• Steph123

    Eventuellt mf?

    Hej!
    Skulle vara så skönt å höra era erfarenheter kring detta.
    den 6/2 gjorde vi barn (enda gången denna månad så har ett exakt datum) 
    den 18/2 testade jag positivt
    den 25 och 26 hade jag en mensliknande blödning, varken mer eller mindre i mängd men brukar annars ha mens i 4-5 dagar.
    Den 25 testade jag positivt (digitalt) den 27 testade jag positivt på kvällen (svag linje) och idag den 28 positivt svag linje och positivt digitalt.

    Min oro är ju såklart att hcg nivåerna inte har gått ner och får då falskt positivt? För att det är så svaga linjer på striptesten och tycker att de borde va starkare om jag redan plussade den 18? och att digitaltesten är så känsliga och snappar upp minata lilla. Hmm. mvc svarar inte heller nu på tre dagar, hoppas att det är för att det är sportlov..

    Någon som haft samma resa? hur gick det för er?

  • Svar på tråden Eventuellt mf?
  • Steph123

    Jusste det i kombination med att kisset är utspätt borde enligt mig visa neg.

    bm inte orolig pga enligt henne kan man inte lite på just veckoindikatorn som orskar mer stress än å ge info

  • idape

    Ja bra du kollar upp det. Kan ju vara att det är nåt annat som spökar som du säger. men när du blödde var det klumpar och så också?
    hoppas givetvis på att allt ser bra ut.

  • Cookee

    Att det inte är negativt ännu är inte konstigt alls. Det halveras varannan dag efter att graviditeten helt avslutats/släppt, men det kan ligga länge med bara en liiiten ökning hela tiden tills dess. Graviditeten är då alltså pågående fortfarande, men det blir tillslut ett missfall då det inte är en ?frisk? graviditet. Detta har hänt mig ett par gånger, har följt hcg med blodprov och då kunnat se att det ökat lite lite varje gång (inte märkbart på stickor) under ett par veckors tid innan blödningen kommit igång och det börjat minska. det är alltså inte säkert att du redan fått missfall/graviditeten avstannat, men chansen att det är en normal grav är nog minimal tyvärr. 


     

  • Steph123

    Bra!! Starkt hjärtslag och mätte till 7+2! Vi tog blodprov med för att vara säkra men hon var inte orolig. 


    Hon trodde att det eventuellt kunde bero på att jag har ätit biotin tillskott som kan visa på missvisande värden i urin och så men var bara spekulationer..

    kan andas ut lite innan KUB.. senast fick jag för höga värden och fick göra moderkaksprov.. avkopplande det är å vara gravid Tyst

  • idape
    Steph123 skrev 2024-03-18 21:57:53 följande:

    Bra!! Starkt hjärtslag och mätte till 7+2! Vi tog blodprov med för att vara säkra men hon var inte orolig. 


    Hon trodde att det eventuellt kunde bero på att jag har ätit biotin tillskott som kan visa på missvisande värden i urin och så men var bara spekulationer..

    kan andas ut lite innan KUB.. senast fick jag för höga värden och fick göra moderkaksprov.. avkopplande det är å vara gravid Tyst


    Vad säger du!!! Gud vad roligt!!! Grattis!! Jag hoppas verkligen gott för dig och tänkte på dig!! Fortsätt gärna berätta hur det går. Ja hela graviditeten är en oro tyvärr och även efteråt?men värt allt!!
  • Cookee

    Nejmen WOW! Grattis!! Hoppas det går vägen nu och att du slipper oroa dig mer!

    jag har läst säkert tusentals sådana här trådar (då jag haft många missfall med svaga test) för att hitta någon solskenshistoria och detta är nog första gången jag sett någon med så svaga test som det sett bra ut för på ultraljud! Vilket mysterium dock med testen, man har ju läst om det fåtal där hcg inte påvisas i urin alls, men då har ju testen varit helt negativa (men man kunnat mäta i blodprov). 

    Om du vill får du gärna uppdatera med hcg från blodprovet (om det var det du tog)!

  • Steph123

    Tack snälla ni!!
    Va fina ni är och hoppas att allt går bra för er med och att ni eventuellt slipper samma oro  i framtiden!

    Ska försöka uppdatera lite då å då!

    Hcg låg på 72.000 någonting och ska testa igen imorgon för att se att det går åt rätt håll.

    Men verkligen ett mysterium, använde inte sådana stickor med min första så hade ingen egen erfarenhet men har förstått att de var väldigt svaga. Försökte få fram lite mer svar men hon var lite så ?va glad att allt är bra? typ 

  • idape

    Gick det bra idag? Jag undrar sååå hur detta går. Verkligen otroligt med så svaga streck att det ändå var bra! Det ger hopp!!

Svar på tråden Eventuellt mf?