• Anonym (Albi)

    Först skön sex sedan slut ???

    Va fan hände nu ???

    Kort summering av mannen:

    Förlovade 17år, hus, 4 ungar, osams typ var femte månad, separerade en gång tidigare 7år sedan då vi bodde ifrån varandra 1år, ganska kärleksfullt förhållande, i grunden är vi ganska olika.
    Hon apatisk sista året. Hon nytt jobb för ett år sedan. Hon karriär lysten.

    Två dagar innan (?) kom hon till mig och berättade att hon var nyduschad och sa att hon lägger sig på sängen?.jag sa med uppskattad ton, mysigt då tar jag också en dusch och kommer till dig. :)

    Vi vrålskön sex, hon var ganska våt, vilket hon inte brukar vara.

    Två dagar efter samlaget ligger vi i sängen och småpratar och jag frågar hur hon mår.
    Hon blir tyst?säger sedan att hon tappat sina känslor för mig.

    Jag får bokstavligen en chock !

    Vad i hela friden hände ?

  • Svar på tråden Först skön sex sedan slut ???
  • Tom Araya

    Hon har träffat en annan och har dåligt samvete, därav sexet som hon såg som ett bra avslut.

    Detta är bara en möjlig teori.

  • Anonym (Albi)
    Tom Araya skrev 2024-05-08 22:32:00 följande:

    Hon har träffat en annan och har dåligt samvete, därav sexet som hon såg som ett bra avslut.

    Detta är bara en möjlig teori.


    Tack för teorin! Mycket möjligt.

    Min två första frågor:
    Har du träffat ngn annan ? Nej
    Har du känslor för någon annan ? Nej

    Men skulle hon verkligen välja sex med mig om hon attraheras av en annan person.

    Iofs så är det mycket påfågel nu efter beskedet.
    Färgar ögonbryn, spets kläder, annan frissa osv.
  • Anonym (Ffo)
    Anonym (Albi) skrev 2024-05-08 22:51:29 följande:
    Tack för teorin! Mycket möjligt.

    Min två första frågor:
    Har du träffat ngn annan ? Nej
    Har du känslor för någon annan ? Nej

    Men skulle hon verkligen välja sex med mig om hon attraheras av en annan person.

    Iofs så är det mycket påfågel nu efter beskedet.
    Färgar ögonbryn, spets kläder, annan frissa osv.
    Möjligt även att hon var kåt på den andra, men ändå hade sex med dig. Det låter hårt, men det är möjligt.
  • Anonym (Hedda)

    Det där är det klassiska avskedsknullet..Bland kvinnor.. (kanske även bland män, jag vet inte säkert) 
    Jag känner igen.det du beskriver fast från andra hållet. s.a.s.

    Man vill gå vidare med en annan man eller ensam utan en man, samtidigt som man gillar sin fd man och har lite dåligt samvete..
    Man ligger för att göra ett bra avslut helt enkelt, och pga lite dåligt samvete, men det talar vi inte högt om..nej det talar vi verkligen inte högt om..än iaf!

    OBS! TS.. jag vill inte låta elak eller så, utan bara vara ärlig utefter min erfarenhet.. sen behöver det jag skriver ABSOLUT inte vara sanningen heller. när det gäller just dig eller din tjej..

  • Anonym (Albi)
    Anonym (Ffo) skrev 2024-05-09 00:37:47 följande:
    Möjligt även att hon var kåt på den andra, men ändå hade sex med dig. Det låter hårt, men det är möjligt.
    Är med på den. Tanken har slagit mig.
  • Anonym (Albi)
    Anonym (Hedda) skrev 2024-05-09 01:37:05 följande:

    Det där är det klassiska avskedsknullet..Bland kvinnor.. (kanske även bland män, jag vet inte säkert) 
    Jag känner igen.det du beskriver fast från andra hållet. s.a.s.

    Man vill gå vidare med en annan man eller ensam utan en man, samtidigt som man gillar sin fd man och har lite dåligt samvete..
    Man ligger för att göra ett bra avslut helt enkelt, och pga lite dåligt samvete, men det talar vi inte högt om..nej det talar vi verkligen inte högt om..än iaf!

    OBS! TS.. jag vill inte låta elak eller så, utan bara vara ärlig utefter min erfarenhet.. sen behöver det jag skriver ABSOLUT inte vara sanningen heller. när det gäller just dig eller din tjej..


    Aha du tänker så. lite dåligt samvete också mitt i allt det här. Ja den är jag helt klart öppen för.

    Nästan som ett, för husfridens sista knull.

