• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (knegare)

    Emelie
    Varje gång vi ses så rusar min puls, varje sms du skickar gör mig glad.
    Ge mig ett tecken 

  • Anonym (knegare)

    Hej E 
    Idag skickade du ett sms om en kollega som du var missnöjd med

  • Anonym (Kanske)

    Okej, där var ett perfekt ögonblick att ta initiativ men du gjorde inte det. Blir väl att tolka som ointresse och släppa alla förhoppningar. Trist och lite sorgligt men det finns väl en mening med allt. 

  • Anonym (Over again)

    Du är borta men ändå inte, men du lever som du lär och det är typ ingenting! Skönt ändå att slippa alla intriger och tjafs, men jag bryr mig fast det är lönlöst.

  • Anonym (Enigma)

    Vissa människor vill man ju bara slippa se.

  • Auditanne
    Anonym (Enigma) skrev 2024-05-15 14:42:55 följande:
    Suck huvudsaken att personen de e riktat till fattar om jag e otydlig mot dej e rätt ointressant eftersom de fortfarande inte e riktat till dej. E vi klara nu ?
    Tror inte att personen kommer förstå då dina sångtext ersäger väldigt lite i jämförelse med någons egna personliga rader. Men whatever, var egotrippad då i att inte följa kutym. Ungefär som de flesta män brukar vara.

    Till min snart före detta killkompis vill jag säga att ditt sms häromkvällen inte betyder nåt särskilt i helhetsbilden.

    Tror inte att du förstår mycket om hur en bra vän beter sig. Inte en bra pojkvän heller för den delen med tanke på vad din sambo får stå ut med från sin mansbebis till partner. 

    Du har nog aldrig förstått. Varken när vi var klasskamrater för 20 + år sen eller i nuet. Förmodligen inget som kommer ändras i framtiden heller.
  • Anonym (Sanning)

    En sak undrar jag över ännu. Varför du skrev en massa snusk till mig när du vet att jag är en vuxen person och helt klart ser ut som en också?

    Är fulgubbar mer varierade än vad folk tror? Du verkar ju föredra Greta och Madicken i första hand så varför äcklade du dig mot mig? Var det mer en inbillad dominansgrej kanske. Sätta mig på plats så jag håller käften och inte svarar mer? Tji fick du och pilutta på den failade taktiken.

  • Anonym (Enigma)
    Auditanne skrev 2024-05-17 22:45:08 följande:
    Tror inte att personen kommer förstå då dina sångtext ersäger väldigt lite i jämförelse med någons egna personliga rader. Men whatever, var egotrippad då i att inte följa kutym. Ungefär som de flesta män brukar vara.

    Till min snart före detta killkompis vill jag säga att ditt sms häromkvällen inte betyder nåt särskilt i helhetsbilden.

    Tror inte att du förstår mycket om hur en bra vän beter sig. Inte en bra pojkvän heller för den delen med tanke på vad din sambo får stå ut med från sin mansbebis till partner. 

    Du har nog aldrig förstått. Varken när vi var klasskamrater för 20 + år sen eller i nuet. Förmodligen inget som kommer ändras i framtiden heller.
    Du får tro vad du vill du e nog bara en nyfiken människa som vill veta. Du kanske ska starta en egen tråd där kan du sätta dina regler hur du vill.
  • Anonym (Mannen i 40årsåldern)

    Är jättesugen på att lägga till dig på antingen snap eller Messenger. Men vet inte om det skulle va så lyckat ifall min fru skulle få reda på det. Vi sågs ju senast igår och jag tänker på dig hela tiden. Har väl tänkt o berätta för dig vad jag känner hade typ chansen igår när vi var ensamma men tog den inte och jag skulle vilja ha kontakt med dig mer än vår sporadiska kontakt på jobbet. Dina kollegor verkar tycka det är opassande att jag uppvaktar dig och det är det ju men jag kan inte styra mina känslor.såg dig i bilen idag med gjorde inte saken bättre.jag skulle vilja berätta för dig att jag är kär i dig men kan inte fullfölja av att jag kanske får betala ett för högt pris plus att jag inte vet vad du känner tillbaka. Men det känns som du känner samma bara det att ibland så är jag luft för dig så då blir jag så osäker... Gud vad jag hatar livet ibland att det ska va så komplicerat...💔

  • Anonym (Mannen i 40årsåldern)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-05-17 15:16:59 följande:

    Okej, där var ett perfekt ögonblick att ta initiativ men du gjorde inte det. Blir väl att tolka som ointresse och släppa alla förhoppningar. Trist och lite sorgligt men det finns väl en mening med allt. 


