• Pinj1233

    Sluta snusa

    Jag plussade för några dagar sen och la direkt undan mina tobaksfria snus. Men det har varit så tuffa dagar! Ni som slutade när ni blev gravida, hur lång tid innan det blev lättare?

  • Svar på tråden Sluta snusa
  • Lisa med kniven

    Jag slutade med nikotin- och tobakssnus samma dag som jag plussade (maj 2023). Hade abstinens i cirka en vecka, men sen gick det över. Jag gick dock över till nikotin- och tobaksfritt snus (onico och qvitt). Har precis slutat med det, och för mig var det mycket svårare och jobbigare att sluta med själva vanan än nikotinet i sig. 

  • Anonym (Slut)

    Jag slutade ett helt ett halvår innan plus men hade onico fram till plusse. Vågade dock inte fortsätta med det heller efter det men det gick bra att vänja sig av med det också. Man har liksom en helt annan motivation 🥰

  • Ingrid mummy

    Så duktiga ni är som kämpar! Hjärta Det är en svår sak att bli fri från nikotin. Vad många faktiskt inte vet är att vitt snus innehåller nikotin, ofta MER nikotin än vanligt snus. Nikotin är både starkt beroendeframkallande och skadligt. jag vill också tipsa om detta gratisstöd i mobilen som hjälper när man vill sluta: https://sickofsmoking.app/

  • Anonym (Snusfri)

    Jag hade gjort massor av försök att sluta snusa men alltid fallit tillbaka. För några månader sedan testade jag Laser terapi (laser-terapi.com/) och det fungerade verkligen. Jag har snusat från 15 årsåldern och hela mitt vuxna liv. Känner inget behov eller sug alls efter snus numera. Om du har friskvårdsersättning på ditt jobb kan du använda det på lRelief Laser Terapi. Jag trodde aldrig det skulle fungera och kände. Fungerar inte detta så lägger jag ned alla försök att sluta snusa.

  • Ingrid mummy

    Grattis till att bli fri från ett beroende! Ja, laser kan fungera för somliga och som du säger - friskvårdsbidraget kan användas.
    Till alla som funderar på att sluta men känner att det känns svårt, vill jag bara säga: ALLA KAN SLUTA. Det går att lära sig hur man hanterar sug, abstinens och tankar på snus/cigg. Och chanserna att förbli nikotinfri långvarigt ökar om man tar hjälp. Ensam är inte stark. 

Svar på tråden Sluta snusa