• Anonym (Jag)

    Får inte träffa dottern

    Hjälp!! Behöver tips!!

    Separerade ifrån mitt ex för ca 1,5 år sen. Vi har en underbar dotter på snart 12 år tillsammans. 
    Första tiden efter separationen gick fint. Men bara efter någon månad började dottern vilja vara mindre och mindre hos mig. Sedan oktober-23 har hon inte sovit hos mig en enda gång, och vi ses knappt alls.
    Ska tilläggas att hennes mamma, mitt ex, är bipolär och har relativt stora problem med sitt mående. Även hennes släkt har psykiska problem.
    Jag är rädd att dom överför dessa på min dotter.
    Har gjort och gör allt för att försöka träffa min dotter, men mitt ex säger att dottern inte vill. Har inte hört detta direkt ifrån dottern dock. Blir därför orolig gör att exet hittar på, sätter griller i huvudet på dottern osv.

    Vi har varit på BUP, Familjerätten mm, men kommer inte längre där.

    Senast förra veckan skrev exet att hon tycker jag ska sluta höra av mig för att se om det blir bättre....såå märkligt om ni frågar mig.

    Jag klarar mig inte utan min dotter!!
    Behöver tips hur jag ska gå vidare, hur jag ska tänka osv.

  • Svar på tråden Får inte träffa dottern
  • Anonym (Sofie)

    Det är klart du inte ska sluta höra av dig. Jag skulle fråga om vi kunde göra annat än sova över såsom äta middag/lunch, gå på bio, åka på en resa eller liknande. Dottern är visserligen gammal nog att få bestämma själv, men då ska du väl också kunna få höra det från flickan själv. Har du barnets telefonnummer? I hennes ålder behöver du egentligen inte ha så mycket kontakt med mamman, utan mer direktkontakt med barnet. 

  • Anonym (Jag)
    Anonym (B) skrev 2024-05-06 03:38:37 följande:

    Du kan göra en orosanmälan till soc.


    Är planen också. Får se vad det leder till...
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Sofie) skrev 2024-05-06 09:07:12 följande:

    Det är klart du inte ska sluta höra av dig. Jag skulle fråga om vi kunde göra annat än sova över såsom äta middag/lunch, gå på bio, åka på en resa eller liknande. Dottern är visserligen gammal nog att få bestämma själv, men då ska du väl också kunna få höra det från flickan själv. Har du barnets telefonnummer? I hennes ålder behöver du egentligen inte ha så mycket kontakt med mamman, utan mer direktkontakt med barnet. 


    Har försökt med detta också. Men får mycket "Vet inte", "kanske" osv, sen rinner det ut i sanden.

    Försöker ha så mycket kontakt med endast dottern som möjligt också.
Svar på tråden Får inte träffa dottern