• Glitter Scarf

    Min mobil är paj , var kan man köpa bra nya mobiler??

    Min batteri laddare samt batteriet på Nokia 3310/30 är helt paj.. inte så konstigt den e ju så gammal ,  men vart får jag tag på nya mobiler , jag menar billiga!


    02:19
  • Svar på tråden Min mobil är paj , var kan man köpa bra nya mobiler??
  • mysmika

    Som sagt, gratis mobiler finns inte.Tar du ett nytt eller förlänger ett abb, så har du en viss månadsavgift, som är rätt överkommligt ca 50-100:-, sen har du en "förhöjd avgift" på allt från 50-300:- därutöver.Ta den förhöjda avgiften gånger antal månader du bundeit dig på så är den inte gratis direkt.

  • Thursday

    Man kan ju som sagt kolla upp lite. På Geab kan man få en Sony Ericsson K750i eller en Sony Ericsosn Z310I gratis om man tecknar Telenor abonnemang i 12 månader, 99 kr i månaden som man får ringa för. (Man får ju kolla upp så att minutkostnaden inte är gigantisk naturligtvis, men någon förhöjd månadsavgift verkar det inte vara fråga om.)

  • Mentat

    Apropå IdisPidis inlägg: I valet mellan K750 och Z310 är K750 ett KLART bättre köp!

  • Rebekah84
    Tezzan skrev 2007-05-25 09:55:34 följande:
    Det brukar ofta tillkomma förhöjda månadsavgifter till billiga telefoner. Så i slutenden så är de inte så billiga.
    Tre har gratis mobiler. De kostar 0 kronor i månaden. Sen kostar abbonemanget 69:-/mån som du även får ringa för. EN sånhär mobil är väl inte fel då?:

    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Rebekah84
    mysmika skrev 2007-05-25 09:59:40 följande:
    Som sagt, gratis mobiler finns inte.Tar du ett nytt eller förlänger ett abb, så har du en viss månadsavgift, som är rätt överkommligt ca 50-100:-, sen har du en "förhöjd avgift" på allt från 50-300:- därutöver.Ta den förhöjda avgiften gånger antal månader du bundeit dig på så är den inte gratis direkt.
    Som sagt. Den här mobilen är gratis. Månadsavgiften är 0:-. Punkt slut.

    Abbonemanget är dessutom skiljt fårn mobilen.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Micke

    rebeckah: Får man verkligen ringa för de 69 kronorna? Trodde bara man fick ett visst antal minuter inom tre´s egna nät.

  • Rebekah84
    Micke skrev 2007-05-25 11:26:23 följande:
    rebeckah: Får man verkligen ringa för de 69 kronorna? Trodde bara man fick ett visst antal minuter inom tre´s egna nät.
    Nu kan jag inte svära på att de har det just precis idag eftersom de byter abbonemangsformer lika ofta som jag gå på dass. För en vecka sen hade de att abonemanget var gratis första året och mobilen var gratis. Nu har de inte det kvar. Man får vara inne där jämt för att hålla sig uppdaterad.

    Dock för de 69 kronorna så ringer man gratis jämt inom tres nät. Sen 69 öre för varje minut till andra nät.

    Rekomenderar att kolla upp innan man beställer för som sagt, de byter ofta men billiga, det är dom!"
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Micke

    håller med om att de byter villkor ofta, men att de skulle vara så speciellt billiga håller jag inte med om utan ligger väl i klass med övriga operatörer.

  • Rebekah84
    Micke skrev 2007-05-25 11:41:51 följande:
    håller med om att de byter villkor ofta, men att de skulle vara så speciellt billiga håller jag inte med om utan ligger väl i klass med övriga operatörer.
    Jag har ett flatrateabonemang för 299:-/mån
    Ingen slår det

    Numera kostar de 480:-/mån.
    Ingen slår det heller
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Micke
    Rebekah84 skrev 2007-05-25 11:46:49 följande:
    Numera kostar de 480:-/mån.Ingen slår det heller
    Nej numera kostar det 599 kr vilket är lika mkt som telenor tar.

    Och det slås av Comviq som tar 499 kr.
  • Rebekah84
    Micke skrev 2007-05-25 12:00:54 följande:
    Nej numera kostar det 599 kr vilket är lika mkt som telenor tar. Och det slås av Comviq som tar 499 kr.
    Inte om man ringer dom. Eller beställer du via internet det är ju dumt.
    480:- är mindre än 499:-

    mitt 299:- är mindre än det med hästlängder, ska aldrig säga upp det
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Rebekah84
    Micke skrev 2007-05-25 12:00:54 följande:
    Nej numera kostar det 599 kr vilket är lika mkt som telenor tar. Och det slås av Comviq som tar 499 kr.
    Jag säger så eftersom jag pratade med dom igår för en väns räkning och han skulle få ha det för 480:-.

    Ingen idé att tjafsa, man får faktiskt lägga ner ett par minuter om man vill spara pengar-. Simple as that.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Micke

    rebackh84: Så du menar att de har olika prislistor om man ringer jmf med internet? Känns ju som ett seriöst företag...

    Och nej jag beställer inte över internet. Jag beställer inte alls av dem.

    Och 299 kronor är ett bra pris, om man nu ringer mkt. Dock så är det väl tidsbegränsat på något vis så för eller senare kommer även du drabbas av höjt pris.

  • Micke

    "Ingen idé att tjafsa, man får faktiskt lägga ner ett par minuter om man vill spara pengar-."

    Eller så har man råd och slipper leta kronor hit och dit

  • Rebekah84
    Micke skrev 2007-05-25 12:10:00 följande:
    rebackh84: Så du menar att de har olika prislistor om man ringer jmf med internet? Känns ju som ett seriöst företag... Och nej jag beställer inte över internet. Jag beställer inte alls av dem. Och 299 kronor är ett bra pris, om man nu ringer mkt. Dock så är det väl tidsbegränsat på något vis så för eller senare kommer även du drabbas av höjt pris.
    Inte tidsbegränsat alls. Kommer aldrig att säga upp det.

    Och ja, de är tydliga med att de har rabatter av olika slag beroende på hur man beställer.

    En internetbutik kräver annan typ av administration, andra kostnader helt enkelt.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Rebekah84
    Micke skrev 2007-05-25 12:11:06 följande:
    "Ingen idé att tjafsa, man får faktiskt lägga ner ett par minuter om man vill spara pengar-." Eller så har man råd och slipper leta kronor hit och dit
    599:- gånger 12 månader = 7188:-
    299:- gånger 12 månader = 3588:-
    Sparade: 3600:-

    Är det några kronor för dig så grattis.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Micke

    rebeack84: Jo en internetbutik kräver mindre adminstration än en butik eller telefonsupport. Därför brukar det vara billigare att handla över internet.

    "Inte tidsbegränsat alls. Kommer aldrig att säga upp det."

    Bara hoppas att Tre inte gör det heller då

  • Venusmannen

    Inget är gratis.
    Det finns uppkopplingsavgifter och andra former av tilläggsavgifter som hela tiden genererar intäkter till operatören..

  • Rebekah84
    Venusmannen skrev 2007-05-25 14:06:10 följande:
    Inget är gratis.Det finns uppkopplingsavgifter och andra former av tilläggsavgifter som hela tiden genererar intäkter till operatören..
    Mobilen är gratis ändå
    (0:-/mån)
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
Svar på tråden Min mobil är paj , var kan man köpa bra nya mobiler??