• nordas

    100 orgasmer per dag?

    Läste nyligen i Aftonbladets söndagsbilaga en fråga till Malena Ivarsson hur en kvinna ska göra för att uppnå 100 orgasmer per dag. Malena svarade att det i så fall skulle vara mer ett lidande än tvärtom och att det finns en diagnos för fenomenet, PGAD, (Persistent Genital Arousal Disorder) som man tror kan uppkomma när vissa kvinnor slutar med antidepressiva preparat men man vet inte säkert vad det beror på i grunden. Malena skriver att dem som drabbas klagar över långa perioder av sexuell upphetsning som inte lättas av orgasmer. Det är en spontan upphetsning som kan pågå i timmar eller dagar.

    Som man kan jag känna mig kåt i ganska långa perioder, men jag har inget för det eftersom jag som 50-plussare är så avklippt från den delen av livet och har alltid så varit. Jag kan däremot inte klaga på att jag får för många orgasmer.

    Kvinnligt sex måste vara det bästa, utan att personligen ha fått uppleva något på den manliga sidan. Verkar som om klitoris vinner "njutnings- och mångsidighetsmatchen" mot ollonet. Vad tror ni? Ska man inte jämföra så, kanske? 

  • Svar på tråden 100 orgasmer per dag?
  • Theaass99
    Anonym (Elisa) skrev 2024-05-08 18:42:36 följande:
    Jag är också 50-plussare fast kvinna.. Och enligt mig har du både rätt och fel gällande att kvinnligt sex måste vara det bästa.😂 
    Det är nog det bästa under rätt förutsättningar, men mindre bra under sämre förutsättningar

    Enligt min erfarenhet så skiljer det sig från om man har lätt att få orgasm som kvinna eller inte beroende på vilken man man ligger med..(jag pratar inte om onani nu haha..Det är inget svårt att komma genom att ta lite på sig själv-vare sig du är kvinna eller man)
    Det jag tycker har gjort skillnad från när jag inte kunnat komma en enda gång med en man och när jag har kunnat komma 10 ggr med en man beror på hur männen har betett sig..Jag menar inte bara hur dom har betett sig i sängen alltid, utan hur dom beter sig i det stora hela har också betydelse.

    En man kan vara en jättebra "älskare" i sängen, men är han en skitstövel utanför sängen så har det inte funkat för mig i varje fall..Sen vet jag ju att det finns kvinnor som tänder på sk "skitstövlar" också.. Så det är nog individuellt också såklart..

    Har jag varit med en man som kommer inom 5 minuter och bara fokuserar på sig själv, ja då kommer jag inte alls av någon anledning..Min gissning är dock STRESS.. När man känner sig stressad av att jag MÅSTE- NU! -så går det ju oftast inte, speciellt inte när det gäller sex.
    Har jag däremot varit med en man som tar all tid i världen på sig, som är lugn o fin och som är intresserad av vår eller min njutning istället för bara sin egen ja då kan jag komma många ggr på raken i både sk g-punktsorgasmer och klitoris orgasmer.

    Jag tror...men jag vet inte..att man kommer lättare ju mer man kan slappna av..
    Inte hittat min g-punkt, tror inte jag har någon. Männen jag legat med har ägnat sig åt mig och har inte känt stress. Men får ingne orgasm ändå. Tror mycket beror på ens anatomi 
  • Anonym (HmJ)

    Låter lite jobbigt på en dag och tidsödande.

  • Anonym (Elisa)
    Theaass99 skrev 2024-05-08 18:48:09 följande:
    Inte hittat min g-punkt, tror inte jag har någon. Männen jag legat med har ägnat sig åt mig och har inte känt stress. Men får ingne orgasm ändå. Tror mycket beror på ens anatomi 
    Ja du kan mycket väl ha rätt..att det kan bero på anatomin..

    Har du du inte ens fått klitoris orgasm? Eller menar du att du inte bara fått en g-punktsorgasm?

    G-punkts orgasm verkar vara lite överskattat faktiskt..Visst det är jäkligt nice, men det slår inte en klitorisorgasm...Iaf inte enligt mig..men alla tycker ju alltid olika om saker och ting...Precis som att vissa tycker blått är den finaste färgen, medans vissa bara tycker det är en ok färg 😂
  • nordas
    Anonym (Elisa) skrev 2024-05-08 18:42:36 följande:
    Jag är också 50-plussare fast kvinna.. Och enligt mig har du både rätt och fel gällande att kvinnligt sex måste vara det bästa.😂 
    Det är nog det bästa under rätt förutsättningar, men mindre bra under sämre förutsättningar

    Enligt min erfarenhet så skiljer det sig från om man har lätt att få orgasm som kvinna eller inte beroende på vilken man man ligger med..(jag pratar inte om onani nu haha..Det är inget svårt att komma genom att ta lite på sig själv-vare sig du är kvinna eller man)
    Det jag tycker har gjort skillnad från när jag inte kunnat komma en enda gång med en man och när jag har kunnat komma 10 ggr med en man beror på hur männen har betett sig..Jag menar inte bara hur dom har betett sig i sängen alltid, utan hur dom beter sig i det stora hela har också betydelse.

