• Frök1

    Tolka positivt eller negativt graviditetstest?

    Försökt hitta en tråd där man kan hjälpas åt att tolka graviditetstest men inte hittat någon som är aktuell för 2018, så startar en ny tråd för det! Gjorde nämligen ett tidigt graviditetstest idag bim-3, och har svårt att tolka resultatet.. Behöver ju garanterat göra ett till test om någon vecka om inte mensen kommer men man blir ju väldigt nyfiken och förväntansfull ändå!

    Hur ser/såg era graviditetstest ut när det var ett svagt streck? Någon som varit med om att testet visat fel? Är detta positivt eller ett spökstreck?

  • Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?
  • Anonym (H)
    Anonym (Mini) skrev 2024-02-13 23:06:48 följande:
    Jo tänkte också på det, men det ena är ganska starkt och sen två svagare? Vet att det inte syns på det sista med det är en svag linje där med. Ingen av dessa är heller med morgon urin. Kan man få tre falska på raden? känns ju super konstigt?
    Omöjligt för mig att svara på, men tycker det är konstigt att du inte fick ett positivt test idag då. Det låter inte som ett vidare bra tecken.

    Tycker ändå du ska köpa ett digitalt test så får du ett säkert svar. Håller tummarna!
  • Anonym (?)

    Någon som ser något på detta test? Kom inom tiden men det tog dock tid innan kontrollstrecket blev helt rosa. Så efter 5 min som man ska läsa försvann teststrecket. Är det negativt då? 


  • Sss2024


    Om det är någon som har liknande vill jag bara säga att detta var positivt! Håller tummarna för alla och lycka till!! 
  • Anonym (Nill)

    Vad tror ni, är detta ett spökstreck el kan det vara positivt? BIM imorgon el söndag. Molvärk och ömma bröstvårtor sedan fem dagar efter ÄL,vilket jag aldrig brukar ha. 

  • OlManH
    Anonym (Nill) skrev 2024-02-23 14:09:33 följande:

    Vad tror ni, är detta ett spökstreck el kan det vara positivt? BIM imorgon el söndag. Molvärk och ömma bröstvårtor sedan fem dagar efter ÄL,vilket jag aldrig brukar ha. 


    100% positivt! :) 
  • Anonym (Nill)

    Även om det är taget ett till två dygn innan BIM och på eftermiddagen och inte morgon? 😆

  • OlManH
    Anonym (Nill) skrev 2024-02-23 15:32:09 följande:

    Även om det är taget ett till två dygn innan BIM och på eftermiddagen och inte morgon? 😆


    Det kan det absolut va! Ett så tydligt streck får du inte om du inte har hcg hormon = gravid :)
  • EMiTe

    Jag testade mig i onsdags på eftermiddagen med clearblue digital och fick ?gravid vecka 1-2? och blev otroligt glad då jag fick missfall i november (v.10) samt januari (v5). Men orolig som jag är så testade jag igen i morse med RFSU och såg knappt någon linje bara om jag tittade väääldigt noga. Jag är bim+3 idag 

    tror ni att man kan ha fått ett falsk positivt test av cb digital? 

  • Symetrical
    EMiTe skrev 2024-02-23 17:28:18 följande:

    Jag testade mig i onsdags på eftermiddagen med clearblue digital och fick ?gravid vecka 1-2? och blev otroligt glad då jag fick missfall i november (v.10) samt januari (v5). Men orolig som jag är så testade jag igen i morse med RFSU och såg knappt någon linje bara om jag tittade väääldigt noga. Jag är bim+3 idag 

    tror ni att man kan ha fått ett falsk positivt test av cb digital? 


    Nej, de kan omöjligt visa fel. Dock är ju inte ett positivt gravtest en garanti för en frisk graviditet. Det är ju dessvärre väldigt vanligt med tidiga mf 🥴
    Men sen kan det ju också vara så att du testar starkare på eftermiddag/kväll, vilket inte heller är ovanligt! Mitt råd är att testa igen senare på dagen och se om det visar starkare då 😊
  • Anonym (Nill)

    Morgonens test på BIM dagen 😀😀😍

  • EMiTe

    Symetrical: 

    Okej då det känns lugnare att cb digital är korrekt. 
    ja, men exakt har haft två missfall tidigare som ligger och oroar, men hoppas det går vägen denna gång 🤞🏼

  • OlManH
    Anonym (Nill) skrev 2024-02-24 13:54:28 följande:

    Morgonens test på BIM dagen 😀😀😍


    Sa ju det! Stort grattis till er!! 🥳
  • Anonym (Ooo9444)
    Inbillar jag mig eller inte..😞 ska ha mens idag eller om 2 dagar men enligt appen igår 🙄
  • fancyr
    Anonym (Ooo9444) skrev 2024-03-27 14:19:33 följande:
    Ena ser jag ingenting men på ena är det positivt ☺️
  • MiMi123


    3 dagar efter beräknad mens, har lite graviditetssymptom och ingen mens. Andra test har varit helt blanka men nu anar jag en skugga? Ska såklart göra nytt test om några dagar. Vad tror ni? ☺️ ser att kvalitén på bilden blev sämre när jag laddade upp här en vad det är i mobilens album
  • Anonym (Hoppas)
    MiMi123 skrev 2024-05-04 10:37:13 följande:
    3 dagar efter beräknad mens, har lite graviditetssymptom och ingen mens. Andra test har varit helt blanka men nu anar jag en skugga? Ska såklart göra nytt test om några dagar. Vad tror ni? ☺️ ser att kvalitén på bilden blev sämre när jag laddade upp här en vad det är i mobilens album
    Hoppas det blir ett tydligt streck, tyvärr sett att babyplan kan ge spök. Men blir det tydligare är det ju ett plus 🤞
  • Anonym (J)
    MiMi123 skrev 2024-05-04 10:37:13 följande:
    3 dagar efter beräknad mens, har lite graviditetssymptom och ingen mens. Andra test har varit helt blanka men nu anar jag en skugga? Ska såklart göra nytt test om några dagar. Vad tror ni? ☺️ ser att kvalitén på bilden blev sämre när jag laddade upp här en vad det är i mobilens album
    Ser negativt ut tycker jag (åtminstone nu, kan ju ändra sig om du testar igen om några dagar)
Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?