• Anonym (Om storlek)

    Fråga om kukstorlek.

    Både här och på diverse andra nätforum kommer frågan om kukstorlek upp ibland, både bland killar och tjejer.

    Men det är nästan alltid bara längden som anges i mått.

    Teoretiskt så kan de flesta kvinnor ta emot ca 17 cm längd innan det riskerar att bli smärtsamt.

    När tjejer/kvinnor mer ingående berättar om storleken så är det enligt min erfarenhet nästan alltid grovleken som anges ha betydelse för njutningen och att längden på sin höjd kan ha en visuell betydelse (i den grad det har betydelse alls).

    22 cm lång (exempelvis) och smal kuk skulle alltså kunna orsaka mer obehag än njutning.

    Ändå har ingen koll på grovleken medan många har koll på längden.
    Något ologiskt enligt min mening. Kanske fel fokus?

    Vad tror du?

    Delar du min erfarenhet i detta?

    Vilken diameter eller omkrets har olika föremål vi känner till (exempelvis från gamla 5-kronan upp till 1,5 L PET-flaska).

  • Svar på tråden Fråga om kukstorlek.
  • Anonym (Coca Cola)

    Ologiskt vet jag inte. Det är väl helt enkelt lättare att bedöma och uppskatta längden på någonting - den raka sträckan mellan två punkter - än omkretsen.

    Om jag säger att ?den är x cm lång? så kan de flesta skapa sig en någorlunda uppfattning. Om jag däremot säger att ?den har en omkrets på x cm? så är det svårare.

  • Anonym (fdPåJakt)

    Ännu en kukstorlekstråd! Glad

    En del tjejer gillar sött... andra gillar salt...

    Jag tror att de flesta tjejer har rätt bra koll på vad de gillar... en kille som de tycker om och som är bra på att tillfredsställa dem.... skönt sex.

    TS, om du googlar runt lite, hittar du information och statistik om att de flesta tjejer föredrar en kuk som är lite längre och grövre än medel (i Sverige är medel runt spannet 13-15 cm lång och typ 12-12,5 cm i omkrets. Sedan finns det en del size queens och även en och annan som gillar mer moderat storlek.

    Om man som man är inom normalspannet och vet vad man pysslar med för att tillfredsställa sin kvinna, behöver man inte fundera på om man har för liten eller för stor... de flesta kvinnor kommer att njuta tillsammans med dig oavsett.

  • Anonym (Om storlek)
    Anonym (Coca Cola) skrev 2024-05-13 08:39:01 följande:

    Ologiskt vet jag inte. Det är väl helt enkelt lättare att bedöma och uppskatta längden på någonting - den raka sträckan mellan två punkter - än omkretsen.

    Om jag säger att ?den är x cm lång? så kan de flesta skapa sig en någorlunda uppfattning. Om jag däremot säger att ?den har en omkrets på x cm? så är det svårare.


    Nja... i båda fallen krävs mätta referenser.
  • Anonym (ABC)

    Aldrig pratat om storleken vare sig på längden eller tvären

  • Anonym (Om storlek)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-05-13 09:29:39 följande:

    Jag tror att de flesta tjejer har rätt bra koll på vad de gillar... 


    Att så många som anger en specifik längd (och enbart längd) har bra koll är något jag betvivlar, på goda grunder.

    Om du testar 10 olika hjälmar så kan du tala om vilken/vilka av dem som sitter bäst och skönast, men det krävs mer insikt i varför en hjälm sitter bättre än en annan för att kunna återge det som en referens när du ska köpa en hjälm som inte är en av de 10 du testat.

    När tjejer/kvinnor beskriver en kuk de upplever som skön så är det ingen som beskriver något som ser ut som en varmkorv på 22 cm. Däremot finns det de som anger just 22 cm (eller 18 eller 20 eller 25 cm exempelvis) i längd, aldrig något om grovlek.
  • Anonym (Coca Cola)
    Anonym (Om storlek) skrev 2024-05-13 19:45:43 följande:
    När tjejer/kvinnor beskriver en kuk de upplever som skön så är det ingen som beskriver något som ser ut som en varmkorv på 22 cm. Däremot finns det de som anger just 22 cm (eller 18 eller 20 eller 25 cm exempelvis) i längd, aldrig något om grovlek.
    Få saker är väl så återkommande i dessa diskussioner som att kvinnor generellt tycker att grovleken är en viktigare faktor.
  • Anonym (Coca Cola)
    Anonym (Om storlek) skrev 2024-05-13 19:22:18 följande:
    Nja... i båda fallen krävs mätta referenser.
    Tja, alltså om jag för en stund blir tveksam kring hur långt säg 10 cm är så är det ju lätt att måtta mellan tummen och pekfingret. Då kan jag ju också rätt lätt skapa mig en uppfattning av vad 15 eller 20 cm är också. Om någon däremot talar om skillnaden mellan 12 eller 15 cm i omkrets så är det ju inte lika lätt att intuitivt nå förståelsen av vad det innebär.
Svar på tråden Fråga om kukstorlek.