    En man kan vara en jättebra "älskare" i sängen, men är han en skitstövel utanför sängen så har det inte funkat för mig i varje fall..Sen vet jag ju att det finns kvinnor som tänder på sk "skitstövlar" också.. Så det är nog individuellt också såklart..

    Har jag varit med en man som kommer inom 5 minuter och bara fokuserar på sig själv, ja då kommer jag inte alls av någon anledning..Min gissning är dock STRESS.. När man känner sig stressad av att jag MÅSTE- NU! -så går det ju oftast inte, speciellt inte när det gäller sex.
    Har jag däremot varit med en man som tar all tid i världen på sig, som är lugn o fin och som är intresserad av vår eller min njutning istället för bara sin egen ja då kan jag komma många ggr på raken i både sk g-punktsorgasmer och klitoris orgasmer.

    Jag tror...men jag vet inte..att man kommer lättare ju mer man kan slappna av..
    Ja du har nog rätt i det du skriver. Under rätt förutsättningar är det betydligt bättre att vara kvinna när det kommer till orgasmer. Det tror jag också. Vi får se om jag hinner med att älska innan rullgardinen dras ned. Det ser inte så lovande ut, har man inte sysslat med denna aktivitet efter 50 så är man rökt till 98 procent. Men som sagt, det är nog inte min grej även om jag gillar att skriva här och startar trådar om sex. Skulle troligen bli en skräckupplevele varje gång... Oerhörd prestationsångest och vore sen kvinnans sex mycket bättre skulle jag bara känna mig utklassad.
  • Anonym (Elin)
    nordas skrev 2024-05-08 19:13:33 följande:
    Ja du har nog rätt i det du skriver. Under rätt förutsättningar är det betydligt bättre att vara kvinna när det kommer till orgasmer. Det tror jag också. Vi får se om jag hinner med att älska innan rullgardinen dras ned. Det ser inte så lovande ut, har man inte sysslat med denna aktivitet efter 50 så är man rökt till 98 procent. Men som sagt, det är nog inte min grej även om jag gillar att skriva här och startar trådar om sex. Skulle troligen bli en skräckupplevele varje gång... Oerhörd prestationsångest och vore sen kvinnans sex mycket bättre skulle jag bara känna mig utklassad.
    Kan du sluta generalisera???? Jag har sämsta orgasmerna, kortare än en man. Får bara en och den är alltid svag, så har det alltid varit oavsett vilken kille jag varit med? tror det är min anatomi det är fel på? alla är skapt på olika sätt 
  • Anonym (Elin)

    Ska stå att mina orgasmer varit kortare än alla mäns jag varit med om. Mina är 2 sek och mannens betydligt längre än så 

  • Anonym (Pia)
    Anonym (Elin) skrev 2024-05-08 21:19:41 följande:
    Kan du sluta generalisera???? Jag har sämsta orgasmerna, kortare än en man. Får bara en och den är alltid svag, så har det alltid varit oavsett vilken kille jag varit med? tror det är min anatomi det är fel på? alla är skapt på olika sätt 
    Jag är i samma sits som du, och det var skönt att inte känna sig ensam! Mina orgasmer är också korta, svaga och vägen dit är inte heller himlastormande skön (och aldrig att jag skulle kunna få mer än en). Det har varit en besvikelse för mig under många år.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Elisa) skrev 2024-05-08 18:42:36 följande:
    Jag är också 50-plussare fast kvinna.. Och enligt mig har du både rätt och fel gällande att kvinnligt sex måste vara det bästa.😂 
    Det är nog det bästa under rätt förutsättningar, men mindre bra under sämre förutsättningar

    Enligt min erfarenhet så skiljer det sig från om man har lätt att få orgasm som kvinna eller inte beroende på vilken man man ligger med..(jag pratar inte om onani nu haha..Det är inget svårt att komma genom att ta lite på sig själv-vare sig du är kvinna eller man)
    Det jag tycker har gjort skillnad från när jag inte kunnat komma en enda gång med en man och när jag har kunnat komma 10 ggr med en man beror på hur männen har betett sig..Jag menar inte bara hur dom har betett sig i sängen alltid, utan hur dom beter sig i det stora hela har också betydelse.

    En man kan vara en jättebra "älskare" i sängen, men är han en skitstövel utanför sängen så har det inte funkat för mig i varje fall..Sen vet jag ju att det finns kvinnor som tänder på sk "skitstövlar" också.. Så det är nog individuellt också såklart..

