• Anonym (Finns det?)

    Finns det Irakier, Perser, Kurder som har Svenska pojkvänner?

    Finns det tjejer med den bakgrunden som dejtar Svenska killar? 

  • Svar på tråden Finns det Irakier, Perser, Kurder som har Svenska pojkvänner?
  • Anonym (Finns det?)
    Gaskarl skrev 2023-01-12 21:10:35 följande:

    Tycker man ser det dagligen när man går på stan..


    Brukar du se tjejerna ute på stan med sina killar. Kanske även kan vara arbetskollegor klasskamrater ibland?
  • Anonym (Finns det?)

    Någon annan som har något att tillägga kring det här ämnet

  • Anonym (Finns det?)

    Finns det några tjejer här som kan ge sin syn på det hela? 

  • Anonym (Peggy)

    Det är klart att det finns! Konstig fråga.

    Min bror är t.ex. gift med en tjej från Iran. Familjen har bott här sen hon var 2 år. De är båda i 35-årsålderna och har varit ihop i 12 år. De fick barn innan de gifte sig. Även min svägerskas syster och också hennes bästa kompis som också är från Iran är båda gifta/sambos med svenska män. 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Det är som sagt ganska vanligt att sekulariserade iranskor är tillsammans med svenska män. Det är mindre vanligt att kvinnor från andra muslimska länder är det, men det förekommer.

    En fd arbetskamrat till mig kom från ett nordafrikanskt land och bar slöja. En av hennes döttrar hade gift sig med en svensk, icke-muslimsk man. Jag tror inte han hade konverterat. Om jag förstod det rätt, tog det ett tag innan familjen accepterade honom, men sedan var det inga problem.

    Min arbetskamrat tyckte mycket om sin svenske svärson och visade stolt bilder på sitt barnbarn. Så det är inte omöjligt att det fungerar och accepteras även bland mer religiösa / konservativa.

  • Anonym (Finns det?)
    Anonym (Peggy) skrev 2023-04-11 17:49:24 följande:

    Det är klart att det finns! Konstig fråga.

    Min bror är t.ex. gift med en tjej från Iran. Familjen har bott här sen hon var 2 år. De är båda i 35-årsålderna och har varit ihop i 12 år. De fick barn innan de gifte sig. Även min svägerskas syster och också hennes bästa kompis som också är från Iran är båda gifta/sambos med svenska män. 


    Är det en så konstig fråga? inte ofta jag ser det. Det verkar inte så ovanligt enligt dina erfarenheter.  
  • Anonym (Jodå)

    Jodå det finns även om det inte är så förekommande

  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Svensk) skrev 2023-01-03 18:14:39 följande:

    Men så mycket kärlek jag får från min fru och faktiskt också från hennes släkt? Det var värt allt. Otroligt.  // Hjärta


    Underbart hur många har ni varit tillsammans? 
  • Anonym (Sn)

    Jag vet om en kvinna från Syrien som var ihop med en svensk man

  • Anonym (M)

    Känner i alla fall en persisk kvinna som är gift med en svensk och de är bosatta i Sverige.

  • Anonym (Finns det?)
    Anonym (M) skrev 2023-10-17 12:29:13 följande:

    Känner i alla fall en persisk kvinna som är gift med en svensk och de är bosatta i Sverige.


    Är det en vän till dig som har träffat honom?
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Peggy) skrev 2023-04-11 17:49:24 följande:

    Det är klart att det finns! Konstig fråga.

    Min bror är t.ex. gift med en tjej från Iran. Familjen har bott här sen hon var 2 år. De är båda i 35-årsålderna och har varit ihop i 12 år. De fick barn innan de gifte sig. Även min svägerskas syster och också hennes bästa kompis som också är från Iran är båda gifta/sambos med svenska män. 


    Ja det händer det är inga konstigheter
Svar på tråden Finns det Irakier, Perser, Kurder som har Svenska pojkvänner?