    Det var kanske dig jag inte tog chansen med...
  • Auditanne
    Anonym (Enigma) skrev 2024-05-18 20:48:50 följande:
    Du får tro vad du vill du e nog bara en nyfiken människa som vill veta. Du kanske ska starta en egen tråd där kan du sätta dina regler hur du vill.
    Duh. Alla som läser i denna tråd är nyfikna, därav att kutymen ser ut som den gör. Och det handlar inte om riktiga regler utan mer om oskrivna sådana. Men sånt förstår inte egopojkar som du. Det ligger inte i det manliga könets natur överhuvudtaget, enligt min erfarenhet.

    Till min väninna så skulle jag vilja säga att jag hoppas du lämnar din oansvarige fästman snart. Vågar inte säga detta öga mot öga men tycker att du förtjänar bra mycket bättre än honom.

    Han dricker för mycket och detta trots sitt grava tillstånd där han försätter sig i en mycket hög risksituation med livet som insats. Han gör både dig och sin egen mor ledsna och oroliga utan att verka bry sig nåt nämnvärt.

    Supande gör visst inte bara folk korkade utan också egotrippade till tusen. 
  • Anonym (Anna-Maria)

    C!

    Det är tydligen så, att vår relation är slut... för alltid och alltid. Om det ens var någon relation. Jag grämer mig över att jag gav dig en möjlighet att bryta med mig utan att direkt såra mig (för det hade du inte velat göra, så om jag inte hade gett dig möjligheten så hade du inte tagit bort vår kontaktkanal). Men om det var så enkelt för dig att bryta kontakten med mig bara du s.a.s. "fick chansen" att göra det utan buller och bång, så var väl den kontakten inte mycket värd. Du vill ju uppenbarligen inte ha kontakt med mig, och jag måste acceptera det.

    Men du har inte varit HELT ointresserad av mig heller under de här åren. En del initiativ kom ju faktiskt från dig, det var inte bara från mig. Kanske var du bara smickrad av mitt intresse? En svenska är ju rätt exotiskt och hett i ditt land...

    Jag skulle ändå vilja säga att du berikade mitt liv "indirekt" under alla de åren vi hade kontakt. För att jag ville lära mig de saker som du kan, intressera mig för dina intressen. Det öppnade en ny värld - eller egentligen flera. Detta har jag kvar även om inte du är kvar.

    Men OH vad jag önskar att jag hade fått vara kvar på ett litet hörn i ditt liv i alla fall! Men jag tycker inte att jag kan ta någon kontakt nu, jag vill inte göra mig mer löjlig. Jag har redan varit för efterhängsen tidigare. Jag får hoppas att du kommer tillbaka... att du märker att du saknar mig när båset är tomt så att säga.

  • Anonym (Enigma)
    Auditanne skrev 2024-05-19 02:13:21 följande:
    Duh. Alla som läser i denna tråd är nyfikna, därav att kutymen ser ut som den gör. Och det handlar inte om riktiga regler utan mer om oskrivna sådana. Men sånt förstår inte egopojkar som du. Det ligger inte i det manliga könets natur överhuvudtaget, enligt min erfarenhet.

    Till min väninna så skulle jag vilja säga att jag hoppas du lämnar din oansvarige fästman snart. Vågar inte säga detta öga mot öga men tycker att du förtjänar bra mycket bättre än honom.

    Han dricker för mycket och detta trots sitt grava tillstånd där han försätter sig i en mycket hög risksituation med livet som insats. Han gör både dig och sin egen mor ledsna och oroliga utan att verka bry sig nåt nämnvärt.

    Supande gör visst inte bara folk korkade utan också egotrippade till tusen. 
    Har du sagt de du vill nu ? E verkligen inte intresserad av dina åsikter. Hade bra nu istället
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!