• BubblanJ

    IVF/ICSI 2024

    Hej! 

    Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

  • Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW

    Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️


    Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊

    Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️

  • Louieee
    EFW skrev 2024-05-14 13:12:33 följande:

    Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️


    Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊

    Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️


    Åh men det är inte kört än ju! Jag hoppas att du får strecket snart 💛💛 och om inte så hejar jag på dom i frysen 👏
  • J000ssan
    theremustbeabetterway skrev 2024-05-13 11:49:04 följande:
    Tack <3 Det känns tungt men egentligen mindre tungt denna gång än de två andra jag haft eftersom denna graviditet blev till ett negativt test redan på testdagen och då kändes det som att det gick snabbare att liksom gå vidare på nåt vis. De andra två missfallen har varit mycket mer utdragna alternativt skapat mer hopp innan de tog slut. 

    Vi kommer göra nästa insättning i stimulerad cykel (har bara gjort FET i naturlig cykel hittills, 3 st FET och en färskåterföring). Så det känns skönt - att någonting ändras denna gång. Kommer gå på progynon (vid graviditet till typ vecka 10) och samma dos progesteron som förra försöket, dubbel dos cyklogest. Är ca 10 dagar från min mens och då påbörjar vi det försöket, så antar att nästa insättning blir om ca 1 månad. 

    Samtidigt har jag möjlighet att starta en missfallsutredning, men då måste jag pausa försöken tills resultaten är tillbaka så det kommer vi nog göra efter detta försök utifall att det inte funkar. Jag har redan gjort hysteroskopi så det kommer jag inte göra, men koagulationsutredning och kromosomanalys är de nästa stegen som kliniken erbjuder. 

    Hur har din klinik gjort och vad har ni testat? Ledsen att du också varit med om upprepade missfall, det är verkligen förjävla jobbigt. 

    Förstår❤️ 
    åh Okej, men vad bra man ändrar något!!! Vad är progynon?
    men så spännande med insättning snart!!!! håller alla tummar och tår för det😍
    okej, vi blev erbjudna hysteroskop av min gynekolog på den kliniken vi gick innan vi gick till ivf, var där jag upptäckte MA nu då rmc hade tid så sent för UL! men vi valde att testa en gång till innan, var så slut och orkade inte med ett ingrepp nu! Hur tyckte du det var och hittade dem ngt? 


    okej så de erbjuder det iaf, min gör inte det! De räknar bara som jag haft 2 för de ena var negativt på testdagen! Så löjligt? 
    men förstår ni vill prova en gång till, man vill ju inte ha för långt uppehåll! 


    vi kommer köra igen i juni, åker till Mallis på lördag och det krockar, vi behöver denna resa mer än någonsin så tar nästa månad ist! ❤️

  • Sola13
    LinneaWookie skrev 2024-05-14 06:39:56 följande:
    Definitivt så snart som möjligt.

    Tack för stödet❤️❤️❤️

    Hur går det för dig?😍

    Vad kul, håll oss uppdaterade! 


    Jag hoppas att det går bra och att den lilla/lille därinne lever ❤️ har tid för VUL den 29 maj och räknar ner dagarna. Har fortfarande bara väldigt lite symtom, känner lite svullnad i brösten, smått illamående, lite konstig känsla i magen, trötthet och hunger. Men det är som sagt väldigt milt och det inte så att jag går runt och känner det hela tiden eller varje dagar, vissa dagar känner jag i princip ingenting. Det gör mig orolig, men får hoppas att jag bada har tur som mår bra.. 

  • Razorcrest
    EFW skrev 2024-05-14 13:12:33 följande:

    Grattis alla ni som plussat!! Det ger hopp och man längtar så efter sitt egna så klart. 😍❤️


    Jag testade ut Ovitrellen denna gång (vanliga tester), trodde den skulle gå ur runt dag 10 då den gjorde det sist med testa tidigt stickor. Denna gång fick jag utslag ända till dag 12 😂 Var ju pest och pina att få streck men som inte ökade. Har fått spökstreck nu de två sista dagarna så tog ett digitalt testa tidigt på lunchen och det sa ju inte gravid. Så ingen bebis denna gång heller 🙁 Bim i morgon eller torsdag. Antagligen kommer mensen nån dag senare på grund av proggisarna. Testdag på söndag 😊

    Hoppas hoppas att nån av de två i frysen vill bli en bebis 🥰❤️


    Vad tråkigt att det inte tog sig Hjärta Håller tummarna jättehårt för er och de två ni har i frysen nu! Hjärta När får ni möjlighet till en ny återföring?
  • Razorcrest
    Sola13 skrev 2024-05-17 06:15:29 följande:

    Hur är det med/går för er andra som plussat?🥰


    Jag tror det går bra! Men hjälp vilka jobbiga veckor detta har varit mentalt. Känns som tiden gå så fruktansvärt långsamt och att osäkerheten är så stor :( Jag försöker fokusera på att lita på min kropp och att sannolikheten faktiskt är större att det går bra!

    Jag är i vecka 8 nu (7+2). Har haft ömma bröst enda sedan plus och sovit dåligt. Senaste veckan har jag även haft dålig aptit och lite illamående, men ibland känns det som om jag inbillar mig allt...  Även molvärk till och från. När jag har symtom blir jag orolig och när jag inte har symtom blir jag också orolig, det är inte lätt haha.. :) Hur mår du? Hjärta
  • Sola13
    Razorcrest skrev 2024-05-17 09:05:44 följande:
    Jag tror det går bra! Men hjälp vilka jobbiga veckor detta har varit mentalt. Känns som tiden gå så fruktansvärt långsamt och att osäkerheten är så stor :( Jag försöker fokusera på att lita på min kropp och att sannolikheten faktiskt är större att det går bra!

