• Anonym (TS)

    Gillar han mig?

    Jag har en kollega som jag fungerar väldigt bra med. Vi jobbar med liknande saker, men på olika avdelningar, så vi sitter i olika byggnader och jobbar med olika projekt, men för att vi ändå har lite liknande uppgifter pratar vi ibland och hjälper varandra, skickar filer till varandra etc. 

    Vi har lite liknande intressen och nu har han börjat skriva till mig på Teams. Det började med ett litet "Hoppas din dag går bra" och nu skriver vi mer eller mindre noveller till varandra varje dag. Han delar med sig av väldigt privata saker (inget nsfw), skriver saker som att han känner att han kan vara sig själv med mig på ett sätt han inte kan med andra på kontoret, peppar mig kring sånt jag känner mig osäker kring, skämtar, säger att han alltid har tid om jag vill prata/gå på en promenad på lunchen etc. Han tipsar om musik, pratar om olika kreativa projekt han håller på med, vad han gjort i helgen, livet generellt och allt möjligt. Vi pratar såklart också jobb och om projekten vi jobbar med för tillfället.

    Han har inte sagt något explicit om var han står och jag vill inte göra situationen obekväm genom att fråga, men vad tror ni? Gillar han mig, eller tror ni att han bara ser mig som en vän? Jag är väldigt dålig på att läsa av sånt här och vill inte skämma ut mig själv.

  • Svar på tråden Gillar han mig?
  • Anonym (Alice)

    Ååh, så svårt! Det låter ju definitivt som om han har ett gott öga till dig. Kanske bästa du kan göra är bara att se vad som händer. 

  • Anonym (Man)

    I min egen erfarenhet (som man) så agerar vi på det här sättet när vi är intresserade, helt klart. Självklart finns undantag, men jag skulle våga gissa att han gillar dig mer än bara vänskapligt. Skulle själv göra ungefär som den här snubben - i själva verket gör jag det t om just nu.

  • Anonym (Mia)

    Ja, han gillar dig. Mycket. Men, om det bara är vänskapligt eller romantiskt är svårt att veta. Kan du inte nappa på något av hans förslag, lunch eller promenad? Då kanske det klarnar. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-12 13:34:29 följande:

    I min egen erfarenhet (som man) så agerar vi på det här sättet när vi är intresserade, helt klart. Självklart finns undantag, men jag skulle våga gissa att han gillar dig mer än bara vänskapligt. Skulle själv göra ungefär som den här snubben - i själva verket gör jag det t om just nu.


    Det är lite det intrycket jag får, men det är svårt när jag inte vet vad han vill. Vi var liksom uppe till halv tre i natt och skrev till varandra. 
  • Anonym (TS)

    Grejen nu är ju bara det att han är gift. Det gör hans beteende så förvirrande. För ja, jag håller med om att det känns som att han gillar mig, men han har ju också en fru, som han vet att jag vet om.


    Om det bara var vänskapligt, skulle han då chatta med mig halva natten..? Självklart ska ju folk i förhållanden också få ha vänner, men det känns som att vi dansar lite på en gräns av vad som är okej och inte.

  • Anonym (.)

    Ugh, inte okej. Jag har varit med om att gifta manliga arbetskollegor uppträder så mot mig och du måste sätta ner foten. Jag gick så långt att jag frivilligt bytte jobb för att komma ifrån. 

  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Alice) skrev 2024-05-12 12:00:14 följande:

    Ååh, så svårt! Det låter ju definitivt som om han har ett gott öga till dig. Kanske bästa du kan göra är bara att se vad som händer. 


    Hade du sagt samma om en man gjort tråden? Att det låter som att hon har ett gott öga till honom? Att det bästa han kan göra är att bara se vad som händer?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Man) skrev 2024-05-12 13:34:29 följande:

    I min egen erfarenhet (som man) så agerar vi på det här sättet när vi är intresserade, helt klart. Självklart finns undantag, men jag skulle våga gissa att han gillar dig mer än bara vänskapligt. Skulle själv göra ungefär som den här snubben - i själva verket gör jag det t om just nu.


    Ja, frågan är OM vi män bör göra så?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (TS) skrev 2024-05-12 22:09:52 följande:

    Grejen nu är ju bara det att han är gift. Det gör hans beteende så förvirrande. För ja, jag håller med om att det känns som att han gillar mig, men han har ju också en fru, som han vet att jag vet om.


    Om det bara var vänskapligt, skulle han då chatta med mig halva natten..? Självklart ska ju folk i förhållanden också få ha vänner, men det känns som att vi dansar lite på en gräns av vad som är okej och inte.


    Han är gift och då känner du inte direkt att det inte är nåt att fundera över ens? Är det så att du är en kvinnorna som tycker det är mer ok att du som kvinna har en flirt med en upptagen man på jobbet, än en singelman som är intresserad av en singelkvinna på jobbet?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-12 13:40:17 följande:

    Ja, han gillar dig. Mycket. Men, om det bara är vänskapligt eller romantiskt är svårt att veta. Kan du inte nappa på något av hans förslag, lunch eller promenad? Då kanske det klarnar. 


    Du är kvinna men tycker det är svårt att veta. Vad tycker du om att män förväntas veta?
  • Anonym (K)
    Anonym (TS) skrev 2024-05-12 22:09:52 följande:

    Grejen nu är ju bara det att han är gift. Det gör hans beteende så förvirrande. För ja, jag håller med om att det känns som att han gillar mig, men han har ju också en fru, som han vet att jag vet om.


    Om det bara var vänskapligt, skulle han då chatta med mig halva natten..? Självklart ska ju folk i förhållanden också få ha vänner, men det känns som att vi dansar lite på en gräns av vad som är okej och inte.


    Ni dansar definitivt på en gräns. 
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (K) skrev 2024-05-14 10:14:57 följande:
    Ni dansar definitivt på en gräns. 
    Det är det som är spännande. Många kvinnor vill ha spänning, äventyr, att det kittlar lite, lockande med det förbjudna. Girls just want to have fun Skål
Svar på tråden Gillar han mig?