• Sommarsol68

    Kommer han komma tillbaka

    Jag är gift sen 1 år och vi har varit tillsammans i 3 år 
    Vi båda stora barn sen innan och jag är lite yngre än min man.

    För ett tag sen bråka vi och det har altid varit bråk om att han har svårt att visa känslor, känslor för mig. Jag vill höra att han älskar mig och ömhet. Men det är inte ofta. Jag älskar honom och vill verkligen vara med honom vi har faktiskt väldigt kul ihop. 

    Hans exfru har också alltid varit på tapeten, jag tycker att dom två är väldigt oförskämda när vi ses på kalas och liknande, det pratar gamla minnen och dylikt. Hon har varit emot mig sen hon fick reda på att hennes ex man hittat någon ny. Det har varit skilda i över 10 år men haft kontakt då exfruns dotter har en son och min man är bonusmorfar. 

    Jag har tyckt att det har varit jobbigt att åka med pga allt men åker för min mans skull, 

    Exfrun ringer i tid och otid för hjälp och min man är där på 2 sek för att hjälpa henne. 

    Han lämnade mig gråtandes en gång då jag sa att jag inte gillade det hon gör eööer han gör. Då säger han - Hon har bara mig. Jag trodde jag skulle dö  Jag är hans nya fru och han såg hur ledsen jag blev Det har alltid känts som jag kommer i andra hand, alltid och han förstår inte vad jag menar, han vill ju bara vara hjälpsam. Han hjälper kvinnor på hans jobb skjutsar dom hit och dit och hämtar deras barn på förskola så en hade en läkartid, Jag vet inte om någon annan hade tyckt att det här är ok. 

    Han säger till mig att jag inte har någon tillit till honom, jo det har jag men ibland vet jag inte om jag har det med tanke på vad han gör hela tiden. 

    Ok vi bråkade och jag åkte och sov hos min son och under tiden har han bytt lås och kommit med mina kläder han vägrar prata med mig.. 
    Två dagar efter vårat bråk så går hans exfru bort och jag och min man har inte pratat på snart 1 månad. Vi prata lite när han lämna min kläder Då sa han vi får se hur vi går vidare med detta. Jag är hans fru och han skiter i mig och våra problem. Nu vill han vara till lags för sonen och jag ska tydligen vänta på honom nu då och se vad som händer
     Under vårat bråk sa vi väldigt fula saker till varandra, men vi har bråkat innan och det här är ingenting. Jag har kontaktat hans familj men inte fått nåt svar av någon, jag skrev iaf att vi bråkat och kanske ska separera.  Nu till min fråga 
    Har min man älskat mig, har han haft känslor för mig,
    Sörjer han sin exfru och vill vara själv ett tag,Jag vill ju vara där för honom men han låter mig inte. Ska jag sluta höra av mig till honom och vänta tills han lugnat ner sig.  Men jag är hans fru och ska inte behöva vänta. Jag frågade när vi såg att ska vi skiljas och fixa med papper men då sa han att det är inte det viktigaste just nu. Finns det något hopp om att vi ska bli vi igen.
    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Kommer han komma tillbaka
  • Anonym (Kimchi)

    Bara dog exfrun knall och fall? Suiciderade? Klart han behöver stötta exfruns anhöriga men han ska inte vara den som står först i ledet. Hon har varit på tok för inblandad i er relation. Men nu är den konkurrenten borta. Krasst? Japp! Du kanske har haft tillitsproblem med att han hjälper andra kvinnor. Kan tycka det är lite överdrivet av honom. Han kanske boostar dig själv med att vara riddaren, hjälpande hjälten. 


    Tror inte det var något litet gräl som föranledde att byta lås och packa kläder. Du har säkert en massa andra nödvändigheter kvar i bostaden. Varför går du inte in på nätet och ansöker om skilsmässa och bodelning. Du kan starta processen likväl som han. Men egentligen tycker jag att ni ska gå på familjerådgivning för att se var det gick åt pipan. Att gå på rådgivning är inte lika med att lappa ihop relationen utan även få ett snyggt avslut. 


    Jag tror du har skitit i det blå skåpet. Vill ändå önska lycka till att reda ut problemen och gå vidare tillsammans. 

  • Sommarsol68
    Jag tror du har skitit i det blå skåpet. Varför det?