    Har jag varit med en man som kommer inom 5 minuter och bara fokuserar på sig själv, ja då kommer jag inte alls av någon anledning..Min gissning är dock STRESS.. När man känner sig stressad av att jag MÅSTE- NU! -så går det ju oftast inte, speciellt inte när det gäller sex.
    Har jag däremot varit med en man som tar all tid i världen på sig, som är lugn o fin och som är intresserad av vår eller min njutning istället för bara sin egen ja då kan jag komma många ggr på raken i både sk g-punktsorgasmer och klitoris orgasmer.

    Jag tror...men jag vet inte..att man kommer lättare ju mer man kan slappna av..
    Måste bara sticka hål på påståendet: "Det är inget svårt att komma genom att ta lite på sig själv." Kul att det är så för dig. För mig är det inte så. Jag har aldrig kommit genom att ta lite på mig själv. Kommer bara med dusch eller vibrator - men inte varje gång. Ibland håller jag på i en halvtimme tills alla fantasier är slut, men kommer inte. Och vid sex kommer jag inte alls. TROTS att jag slappnar av jättemycket (ännu ett påstående jag vill sticka hål på). Jag slappnar av, stönar, skriker, är helt borta av njutning. Men sammandragningarna kommer aldrig.
  • Anonym (Elin)

    Fattar inte hur man kan få flera Orgasmer på varken? Hur ?? Även fast jag smeker mig själv efter första orgasmen så kommer jag inte igen, spelar ingen roll om jag kämpar. Hänt nåt enstaka gång att jag kommit som högst 2 gånger men de va inte värt det? först tog de 30 min att få första orgasmen som va svag? ville komma igen för att de va så svagt? men orgasmen efter blev ännu svagare? och kämpade 30-40 min på nästa orgasm och kände så ovärt. Allt slit för en svag orgasm som är så kort och knappt skön. Känner knappt att resan till orgasm är skön heller ?. Så ni som kommer ofta och många gånger efter varan, hur gör ni?? Är det min anatomi de är fel på? Sex är sjukt tråkigt pga lite/knappt nån känsel i underlivet. Kan tillägga att min klitoris och mina inre blygdläppar är supersmå? dom sitter dessutom långt ifrån vaginan. Vet inte om det skulle påverka det hela?

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Elin) skrev 2024-05-09 17:17:27 följande:

    Fattar inte hur man kan få flera Orgasmer på varken? Hur ?? Även fast jag smeker mig själv efter första orgasmen så kommer jag inte igen, spelar ingen roll om jag kämpar. Hänt nåt enstaka gång att jag kommit som högst 2 gånger men de va inte värt det? först tog de 30 min att få första orgasmen som va svag? ville komma igen för att de va så svagt? men orgasmen efter blev ännu svagare? och kämpade 30-40 min på nästa orgasm och kände så ovärt. Allt slit för en svag orgasm som är så kort och knappt skön. Känner knappt att resan till orgasm är skön heller ?. Så ni som kommer ofta och många gånger efter varan, hur gör ni?? Är det min anatomi de är fel på? Sex är sjukt tråkigt pga lite/knappt nån känsel i underlivet. Kan tillägga att min klitoris och mina inre blygdläppar är supersmå? dom sitter dessutom långt ifrån vaginan. Vet inte om det skulle påverka det hela?


    Jag har också undrat. Jag tänker att liksom vi alla har olika luktsinne och smak så har vi nog också olika mycket känsel i underlivet. Det känns orättvist att vissa får njuta så mycket och får härliga orgasmer vid sex medan andra knappt känner nåt (eller jag som visserligen känner mycket, men aldrig kommer). Till en del är det nog mentalt, men sen tror jag också det helt enkelt är fysiskt.
  • nordas
    Anonym (Elin) skrev 2024-05-08 21:19:41 följande:
    Kan du sluta generalisera???? Jag har sämsta orgasmerna, kortare än en man. Får bara en och den är alltid svag, så har det alltid varit oavsett vilken kille jag varit med? tror det är min anatomi det är fel på? alla är skapt på olika sätt 
    Jag ber om ursäkt, tänkte inte såra någon. Det är jag som är insnöad på att jämföra könens prestationer i sängen, kan inte släppa det. Beror väl på att jag har kniven mot strupen gällande min egen sexualitet. Något måste ske ganska omgående.
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Elin) skrev 2024-05-09 17:17:27 följande:

