• Anonym (?)

    Har ni blivit bestulna av era ägodelar i tvättstugan?

    Jag glömde mitt tvätt och någon annan hann boka och fick inte upp dörren fören sent på kvällen som nu.

    Min BH och trosor är borta. Helt borta.

    Jag bryr mig inte. Det var ändå gamla och jag har ändå nya BH:ar och trosor som jag köpt. Jag tycker bara det är konstigt alltihopa, men samtidigt känns det bara så..JAG vet inte. Som om jag vill gå på ''jakt'' efter dem och samtidigt låta det vara. Äh, de får försvinna eftersom de är gamla. Men jag ville trots allt göra av mig med dessa genom att slänga de, kanske. Inte genom att bli bestulen.

    Har ni blivit bestulna i tvättstugan? Vad gjorde ni? Lyckades ni få tillbaks desssa och hur gjorde ni då?

  • Svar på tråden Har ni blivit bestulna av era ägodelar i tvättstugan?
  • Goneril

    Det jag är rädd om, märkeskläder och dylikt tar jag alltid med mig till lägenheten efter tvätt.. Vi har också torkrum där man kan låsa med ett hänglås. Det händer nån gång emellanåt, dock sällan numera, att tvätt försvinner. BH:ar med bygel får vi inte tvätta i maskinerna eftersom metallen kan glida ur tyget och förstöra maskinerna, i tvättpåse är det OK, fast handtvätt är bättre  

  • 19Richie88

    Jadå.
    Flaska sköljmedel och paket tvättmedel försvann då jag lämnade det på bänken, och jag gick med ner direkt efter personen som sägs 'vara den efter mig' då..
    När jag öppnade dörren sen var dessa borta.. paketen då alltså'

    Då kunde jag se på kolven och mindes vem som var efter mig ..på var jag ringde på och frågade efter mina medelflaskor och förpackning.
    Men den familjen kände inte till heller att dom hade sett flaskan eller paketet- stå där nere, men så missade jag inte tvättstugan en minut efter att dom var klara.

    ..därför måste paketet plockats med upp innan, tidigare.
    Men dom nekade.
    Synd! och inget jag kunde göra.
    Nu hade jag råd att köpa nytt men det hela handlade om principen här bara tyvärr osv.

  • Anonym (?)
    19Richie88 skrev 2024-05-06 00:47:24 följande:

    Jadå.
    Flaska sköljmedel och paket tvättmedel försvann då jag lämnade det på bänken, och jag gick med ner direkt efter personen som sägs 'vara den efter mig' då..
    När jag öppnade dörren sen var dessa borta.. paketen då alltså'

    Då kunde jag se på kolven och mindes vem som var efter mig ..på var jag ringde på och frågade efter mina medelflaskor och förpackning.
    Men den familjen kände inte till heller att dom hade sett flaskan eller paketet- stå där nere, men så missade jag inte tvättstugan en minut efter att dom var klara.

    ..därför måste paketet plockats med upp innan, tidigare.
    Men dom nekade.
    Synd! och inget jag kunde göra.
    Nu hade jag råd att köpa nytt men det hela handlade om principen här bara tyvärr osv.


    Vad är kolven?
  • 19Richie88

    Vi rockar tvättkolv på bokningstavlan nere i tvättstugan ..en per bostad/ lägenhet kopplat till varje lägenhet i huset.. ja.

    ..på den står sen ett nummer, följer man den så hittar man på tavlan i porten sen vem som står next på tur till nästa tvättpass

  • Anonym (?)
    19Richie88 skrev 2024-05-06 01:08:23 följande:

    Vi rockar tvättkolv på bokningstavlan nere i tvättstugan ..en per bostad/ lägenhet kopplat till varje lägenhet i huset.. ja.

    ..på den står sen ett nummer, följer man den så hittar man på tavlan i porten sen vem som står next på tur till nästa tvättpass


    Vi kör digitalt. Vi personligen kan inte se vem som har varit där senast. Men det kanske registreras vem som var där senast om man kontaktar bovärden?
  • Anonym (Gjk)

    Nej, men jag har varit med om att någon, när jag glömt tvätt i maskinen, torktumlat den åt mig och sen ställt den i en kasse utanför. :) Gulle! 

  • Anonym (Gjk)
    Anonym (?) skrev 2024-05-06 07:41:41 följande:
    Vi kör digitalt. Vi personligen kan inte se vem som har varit där senast. Men det kanske registreras vem som var där senast om man kontaktar bovärden?
    När jag bodde där det var digitalt system i tvättstugan kunde bara den som bokat öppna (så det gick inte att komma in och stjäla, eller hämta det man glömt). Är det inte så hos er? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Gjk) skrev 2024-05-06 08:07:54 följande:
    När jag bodde där det var digitalt system i tvättstugan kunde bara den som bokat öppna (så det gick inte att komma in och stjäla, eller hämta det man glömt). Är det inte så hos er? 

    Jo, det är just så. Jag är otydlig i min tråd, förlåt mig!

    Jag menade att jag hade bokat och tvättat under dagen. Men sedan hann jag inte tillbaka till tvättstugan och det var full bokad. Jag vet att många grannar är snälla och lägger kvarglömd tvätt i ett specifik ställe. Så jag bokade bara den tvätt tiden det fanns möjligt till och det var klockan elva på kvällen.

    Precis som förväntat så hade en granne lagt undan min tvätt i ett ställe. Men det som jag inte förväntade mig, var att mina trosor och BH:ar skulle försvinna.

    Det är svårt att veta vilken granne som har tagit vad. Eftersom det kan ju mycket möjligt att den första grannen som såg min tvätt, la undan det. Men sedan kan det vara granne nummer 2 som kanske sett trosorna och BH:ar och bara tog dessa? Så det är svårt att säga exakt vilken granne som tagit. Men sen vet jag inte ens vilka grannar som tvättat efter mig.

    Så svar på din fråga: Jag var sen till tvättstugan och min tvätt tid hade passerat.

  • Anonym (?)

    Jag är inte så jättesugen på ''jakt'' efter mina trosor längre. Jag är mer fundersam varför man gör så.

  • Anonym (!)
    Anonym (?) skrev 2024-05-06 08:52:26 följande:

    Jag är inte så jättesugen på ''jakt'' efter mina trosor längre. Jag är mer fundersam varför man gör så.


    Somliga män/pojkar tycker att begagnade damunderkläder är väldigt hett (om de är otvättade kan man till och med få pengar för dem). Jag har svårt att tänka mig någon annan förklaring till att de blev stulna.
Svar på tråden Har ni blivit bestulna av era ägodelar i tvättstugan?