    Blir tungt för exet då, eftersom vi ska fortsätta dela tak knappt ett halvår till, av olika anledningar.
  • Anonym (Granbarr)

    Att hon gör sig fin, ändrar frisyr, har smink osv nu när hon sagt hur det ligger till behöver inte betyda något alls i sig mer än att hon kanske känner sig lättad över något som tyngt henne länge. Hon kan måhända se sig som singel.
    Men det måste inte betyda att det finns nån annan.  Det kan finnas en ny man men är inte ett måste. Det är ändå ganska klassiskt beteende av både kvinnor och män som gjort slut att känna sig lättade och vilja gå vidare att plötsligt lukta gott, stryka en skjorta eller förändra ett utseende.  

    Sexet.. ja man kan vara kåt fast man vill göra slut. Om sexet aldrig har varit ett problem kan man givetvis fortfarande vilja ligga fast man vill lämna. Det finns ingen motsättning i det.   OM det finns nån annan kan det ju mycket väl vara så att hon kan vara kåt på er båda. Hon kaske  faktiskt inte har legat med den andra än.. bara en tanke..  Han kan vara upptagen och oåtkomlig.. och hon kåt och frustrerad.. 

  • Anonym (Albi)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-05-09 07:08:38 följande:

    Att hon gör sig fin, ändrar frisyr, har smink osv nu när hon sagt hur det ligger till behöver inte betyda något alls i sig mer än att hon kanske känner sig lättad över något som tyngt henne länge. Hon kan måhända se sig som singel.
    Men det måste inte betyda att det finns nån annan.  Det kan finnas en ny man men är inte ett måste. Det är ändå ganska klassiskt beteende av både kvinnor och män som gjort slut att känna sig lättade och vilja gå vidare att plötsligt lukta gott, stryka en skjorta eller förändra ett utseende.  

    Sexet.. ja man kan vara kåt fast man vill göra slut. Om sexet aldrig har varit ett problem kan man givetvis fortfarande vilja ligga fast man vill lämna. Det finns ingen motsättning i det.   OM det finns nån annan kan det ju mycket väl vara så att hon kan vara kåt på er båda. Hon kaske  faktiskt inte har legat med den andra än.. bara en tanke..  Han kan vara upptagen och oåtkomlig.. och hon kåt och frustrerad.. 


    Intressant läsning.
    Nu när det som har hänt har hänt vet man ju knappt vad man ska tro på men magkänslan säger att hon skulle aldrig ligga med någon annan innan hon avslutar.

    Men jag skulle heller inte bli förvånad om så vore fallet.

    Upptagen och oåtkomlig?mm stämmer in på hennes chef som jag fått höra mycket gott om sista halvåret.

    Fan så sjukt isf..
  • Anonym (Tyvärr)

    Finns ingen anledning att tro att det finns någon annan, finns ingen anledning att tro att det var ett avskedsknull heller. Att ha sex är inte för alla kopplat till att ha känslor, men hon ville kanske se om det fanns en gnutta känsla kvar för dig och det fanns det då tydligen inte...

  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (Albi) skrev 2024-05-09 06:56:09 följande:
    Aha du tänker så. lite dåligt samvete också mitt i allt det här. Ja den är jag helt klart öppen för.

    Nästan som ett, för husfridens sista knull.

    Blir tungt för exet då, eftersom vi ska fortsätta dela tak knappt ett halvår till, av olika anledningar.
    Så hade inte jag tänkt, inte alls för husfriden. Utan som att säga hejdå till något man kommer att sakna, att uppleva det en sista gång.
  • Anonym (aldrig en mebis)
    Anonym (Albi) skrev 2024-05-08 22:51:29 följande:
    Tack för teorin! Mycket möjligt.

    Min två första frågor:
    Har du träffat ngn annan ? Nej
    Har du känslor för någon annan ? Nej

    Men skulle hon verkligen välja sex med mig om hon attraheras av en annan person.

    Iofs så är det mycket påfågel nu efter beskedet.
    Färgar ögonbryn, spets kläder, annan frissa osv.
    Jag gissar att hon har fått känslor för en annan man, har mått dåligt över det en längre tid (apati) och nu inser att hon måste avsluta.

    Som kvinna får man lära sig att alltid förneka att det finns en annan även om man skulle vilja medge det.

    Detta beror på att män kan vara våldsamma även när det är helt meningslöst och det var inte många veckor sen en kvinna blev ihjälslagen när hon berättade att hon ville lämna sin partner för en annan.
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (aldrig en mebis) skrev 2024-05-09 11:25:36 följande:
    Jag gissar att hon har fått känslor för en annan man, har mått dåligt över det en längre tid (apati) och nu inser att hon måste avsluta.

