• Anonym (Janne Max)

    Ta ansvar för sitt eget liv

    Män uppmanas att ta ansvar för sina egna liv. Om han inte kan få en kvinna så är det bara hans eget fel. Det är nåt han måste ta tag i.
    Såg en kvinna på en dejtsida som nämnde ett intresse hon haft tidigare. Och om mannen får igång henne igen, så har han kommit en bra bit på vägen.
    Borde inte kvinnor själva ta ansvar för sina liv?

  • Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv
  • Anonym (Kork)

    Alla människor borde ta ansvar för sina liv. Det är vad det innebär att vara vuxen. Människor som lägger över det ansvaret på andra är förlorare som aldrig kommer att bli lyckliga. 

  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Kork) skrev 2024-05-12 11:25:00 följande:

    Alla människor borde ta ansvar för sina liv. Det är vad det innebär att vara vuxen. Människor som lägger över det ansvaret på andra är förlorare som aldrig kommer att bli lyckliga. 


    Ja, jag anklagar inte kvinnor för att jag inte träffar nån. Jag uppmanas ändå att ta tag i mitt liv, börja träna t ex, för att attrahera kvinnor. Jag tränar redan, sen över 30 år tillbaka.
    Om jag tappat lusten för ett intresse jag hade tidigare, så väntar jag inte på att en kvinna ska få igång mig igen.
  • Anonym (Roligare att vara 2 än 1 och göra saker!)

    Tar du ansvar för ditt liv?
    På vilket sätt gör du det?
    Tycker du att andra män gör det?
    Tycker du inte att kvinnor gör det?
    Eller kan det vara så att vissa kvinnor och män tar ansvar över sina liv och vissa
    kvinnor och män inte tar ansvar för sina liv?

    Att man vill ha någon att göra en aktivitet med är ju inte att inte ta ansvar för sitt liv utan bara att man vill ha någon att göra det med, kanske tråkigt att göra det själv.
    Det gäller ju när man göra saker ihop med vänner också.
    Det är ju roligare att t ex ha någon att spela tennis eller golf med eller
    gå på konsert med eller resa med, har ju inte med att göra att man inte
    tar ansvar för sitt liv, man vill helt enkelt ha någon man tycker som man kan göra
    saker i hop med.
    Tycker inte du att det kan vara roligare att göra något ihop med någon du tycker om än att göra det själv?
    Ser inte alls vad det har med att man inte tar ansvar för sitt liv.

  • Anonym (Kork)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 11:39:24 följande:
    Ja, jag anklagar inte kvinnor för att jag inte träffar nån. Jag uppmanas ändå att ta tag i mitt liv, börja träna t ex, för att attrahera kvinnor. Jag tränar redan, sen över 30 år tillbaka.
    Om jag tappat lusten för ett intresse jag hade tidigare, så väntar jag inte på att en kvinna ska få igång mig igen.
    Om du tycker att ditt liv är perfekt som det är så behöver du ju inte ta tag i ditt liv. Det är väl bara att leva vidare och njuta av livet. Har du inget att ta tag i så behöver du ju inte bry dig. 

    Men det är ju lite konstigt att någon som har skapat sig det perfekta livet får rådet att ta tag i sitt liv. Om man inte gnäller och verkar genuint lycklig brukar man inte få oombedda råd från vänner, familj eller kollegor. Det är något som sker om man inte är lycklig och beklagar sig över sitt liv. Särskilt om man ofta beklagar sig över sitt liv utan att göra någonting åt det för sånt kan bli väldigt irriterande att lyssna på. Människor som gnäller och beklagar sig utan att någonsin försöka göra något åt saken är väldigt jobbiga att lyssna på och till slut. 
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Kork) skrev 2024-05-12 12:04:52 följande:
    Om du tycker att ditt liv är perfekt som det är så behöver du ju inte ta tag i ditt liv. Det är väl bara att leva vidare och njuta av livet. Har du inget att ta tag i så behöver du ju inte bry dig. 

    Men det är ju lite konstigt att någon som har skapat sig det perfekta livet får rådet att ta tag i sitt liv. Om man inte gnäller och verkar genuint lycklig brukar man inte få oombedda råd från vänner, familj eller kollegor. Det är något som sker om man inte är lycklig och beklagar sig över sitt liv. Särskilt om man ofta beklagar sig över sitt liv utan att göra någonting åt det för sånt kan bli väldigt irriterande att lyssna på. Människor som gnäller och beklagar sig utan att någonsin försöka göra något åt saken är väldigt jobbiga att lyssna på och till slut. 
    Perfekt är att ta i. Tror inte det blir perfekt även om jag träffar nån. Även om många tror att såna som jag tror det.
    Jag har försökt med kvinnor jag var intresserad av, så jag tog tag i det. Jag väntade inte på att nån skulle göra det åt mig. Och så är jag schysst mot alla kvinnor jag träffar. Det tror jag är ett plus och att man kommer en bit på vägen med en kvinna.
  • Anonym (Fia)

    Nu är du i ett skov igen draken. Drar långtgående slutsatser och generaliserar baserat på vad en kvinna skrivit på en dejtingprofil. Och vips blir en kvinna ett mystiskt kvinnokollektiv som du måste förstå dig på.


