• LaLula

    Någon annan med en "lugn" bebis i magen??

    Tycker inte jag känner sparkar så tydligt och ofta. Blev såklart orolig men allt va bra och BM sa att jag hade en lugn bebis magen! Tänkte om det va fler än jag!?
    Känns som alla andra får rejäla sparkar och fötter o händer syns genom magen!

  • Svar på tråden Någon annan med en "lugn" bebis i magen??
  • Kvitter

    Väcker liv i den hör tråden! Gud vad skönt det var att lösa om alla här som också har lugna bebisar! Min är jättelugn och jag börjar fundera på om jag borde bli orolig. Är i vecka 27+0

    Men när jag läser här blir jag lite lugnare!


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Kvitter

    Gud så skönt att det finns fler med lugna bebisar! Har din varit lugn hela graviditeten?


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • jojjo78

    Ja det har den. Vissa dagar blir man ju skraj och nojjig. Men sen andra dagen så kännner man av bebis mycket. Med mina andra två pojkar så var det full rulle i magen hela tiden.

  • Hallonpajen

    Jag är i v 28 och har oxå en lugn en därinne. Det har varit så hela tiden även om jag känt regelbundet ända sedan v 15. Är ändå hopplös på att oroa mig ändå de dagar det är extra lugnt. Det verkar dock som om den här parveln fullkomligt älskar att ligga långt ner och med ryggen utåt för jag känner nästan alltid buffar nedåt och inåt och de upplevs ju som mindre tydliga än när de sparkar utåt och jag har dessutom moderkakan i framvägg.


    Adam 2008 ~ BF 6/10
  • cozmoz

    Jag sållar mig till er. Är i vecka 30+6.  Min lilla tjej är såå lugn. Jag känner henne varje dag och regelbundet.
    Detta är mitt fjärde barn. har tre pojkar o då var graviditeterna helt annorlunda. Då var det full rulle....
    Det sägs det att då blir det en lugn liten bebis
    Det e lite jobbigt men lyckas ju oroa sig för det mesta...
     

  • Kvitter

    Jag oroar mig för att barnet inte ska må bra eller vara sjukt på nått sätt efterspm det är så lugnt! Efterdom jag ändå känner svaga buffar några gånger om dagen vet man ju iallafall att den lever.

    Denna bebis verkar också ha en favoritplats och buffarna känns nästan bara inåt!

    Ska ta upp min oro med BM nästa vecka och se vad hon säger!

    Iallafall skönt att höra att fler har stillsamma bebisar!


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • MonAmie

    Hej allesammans, drar lite i en gammal tråd. Hoppas det är ok. Jag är supernojjig. Har oxå en lugn bebis... Känner knappt av den alls. Grabben tidigare var helt annorlunda o kickade mig vilt. Skönt o höra att vissa haft lugna bebisar innan mig...

  • Kvitter
    MonAmie skrev 2012-09-19 08:24:12 följande:
    Hej allesammans, drar lite i en gammal tråd. Hoppas det är ok. Jag är supernojjig. Har oxå en lugn bebis... Känner knappt av den alls. Grabben tidigare var helt annorlunda o kickade mig vilt. Skönt o höra att vissa haft lugna bebisar innan mig...

    Vilken vecka är du i? Min bebis började sparka ordentligt först runt vecka 33-34... Innan dess var den som sagt väldigt väldigt lugn! Så det kanske kommer!
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Alex  mamma

    När jag var gravid med sonen sa jag hela tiden att det här kommer bli en lugn bebis för magen var ganska stillsam. Oj, så fel jag hade. Ut kom ett busfrö som ALDRIG har gillat att vara lugn och stilla. Han blir 4 i december och på dagis säger de att han är en av de med mest energi...
    Jag hade moderkakan på framväggen och det sägs ju dämpa en del av sparkarna så att man inte ser så mkt utanpå. Jag fick heller aldrig några sparkar som gjorde ont eller så att det var svårt att sova.

  • tinis77

    Jag hade en av varje nu när jag väntade tvillingar. Tjejen sprattlade och sparkade för fullt, killen var lugnare och buffade lite försiktigt. Kände knappt att han rörde sig ibland, men han hade fötterna långt upp och brukade flytta på de om jag tryckte på de.

  • MonAmie

    Jag är i v 31+4, har modekakan i bakvägg... Men det är lugnt där inne. Bara lite spjärnande mot magen ibland o små rörelser.

  • Anonym (v.38)

    Hej!

    Alla ni som fått era bebisar nu, var dom lugna även utanför magen eller det var stor skillnad? 


    Har också en lugn bebis som kommer inom 3v förhoppningsvis 

  • yny
    Anonym (v.38) skrev 2024-05-05 08:13:37 följande:

    Hej!

    Alla ni som fått era bebisar nu, var dom lugna även utanför magen eller det var stor skillnad? 


    Har också en lugn bebis som kommer inom 3v förhoppningsvis 


    Min bebis skulle jag säga var lugn i magen. Visst hade han tillfällen då han bökade runt men oftast var det lugnt. Var inne på förlossningen upprepade gånger för minskade fosterrörelser, sista gången dagen innan han föddes. Hade moderkakan i framvägg.

    Han är 4,5 månad nu och verkligen ALDRIG still 🙈 armar och ben rör sig konstant och han är väldigt aktiv skulle jag säga. 
Svar på tråden Någon annan med en "lugn" bebis i magen??