    Jag vill inte sklijas det är det som är problemet. 
    Jag tycker inte att dettta bråk är nånting men han är surig och envis 
    Han kan ha bytt lås just fär att straffa mig för han vet att jag kommer komma dit och försöka lösa allt men tror själv att han sörjer och vill vara i fred men. Han vet ju vad jag tykcte om exfrun och därför vill han nog inte ha mig på hennes begravning, det förstår jag

    Jag vet faktiskt inte vad som händer med henne då ingen pratar med mig, jag känner att jag aldrig kommit in i familjen riktigt och det kanske är pga mig själv att jag inte ville med pga exfrun

    Jag förstår inte bara varför han inte kan prata med mig, det har gått en månad och ja jag har massa grejer kvar men det är saker det är inte vikrigt.  Jag vill bara ha min man tillbaka

  • Lynx123

    Svårt att säga men det låter som att han inte riktigt prioriterat dig. Är det verkligen någotdu vill leva med?

  • Anonym (Kimchi)

    Att byta lås för att straffa dig. Det låter infantilt. Han lessnade helt enkelt på tjafset. Han har nog dolt sitt engagemang i exfrun. Han har varit orolig och nu gick hon bort. Då brann det för honom och han kastade ut dina kläder. Där sket du i det blå skåpet. Han kände sig mer än färdig med dig. Att han inte velat ha kontakt på en månad talar också sitt tydliga språk. Tycker du det är rimligt att sörja ett ex 1 månad? Ett ex?? 


    Du vill inte skiljas säger du. Varför har du låtit småtjafs gnagt sönder er relation. Exfrun har ju varit ett ex i 3 års tid. Under den tiden må ni ju ha kommit till konsensus kring henne. Ni båda har låtit henne slå in en kil mellan er. Relationen var inte starkare än så. Du har varit nr 2 hela tiden. Har han gett er relation en ärlig chans? Han har ju inte lyssnat på dig och försäkrat dig om att det är dig han vill ha. 


    Hans släkt ignorerar dig också. Vad har han sagt till dem? Något känns väldigt knasigt här. Förstår dock din frustration att inte få kontakt och kunna prata med honom. Troligen får du helt enkelt vänta ut honom. 

  • Anonym (gullan)

    Tycker du ska vänta.
    Det är jobbigt för er båda men för din egna skull vänta. Han kommer uppskatta det väldigt mycket. Män har svårt att visa känslor men innerst inne har han även dåligt samvete för dig.. Han kommer be om förlåtelse och han kommer bli glad att du väntade. 

  • Anonym (Konflikt?)

    Du skriver att ni under ert bråk sa väldigt fula saker, och sen skriver du att ni bråkat förut och att det här är ingenting? Varför minimerar du att ni bråkar och har bråkat? Har ni en större konflikt i botten eller varför bråkar ni?

    Er relation låter inte särskilt sund. Kanske passar ni inte ihop?

  • Anonym (Casanova)

    Så fort man börjar blanda in släktingar i bråken så har det tagit en helt ny nivå.

    Men helt klart en osund relation till exet. Jag accepterar inte att min brud ska sitta och gulla med sitt ex. Man håller en minsta möjliga artiga kontakt med sina ex om det krävs. Annars ingen kontakt alls.

  • Core

    Fram till hennes bortgång är det relationsbekymmer mig hade behövt lösa. Efter det låter det som att du blivit empatistörd, eller så var du det hela tiden.

  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Tror tyvärr att du behöver förbereda dig på separation och skilsmässa. Tror inte att han kommer tillbaka. 
    Ni verkar ha bråkat mycket under er relativt korta relation. Dessutom om något han varken vill eller kan förändra.
    Jag tror att han har tröttnat totalt på era bråk. Nu går han dessutom igenom en stor sorg och behöver stöd av nära och kära, dvs hans egen och hennes familj.  Du är den sista att få stöd och tröst av och det vet han om. 

  • Anonym (gullan)
    Core skrev 2024-05-16 21:15:46 följande:

    Fram till hennes bortgång är det relationsbekymmer mig hade behövt lösa. Efter det låter det som att du blivit empatistörd, eller så var du det hela tiden.


    Fast om du läser inlägget vad hon har skrivit, så är det väl han som är empatistörd. 
Svar på tråden Kommer han komma tillbaka