• Quinny

    "Bakis-tråden"

    Här kan alla som är lite bakis eller kanske bara "trötta" så här dagen efter midsommarafton hänga...
    Själv känner jag mig seg och huvudet bultar en aning... Hur mår DU?

  • Svar på tråden "Bakis-tråden"
  • Theolin

    Mår bra. Trött, med i övrigt helt okej.
    Mycket värre för min man dock

  • Åke Vilse

    Bakis???
    Är det det man blir när man har druckigt alkoholhaltiga drycker?
    Jag har glömt hur det är
    Dricker knappt någonting annat än vatten och kaffe nu förtiden

    "Krya på" er i alla fall!

  • MrsHawkins

    Inte ett dugg bakis...för jag drack inget med alkohol(ej gravid). O inge trött heller....

    Men här kommer ett "bakistips"!
    Koka ägg o ät med kaviar så mår ni snart bättre. Alkoholen har dragit ur saltet ut era kroppar.

  • Norrlandsmorsan

    Jag skull önska jag vore bakis nån enstaka gång ...

    Är jag inte gravid..."Fniss" så skall jag kunna köra bilen "dagen efter "
    så då blir det inget "dricka" för mig ...

    Snyft !

    Hm..!!

    Håller på att bli helnykterist har inte druckit nästan nått mer än en liten baileys på 15 år ...

  • Ammi

    Jag e slö... ont i huvdet pga åska. Va nykter i går... höll mig till cola light lemmon!
    Min sambo därimot fick en återträff med gårdagens middag och dricka nu på morgonen... Han glömde att dricka vatten i går i värmen, gick långt och sen drack en massa vin. ajajaj...

  • Ammi

    Jag är inte häller gravid bara nykter hehe.. kännde att ja va i gbg och fästade förra helgen och ska till roskilde på måndag. Kroppen kan behöva vila lite, så då fick midsommar vara nyktert!!

  • ÄlskarMina

    Jag är såå trött idag!! Kom hem halv tre inatt...o igår drack jag 2 elefantöl 7,2:er...o 2glas 4,5cider o 2glas vitt vin..men oj vad onykter jag blev! Vi var hela dagen i Borgholm o åt gott,handlade kläder osv...det var jag o Nova,vännen o hennes pojk o de var såå snälla trots hettan! o på kvällen tog mina föräldrar hand om Nova!

    Vad gjorde ni andra??

  • Quinny

    Nu mår jag bättre... Har tagit en skön promenad, träffat lite vänner och ätit sushi...
    Men jag är med i "ALDRIG-mer-klubben" !!!
    Någon mer som vill vara med i den ??

    Måste tillägga att jag, trots morgonens huvudvärk, är jättenöjd med gårdagens festligheter: Middag, vin, jordgubbar och en massa goda vänner plus att vädret var toppen!!! ÄLSKAR sommaren!

  • mliten

    Jag är jätteförvånad att jag inte är bakis...så mycket smirnoff med limesoda och mynta jag drack igår-och öl-och vin ....hmm....märkligt...men jag hade verkligen jättetrevligt
    !!

  • Hanna2004

    Ett tips; ta en Zyrlex innan du går ohc lägger dig.
    Man är trött dagen efter men det där illamåendet försvinner!

  • Pallas

    I WISH! jag längtar såå efter en Gin&Tonic efter två täta graviditeter och amning och tjofaderittan. Mmmmmmmmmmm

  • malinka2

    Sällar mej till oss stackars bakfulla Konstigt det där, när man var yngre drack man som en tok på fredagen lördag lite seg o sen festade man IGEN på kvällen, HUR? Nu tror jag det dröjjer minst ett halv år innan jag ger mej in på alkohol igen

  • Anonym (Kalle)

    Sällan jag dricker men igår skedde det och blev lite för kul, brukar nästan aldrig vara bakis så glömde bort hur det kändes.

    Idag känner jag mig lite vinglig, småskakis, tung bultande känsla i huvudet, typ svälld känsla någon fler som kan känna så? Lite illamående och tät i näsan. Känner mig även stel i kropp/nacke, vet inte om det är vanligt?

    Detta vill jag bli kvitt snabbt känner jag haha.

Svar på tråden "Bakis-tråden"