• Sunnysoda23

    2:a missfallet i rad.

    Hej! 

    Igår blev jag krossad ännu en gång, fick ett missfall igen efter genomgått ett i december. 

    Första missfallet var v10 (MA) 
    Denna gång var v6/5+4 i form av smärta och blödning. 


    Känner mig otroligt nedstämd och arg på allt. Kommer jag någonsin vara gravid hela vägen? 

    Har någon haft samma sak och blivit gravid 3dje gången med en frisk och hälsosam graviditet? 

    vad gör jag för fel? vad kan felet vara ? 


    tacksam för svar 

  • Svar på tråden 2:a missfallet i rad.
  • Anonym (J)

    Jag beklagar och förstår att det känns otroligt jobbigt för dig. Jag tror att om fler visste hur pass vanligt det faktiskt är med missfall hade de kanske inte blivit riktigt lika ledsamt och chockartat. Du har inte gjort något fel och det behöver inte vara något fel. Först efter 3 missfall görs en utredning för 2 räknas som vanligt. 

    Jag har haft 9 missfall. Två har varit efter v 10 och de andra har skett runt v 6-7. Första missfallet kom som en chock men sen räknade jag med att det kunde ske och vågade först hoppas på riktigt och njuta efter kub v 13. 
    Emellan dessa mf har jag fått två friska barn och nu ett tredje som snart kikar ut. Så tappa inte hoppet! 

  • Maymom

    Jag hade två ma på raken och sen året efter blev jag gravid med min lilla skrutt.
    kämpa på!
    Ät folsyra och massa bär nu i sommar. Njut av sol och få i dig d-vitamin.
    läs om b-vitamin och graviditet.

    lycka till!

  • Anonym (Sofia)

    Beklagar!   Jag fick missfall hösten 2015, och blev gravid igen augusti 2016.   Vid ultraljud i vecka 10 visade det sig vara MA.   
    Jag har testat med Inositol, folsyra och Q10,  eftersom jag var lite äldre, 35+.
    December 2016 testade jag positivt och fick behålla graviditeten.   Därefter fick vi ytterligare två barn utan några fler missfall emellan.   

Svar på tråden 2:a missfallet i rad.