    Jag är i vecka 8 nu (7+2). Har haft ömma bröst enda sedan plus och sovit dåligt. Senaste veckan har jag även haft dålig aptit och lite illamående, men ibland känns det som om jag inbillar mig allt...  Även molvärk till och från. När jag har symtom blir jag orolig och när jag inte har symtom blir jag också orolig, det är inte lätt haha.. :) Hur mår du? Hjärta
    Jag har pyttelite Svullna bröst, pyttelite illamående ibland, lite extra hunger och liiite tröttare än vanligt.. men generellt väldigt lite symtom. Kunde inte hålla mig ändå och tog ett till test för ett par dagar sedan och då var testlinjen betydligt mörkare än kontrollinjen, så enligt testet fortfarande positivt iaf! Räknar ner dagarna till VUL den 29 maj ❤️
  • Sanavd
    Sola13 skrev 2024-05-17 06:15:29 följande:

    Hur är det med/går för er andra som plussat?🥰


    Är också i v. 8 (7+1) och har också väldigt lite symptom! Eller alltså, knappt några.. är uppblåst men inga ömma bröst och inget illamående. Kan vara lite trött ibland men ibland superpigg. Konstigt det där. Vet lixom inte om jag ska vara tacksam för att jag tillhör den procenten som mår väldigt bra, eller om jag ska vara orolig. Pendlar mycket där emellan. Har mitt VUL först den 22/5 och kan knappt fokusera på något annat. Läst så många tråkiga meddelanden i olika forum senaste dagarna där gravida har fått MA så det är lixom det jag förväntar mig att se på VUL:et med tanke på bristen på symptom. Men, om 5 dagar vet jag.. 
  • Sola13
    Sanavd skrev 2024-05-17 21:05:26 följande:
    Är också i v. 8 (7+1) och har också väldigt lite symptom! Eller alltså, knappt några.. är uppblåst men inga ömma bröst och inget illamående. Kan vara lite trött ibland men ibland superpigg. Konstigt det där. Vet lixom inte om jag ska vara tacksam för att jag tillhör den procenten som mår väldigt bra, eller om jag ska vara orolig. Pendlar mycket där emellan. Har mitt VUL först den 22/5 och kan knappt fokusera på något annat. Läst så många tråkiga meddelanden i olika forum senaste dagarna där gravida har fått MA så det är lixom det jag förväntar mig att se på VUL:et med tanke på bristen på symptom. Men, om 5 dagar vet jag.. 
    känner exakt likadant! åh, men då är det bara helgen och sedan bara två dagar till!! Håller verkligen tummarna ❤️ har hört om så många som inte haft symtom och det gått hur bra som helst, men det är så lätt att oron tar över.. Efter allt man varit med om är man inte kaxig och räknar verkligen inte med något.. men man HOPPAS ❤️
  • Razorcrest
    Sola13 skrev 2024-05-17 17:39:11 följande:
    Jag har pyttelite Svullna bröst, pyttelite illamående ibland, lite extra hunger och liiite tröttare än vanligt.. men generellt väldigt lite symtom. Kunde inte hålla mig ändå och tog ett till test för ett par dagar sedan och då var testlinjen betydligt mörkare än kontrollinjen, så enligt testet fortfarande positivt iaf! Räknar ner dagarna till VUL den 29 maj ❤️
    Ju mer jag läst ju mer har jag förstått att graviditetssymtom är ett enormt spektrum. Allt från inga symtom till svåra symtom, men allt på spektrumet är helt normalt 😊 Även om man gärna önskar tydliga tecken hela tiden. Förstår att det kan vara skönt att testa då och då för att ha koll! Jag har inte vågat testa sedan TD, mest för att jag tror ett eventuellt svagare streck nångång skulle göra mig tokig haha. Hoppas och håller tummarna jättehårt för dig den 29! ❤️
  • Razorcrest
    Sanavd skrev 2024-05-17 21:05:26 följande:
    Är också i v. 8 (7+1) och har också väldigt lite symptom! Eller alltså, knappt några.. är uppblåst men inga ömma bröst och inget illamående. Kan vara lite trött ibland men ibland superpigg. Konstigt det där. Vet lixom inte om jag ska vara tacksam för att jag tillhör den procenten som mår väldigt bra, eller om jag ska vara orolig. Pendlar mycket där emellan. Har mitt VUL först den 22/5 och kan knappt fokusera på något annat. Läst så många tråkiga meddelanden i olika forum senaste dagarna där gravida har fått MA så det är lixom det jag förväntar mig att se på VUL:et med tanke på bristen på symptom. Men, om 5 dagar vet jag.. 
    Åh vad spännande, då är vi jättenära varandra! Jag ska på VUL den 21 maj 😊 Känner verkligen igen mig i oron, väldigt jobbigt nu dagarna innan ultraljudet... Tänker ofta på hur denna resa hade varit om jag blev gravid "naturligt" när vi började försöka för något år sedan. Då hade jag nog bara gått runt och varit lyckligt ovetandes om alla hemskheter som man läser om nu. Försöker leva så nu med, men det är svårt. Stort lycka till den 22! Det kommer gå jättebra ❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024