    Det finns jättemånga trådar här om kvinnor som tar fullt ansvar för sina liv. Läs dem så får du en bättre bild. Ofta tar de också fullt ansvar för barnen fast det finns en pappa med någonstans i bakgrunden.


    Att man skriver så som hon gjorde om en hobby kan ju vara att det är något som är roligare om man är två. Eller så vågar man mer. Jag är en friluftsmänniska, jag var ute mycket när jag var singel men det är klart det kan bli andra äventyr med min sambo (paddla havskajak och övernatta i skärgården skulle jag inte göra ensam t.ex.).

    Jag kan rekommendera dig att skaffa en annan hobby än att läsa dejtingprofiler och skriva om dem på fl. Gå ut i solen så mår du nog bättre.

  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Fia) skrev 2024-05-12 12:12:37 följande:

    Nu är du i ett skov igen draken. Drar långtgående slutsatser och generaliserar baserat på vad en kvinna skrivit på en dejtingprofil. Och vips blir en kvinna ett mystiskt kvinnokollektiv som du måste förstå dig på.


    Det finns jättemånga trådar här om kvinnor som tar fullt ansvar för sina liv. Läs dem så får du en bättre bild. Ofta tar de också fullt ansvar för barnen fast det finns en pappa med någonstans i bakgrunden.


    Att man skriver så som hon gjorde om en hobby kan ju vara att det är något som är roligare om man är två. Eller så vågar man mer. Jag är en friluftsmänniska, jag var ute mycket när jag var singel men det är klart det kan bli andra äventyr med min sambo (paddla havskajak och övernatta i skärgården skulle jag inte göra ensam t.ex.).

    Jag kan rekommendera dig att skaffa en annan hobby än att läsa dejtingprofiler och skriva om dem på fl. Gå ut i solen så mår du nog bättre.


    Sant att jag inte förstår varför många kvinnor anser sig kunna bete sig hur som helst, men man får inte göra samma mot dom.

    Ja, och hade jag eller nån annan man skrivit så, så hade kvinnor tyckt att han borde ta ansvar sitt eget liv, en man ska ha vilja och kraft nog att ta tag i såna saker utan att vänta på att kvinnan ska kicka igång honom.
  • Anonym (Kork)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-12 12:09:59 följande:
    Perfekt är att ta i. Tror inte det blir perfekt även om jag träffar nån. Även om många tror att såna som jag tror det.
    Jag har försökt med kvinnor jag var intresserad av, så jag tog tag i det. Jag väntade inte på att nån skulle göra det åt mig. Och så är jag schysst mot alla kvinnor jag träffar. Det tror jag är ett plus och att man kommer en bit på vägen med en kvinna.
    Vuxna människor brukar inte vanligtvis vänta på att andra  ska ta tag i saken och fixa en partner åt en. Det är något som är upp till var och en att fixa själv. 

    Du tror? att det är ett plus att vara schysst mot de kvinnor du träffar? 

    Vad menar du med försökt med kvinnor? Konstigt sätt att uttrycka sig på.... Vad betyder det? 
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Kork) skrev 2024-05-12 12:25:08 följande:
    Vuxna människor brukar inte vanligtvis vänta på att andra  ska ta tag i saken och fixa en partner åt en. Det är något som är upp till var och en att fixa själv. 

    Du tror? att det är ett plus att vara schysst mot de kvinnor du träffar? 

    Vad menar du med försökt med kvinnor? Konstigt sätt att uttrycka sig på.... Vad betyder det? 
    Ändå ser man vuxna som väntar på att en ev. partner ska fixa till deras liv åt dom.

    Ja, jag tror jag kommer en bit på vägen med en kvinna om hon känner att jag är schysst mot henne. Jag är alltså inte som kvinnan i mitt exempel som tycker att mannen kommit en bit på vägen med henne om han får henne att återuppta sitt avsomnade intresse.

    Om du skulle gissa, vad tror du att det betyder?
Svar på tråden Ta ansvar för sitt eget liv