    Som kvinna får man lära sig att alltid förneka att det finns en annan även om man skulle vilja medge det.

    Detta beror på att män kan vara våldsamma även när det är helt meningslöst och det var inte många veckor sen en kvinna blev ihjälslagen när hon berättade att hon ville lämna sin partner för en annan.
    Njäee... mestadels handlar väl förnekelse om att ingen vill vara skitstöveln som gör sig skyldig till otrohet. Det skulle ingen man eller kvinna erkänna ens under pistolhot när man får frågan. 
  • Anonym (Albi)
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-05-09 11:09:21 följande:
    Så hade inte jag tänkt, inte alls för husfriden. Utan som att säga hejdå till något man kommer att sakna, att uppleva det en sista gång.

    Kan köpa den helt klart.
    Men mysko känsla ändå med ett hejdå knull.

    Jaja det va iaf ett skönt sista knull.

  • Anonym (aldrig en mebis)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-05-09 11:43:30 följande:
    Njäee... mestadels handlar väl förnekelse om att ingen vill vara skitstöveln som gör sig skyldig till otrohet. Det skulle ingen man eller kvinna erkänna ens under pistolhot när man får frågan. 
    Att "ingen" skulle bekänna det motsägs direkt enbart av mitt enda exempel, för då hade ju inte den sortens saker hänt alls, eller hur?

    Men det finns nog lämpligare tillfällen att berätta sånt vid än precis när man gör slut.
  • Anonym (Albi)
    Anonym (aldrig en mebis) skrev 2024-05-09 11:25:36 följande:
    Jag gissar att hon har fått känslor för en annan man, har mått dåligt över det en längre tid (apati) och nu inser att hon måste avsluta.

    Som kvinna får man lära sig att alltid förneka att det finns en annan även om man skulle vilja medge det.

    Detta beror på att män kan vara våldsamma även när det är helt meningslöst och det var inte många veckor sen en kvinna blev ihjälslagen när hon berättade att hon ville lämna sin partner för en annan.

    Tror jag med !


    Hon vet att min upplevelse av ett sådant erkännande skulle bestå i ett ofantligt svek mot mig.


    Alla inlägg på insta? ?mannen i mitt liv? osv, senast februari. Ett foto på oss två ute på tur, två månader senare, tack å hej.

  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (aldrig en mebis) skrev 2024-05-09 17:39:19 följande:
    Att "ingen" skulle bekänna det motsägs direkt enbart av mitt enda exempel, för då hade ju inte den sortens saker hänt alls, eller hur?

    Men det finns nog lämpligare tillfällen att berätta sånt vid än precis när man gör slut.
    Menar bara att ingen skulle frivilligt erkänna det på en direkt fråga precis som du gjorde till henne. Självklart förnekar man sånt så länge det går. Ren instinkt. För att man vet givetvis vad ett sånt erkännande skulle få för omedelbara konsekvenser.  
  • Anonym (Albi)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-05-09 18:14:33 följande:
    Menar bara att ingen skulle frivilligt erkänna det på en direkt fråga precis som du gjorde till henne. Självklart förnekar man sånt så länge det går. Ren instinkt. För att man vet givetvis vad ett sånt erkännande skulle få för omedelbara konsekvenser.  
    Just känslan av att avslutningsvis få en fet lögn upptryckt i ansiktet av en person som man tidigare vigt sin ömsesidiga tillit till. Många år.

    Själva avslutet blir en kniv i bröstet och lögnen en kniv i buken.
  • Anonym (njaaa)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2024-05-09 09:59:29 följande:

    Finns ingen anledning att tro att det finns någon annan, finns ingen anledning att tro att det var ett avskedsknull heller. Att ha sex är inte för alla kopplat till att ha känslor, men hon ville kanske se om det fanns en gnutta känsla kvar för dig och det fanns det då tydligen inte...


    Ja eller snarare se om det fanns en gnutta känsla kvar för sig själv. 

    Men jag tycker inte man ska analysera ihjäl sig. Troligen stämmer TS magkänsla, dvs att hon INTE har nån annan. Men det är alltid konstigt när det tar slut. För en stund sedan var allt som vanligt, för att sedan ändras helt.
  • Anonym (njaaa)

    Hon kanske håller av dig djupt TS och ville ge ett sista kärleksfullt sex. Men hon kanske inte är kär längre. Stanna inte på denna sida och tänk för mycket. Fråga henne. Hon kanske är sjysst. Hon behöver inte vara en idiot.

Svar på tråden Först skön sex sedan slut ???