• Nandez

    Robinson 2024 Vår

    I kväll börjar en ny säsong av Robinson, här pratar vi stort och smått om programmet😀

    Väl mött😀

    OBS
    Inga spoilers 

  • Svar på tråden Robinson 2024 Vår
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-16 21:38:29 följande:
    Hon var i en annan tråd som jag startat, men jag frågade inte varför hon inte kommer här. Tror att hon läser i alla fall.
    Ok. Ja,jag har också sett henne i andra trådar. Men inte i den här.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-16 21:51:16 följande:
    Ok. Ja.hur går det med foten?
    Jag kan gå med foten nu, men svårare då jag ska ha skor på mig. Bandaget gör att jag får blodutgutningar fram på tårna. Lite ont när jag vrider, men helt klart så är det bättre.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-16 21:51:51 följande:
    Ok. Ja,jag har också sett henne i andra trådar. Men inte i den här.
    Nä här har inte Nandez varit och vad det beror på vet inte varken du eller jag. Tråkigt är det för jag saknar Nandez.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-16 22:44:30 följande:
    Jag kan gå med foten nu, men svårare då jag ska ha skor på mig. Bandaget gör att jag får blodutgutningar fram på tårna. Lite ont när jag vrider, men helt klart så är det bättre.
    Ok. Skönt att det går åt rätt håll,i alla fall. Glad
    Men jag vet hur besvärligt det kan vara.
    Har som sagt varit med om det 2 gånger bara med fötterna.
    Även handlederna har jag lyckats stuka. 
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-16 22:46:33 följande:
    Nä här har inte Nandez varit och vad det beror på vet inte varken du eller jag. Tråkigt är det för jag saknar Nandez.
    Nej,precis.

    Ja,det är samma här. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-16 23:22:41 följande:
    Ok. Skönt att det går åt rätt håll,i alla fall. Glad
    Men jag vet hur besvärligt det kan vara.
    Har som sagt varit med om det 2 gånger bara med fötterna.
    Även handlederna har jag lyckats stuka. 
    Ja det går åt rätt håll, men det har varit besvärligt. Har inte vad jag kan minnas stukat, vrickat, eller krossat foten tidigare så det har varit jobbigt. Plus att jag hade inget bandage hemma direkt och inte la jag foten heller på högläge direkt och det kanske är därför det blir blodutjutningar fortfarande. Nå man lär sig Skäms

    Handlederna har jag stukat engång och då båda samtidigt. Kommer inte i håg hur länge dem var lindade då det är nästan 40 år sen. Dock har jag fått operera båda händerna senare för karpaltunnel.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-16 23:23:09 följande:
    Nej,precis.

    Ja,det är samma här. 
    Vi får hoppas på en förklaring kanske.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-16 23:56:27 följande:
    Ja det går åt rätt håll, men det har varit besvärligt. Har inte vad jag kan minnas stukat, vrickat, eller krossat foten tidigare så det har varit jobbigt. Plus att jag hade inget bandage hemma direkt och inte la jag foten heller på högläge direkt och det kanske är därför det blir blodutjutningar fortfarande. Nå man lär sig Skäms

    Handlederna har jag stukat engång och då båda samtidigt. Kommer inte i håg hur länge dem var lindade då det är nästan 40 år sen. Dock har jag fått operera båda händerna senare för karpaltunnel.
    Ja,det förstår jag.
    Det bästa man kan göra är att kyla ner den skadade delen snabbt. Men det är ju inte alltid man har möjlighet att göra det.
    Det hade inte jag heller då jag var ute med hunden och inte hade någon möjlighet att göra något direkt.

    Ja,jag stukade också bägge handlederna samtidigt. Och det var kvällen innan julafton och jag halkade på is på väg hem från en kompis.
    Det var inte så roligt.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-16 23:57:27 följande:
    Vi får hoppas på en förklaring kanske.
    Ja,precis.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-17 00:24:42 följande:
    Ja,det förstår jag.
    Det bästa man kan göra är att kyla ner den skadade delen snabbt. Men det är ju inte alltid man har möjlighet att göra det.
    Det hade inte jag heller då jag var ute med hunden och inte hade någon möjlighet att göra något direkt.

    Ja,jag stukade också bägge handlederna samtidigt. Och det var kvällen innan julafton och jag halkade på is på väg hem från en kompis.
    Det var inte så roligt.
    Jag stukade händerna när jag skulle klättra för en stege till fönstret som stod öppet då jag glömt nycklarna till dörren inne, låset gick automatiskt på. Föll ungefär 1,5-2 meter ner på betong golv.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-17 19:11:35 följande:
    Jag stukade händerna när jag skulle klättra för en stege till fönstret som stod öppet då jag glömt nycklarna till dörren inne, låset gick automatiskt på. Föll ungefär 1,5-2 meter ner på betong golv.
    Usch då. Men då klarade du dig lindrigt undan ändå.
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-17 19:46:30 följande:
    Usch då. Men då klarade du dig lindrigt undan ändå.
    Ja det vet jag inte för jag åkte på att göra karpaltunnel op med båda händerna.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-17 20:46:17 följande:
    Ja det vet jag inte för jag åkte på att göra karpaltunnel op med båda händerna.
    Usch då. Inte roligt. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-17 22:58:52 följande:
    Usch då. Inte roligt. 
    Nä,  men ångrar inte op för händerna fungerar normalt nu. Tappar inte saker och ingen smärta.
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-17 23:31:06 följande:
    Nä,  men ångrar inte op för händerna fungerar normalt nu. Tappar inte saker och ingen smärta.
    Det förstår jag. 
  • Jhannis
    molly50 skrev 2024-05-18 01:13:02 följande:
    Det förstår jag. 
    Nu får vi önska att Robble och Pål åker ut. En av dem i utslagstävlingen och en på Örådet.. 
  • molly50
    Jhannis skrev 2024-05-18 01:29:57 följande:
    Nu får vi önska att Robble och Pål åker ut. En av dem i utslagstävlingen och en på Örådet.. 
    Ja,verkligen. Och Zayera.
Svar på tråden Robinson 2024 Vår