• Anonym (FattarNada)

    Varför väger man mindre på morgonen?

    Alltså, om man väger sig på kvällen innan man går o lägger sig så väger man ju mer än man gör på morgonen, men varför? Alltså även om man inte går på toa innan man väger sig på morgonen väger man ju ändå mindre än kvällen innan? Men om man inte har varit på toa, vart har vikten då tagit vägen liksom?

  • Svar på tråden Varför väger man mindre på morgonen?
  • Anonym (Pol)

    Framförallt 2 skäl
    1) Man svettas under natten
    2) Maten omvandlas till energi för kroppen.

  • Anonym (FattarNada)
    Anonym (Pol) skrev 2024-05-14 02:13:03 följande:

    Framförallt 2 skäl
    1) Man svettas under natten
    2) Maten omvandlas till energi för kroppen.


    Haha men åh herregud så dum jag är!! Nr 1 har jag ju tänkt på, men man svettas ju inte såna enorma mängder att det egentligen ger utslag på vågen (eller jag gör inte det iaf), men nr 2 har jag inte tänkt på innan haha men det är ju ganska självklart! Tack!
  • Cereal Killer
    Anonym (FattarNada) skrev 2024-05-14 04:56:35 följande:
    Haha men åh herregud så dum jag är!! Nr 1 har jag ju tänkt på, men man svettas ju inte såna enorma mängder att det egentligen ger utslag på vågen (eller jag gör inte det iaf), men nr 2 har jag inte tänkt på innan haha men det är ju ganska självklart! Tack!
    Vikten man förlorar genom att svettas är dock mycket, mycket större än det som lämnar kroppen som värme/strålning. Även vätskan som förloras via andningen (ett par hundra gram eller så) är betydligt större. 
  • Anonym (FattarNada)
    Cereal Killer skrev 2024-05-14 07:52:46 följande:
    Vikten man förlorar genom att svettas är dock mycket, mycket större än det som lämnar kroppen som värme/strålning. Även vätskan som förloras via andningen (ett par hundra gram eller så) är betydligt större. 
    Ett par hundra gram?? Genom att andas?? Oj... det hade jag ingen aning om... men ok - då har jag svaret där 😊 Tack!
Svar på tråden Varför väger man mindre på morgonen?