad en s.k. kvinnosakskvinna är. Du lever med en idiot som klagar på allt och alla. Vill du leva med det så varsågod, men inse att hon inte lär ändra på sig.


    Tack !

    Ja jag börjar inse att hon avviker från det normala.

    Nä det här ska jag väck från!
  • Anonym (K)
    Anonym (Salle) skrev 2024-05-05 08:34:53 följande:
    Tack !

    Ja jag börjar inse att hon avviker från det normala.

    Nä det här ska jag väck från!
    Det låter som ett riktigt klokt val!
  • Anonym (KG)

    Din kvinna är en gnällare som letar fel på allt och alla. Inte en kvinnosakskvinna. 

    (Googla "kvinnosakskvinna" eller "Fredrika Bremer") 

  • EnAnonumius
    Anonym (Salle) skrev 2024-05-05 08:34:53 följande:
    Tack !

    Ja jag börjar inse att hon avviker från det normala.

    Nä det här ska jag väck från!
    Medan du vill väck från henne, så kan du passa på att ta till dig vad de andra skriver och förstå att gnällspiken du vill lämna är inte alls en s.k "kvinnosakskvinna".

    Skadar inte att ta reda på vad olika ord och uttryck betyder, i stället för att använda dem godtyckligt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kvinnosakskvinna)
    EnAnonumius skrev 2024-05-05 09:11:01 följande:
    Medan du vill väck från henne, så kan du passa på att ta till dig vad de andra skriver och förstå att gnällspiken du vill lämna är inte alls en s.k "kvinnosakskvinna".

    Skadar inte att ta reda på vad olika ord och uttryck betyder, i stället för att använda dem godtyckligt.
    Som kvinnosakskvinna var du bara tvungen att komma med en sista pekpinne.
  • Anonym (Jojk)
    Anonym (Kvinnosakskvinna) skrev 2024-05-05 09:20:32 följande:
    Som kvinnosakskvinna var du bara tvungen att komma med en sista pekpinne.
    Inte korrekt. Det har inget att göra med definitionen.
  • Anonym (Debbie)

    Det där är ju inget kvinnosakigt. Hon verkar sur och missnöjd med dig. Har inget med kvinnors rättigheter att göra. 

  • Anonym (Salle)
    EnAnonumius skrev 2024-05-05 09:11:01 följande:
    Medan du vill väck från henne, så kan du passa på att ta till dig vad de andra skriver och förstå att gnällspiken du vill lämna är inte alls en s.k "kvinnosakskvinna".

    Skadar inte att ta reda på vad olika ord och uttryck betyder, i stället för att använda dem godtyckligt.
    Det tar jag till mig 
  • Anonym (Kvinnosakskvinna)
    Anonym (K) skrev 2024-05-05 09:26:29 följande:
    Fler behöver läsa ordboken...

    www.synonymer.se/sv-syn/kvinnosakskvinna

    www.ne.se/uppslagsverk/encyklopedi/l%C3%A5ng/kvinnosakskvinna
    Du har rätt. Men alla sk kvinnosakskvinnor har inte bara positiva egenskaper, utan på vissa följer även egenskaper som känslostyrd, taggarna utåt, letar fel, ska ha sista ordet, passivt aggressiva etc

    Alla kvinnosakskvinnor arbetar inte med dessa frågor på ett moget, lugnt, inlyssnande och konstruktivt sätt. Det är ett brett spann av kvinnor som ser sig som kvinnosakskvinnor.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kvinnosakskvinna) skrev 2024-05-05 09:38:10 följande:
    Du har rätt. Men alla sk kvinnosakskvinnor har inte bara positiva egenskaper, utan på vissa följer även egenskaper som känslostyrd, taggarna utåt, letar fel, ska ha sista ordet, passivt aggressiva etc

    Alla kvinnosakskvinnor arbetar inte med dessa frågor på ett moget, lugnt, inlyssnande och konstruktivt sätt. Det är ett brett spann av kvinnor som ser sig som kvinnosakskvinnor.
    Det beror dock INTE på att de är "kvinnosakskvinnor". 
  • Anonym (Kvinnosakskvinna)
    Anonym (K) skrev 2024-05-05 09:39:29 följande:
    Det beror dock INTE på att de är "kvinnosakskvinnor". 
    Sant, men dom representerar ändå sakfrågan. Precis som en SD-politiker som beter sig illa representerar sitt parti fram till att hen blir utesluten.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kvinnosakskvinna) skrev 2024-05-05 09:42:13 följande:
    Sant, men dom representerar ändå sakfrågan. Precis som en SD-politiker som beter sig illa representerar sitt parti fram till att hen blir utesluten.
    Man måste skilja på sak och person.
  • Anonym (Kvinnosakskvinna)
    Anonym (K) skrev 2024-05-05 09:48:35 följande:
    Man måste skilja på sak och person.
    I teorin ja, men i praktiken fungerar det inte så. Om man hänger med idioter blir man betraktad som en idiot. Det är därför seriösa organisationer rensar ut personer som skadar deras rykte.

    Om man har personer som beter sig illa i en gruppering blir denna grupp påverkad av detta. Det gäller även kvinnosaksfrågor. Men även incels, politikers, fotbollslag, företag, vänner, organisationer etc.

    Kvinnosaksfrågor/kvinnosakskvinnor är inget undantag till detta. Dom drabbas av gapande, toxiska kvinnor som ger dom dåligt rykte.
  • Anonym (K)
    Anonym (Kvinnosakskvinna) skrev 2024-05-05 10:01:21 följande:
    I teorin ja, men i praktiken fungerar det inte så. Om man hänger med idioter blir man betraktad som en idiot. Det är därför seriösa organisationer rensar ut personer som skadar deras rykte.

    Om man har personer som beter sig illa i en gruppering blir denna grupp påverkad av detta. Det gäller även kvinnosaksfrågor. Men även incels, politikers, fotbollslag, företag, vänner, organisationer etc.

    Kvinnosaksfrågor/kvinnosakskvinnor är inget undantag till detta. Dom drabbas av gapande, toxiska kvinnor som ger dom dåligt rykte.
    Ja tyvärr är det ju så... 
  • EnAnonumius
    Anonym (Kvinnosakskvinna) skrev 2024-05-05 10:01:21 följande:
    Kvinnosaksfrågor/kvinnosakskvinnor är inget undantag till detta. Dom drabbas av gapande, toxiska kvinnor som ger dom dåligt rykte.
    Så att man påtalar att någon använder uttrycket fel så ger det dig rätten att bete dig själv så som du beskriver i detta stycke? 🙄

    Vad det något mer du ville bjäbba om? Det verkar ju vara din melodi. 🙄🤣🤣
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kvinnosakskvinna)
    EnAnonumius skrev 2024-05-05 10:05:55 följande:
    Så att man påtalar att någon använder uttrycket fel så ger det dig rätten att bete dig själv så som du beskriver i detta stycke? 🙄

    Vad det något mer du ville bjäbba om? Det verkar ju vara din melodi. 🙄🤣🤣
    Jag förstod att du skulle haka upp dig på den meningen. Troligen är det för mycket begärt att du ska reflektera över varför du gör det.
Svar på tråden Finns kvinnosakskvinna?