    Fattar inte hur man kan få flera Orgasmer på varken? Hur ?? Även fast jag smeker mig själv efter första orgasmen så kommer jag inte igen, spelar ingen roll om jag kämpar. Hänt nåt enstaka gång att jag kommit som högst 2 gånger men de va inte värt det? först tog de 30 min att få första orgasmen som va svag? ville komma igen för att de va så svagt? men orgasmen efter blev ännu svagare? och kämpade 30-40 min på nästa orgasm och kände så ovärt. Allt slit för en svag orgasm som är så kort och knappt skön. Känner knappt att resan till orgasm är skön heller ?. Så ni som kommer ofta och många gånger efter varan, hur gör ni?? Är det min anatomi de är fel på? Sex är sjukt tråkigt pga lite/knappt nån känsel i underlivet. Kan tillägga att min klitoris och mina inre blygdläppar är supersmå? dom sitter dessutom långt ifrån vaginan. Vet inte om det skulle påverka det hela?


    Först och främst så är jag är ingen expert på kvinnliga orgasmer. bara mina egna.

    Och för mig är det typ tvärtom nuförtiden jämfört med hur du beskriver dina orgasmer..

    Jag får alltid flera orgasmer på raken, minst 4 st, oftast flera..En orgasm räcker inte för mig, utan tvärtom så blir jag bara kåtare efter den 1a. så att "bara" få en orgasm räcker inte längre..

    Den 1a tar längst tid..Kanske 10-15 min..Sen tar det inte många minuter tills den 2a, osv.. 
    Om jag är med en man så går det mycket lättare och fortare att få orgasm..

    Men det fanns en tid förut när jag har hade riktigt svårt att komma.eller inte kunde komma alls, (iaf inte med män) men efter ett tag så provade jag att använda en vanlig vibrator..+ att jag började göra knipövningar varje dag..
    Och oj vad det gick snabbt att komma under sex då..

    En helt ny värld öppnade sig för mig då.. Jag hade gått från att knappt komma alls till att få multipla orgasmer flera ggr på raken..

    Med det vill jag säga att om du (eller någon annan) inte har provat en vibrator (och knipövningar kanske) så GÖR det! Ni kommer inte ångra er..Och använd en KRAFTIG vibrator om det behövs i början..

    Numera så behöver jag inte längre en vibrator alls, men det är vibratorns förtjänst att jag "lärde" mig att få orgasmer.. Så det kan du också lyckas med. 
    Kan jag kan du! 😉
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Elisa) skrev 2024-05-12 03:00:16 följande:
    Först och främst så är jag är ingen expert på kvinnliga orgasmer. bara mina egna.

    Och för mig är det typ tvärtom nuförtiden jämfört med hur du beskriver dina orgasmer..

    Jag får alltid flera orgasmer på raken, minst 4 st, oftast flera..En orgasm räcker inte för mig, utan tvärtom så blir jag bara kåtare efter den 1a. så att "bara" få en orgasm räcker inte längre..

    Den 1a tar längst tid..Kanske 10-15 min..Sen tar det inte många minuter tills den 2a, osv.. 
    Om jag är med en man så går det mycket lättare och fortare att få orgasm..

    Men det fanns en tid förut när jag har hade riktigt svårt att komma.eller inte kunde komma alls, (iaf inte med män) men efter ett tag så provade jag att använda en vanlig vibrator..+ att jag började göra knipövningar varje dag..
    Och oj vad det gick snabbt att komma under sex då..

    En helt ny värld öppnade sig för mig då.. Jag hade gått från att knappt komma alls till att få multipla orgasmer flera ggr på raken..

    Med det vill jag säga att om du (eller någon annan) inte har provat en vibrator (och knipövningar kanske) så GÖR det! Ni kommer inte ångra er..Och använd en KRAFTIG vibrator om det behövs i början..

    Numera så behöver jag inte längre en vibrator alls, men det är vibratorns förtjänst att jag "lärde" mig att få orgasmer.. Så det kan du också lyckas med. 
    Kan jag kan du! 😉
    Men snälla !! Tror du inte jag försökt vibrator och knipövningar? De här va nog dom sämsta råden jag fått. Bara för det funkar på dig så betyder det inte att det funkar för mig.. allas underliv är olika känsliga?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Hm) skrev 2024-05-09 15:01:54 följande:
    Måste bara sticka hål på påståendet: "Det är inget svårt att komma genom att ta lite på sig själv." Kul att det är så för dig. För mig är det inte så. Jag har aldrig kommit genom att ta lite på mig själv. Kommer bara med dusch eller vibrator - men inte varje gång. Ibland håller jag på i en halvtimme tills alla fantasier är slut, men kommer inte. Och vid sex kommer jag inte alls. TROTS att jag slappnar av jättemycket (ännu ett påstående jag vill sticka hål på). Jag slappnar av, stönar, skriker, är helt borta av njutning. Men sammandragningarna kommer aldrig.
    Det är jättesvårt för mig att komma också. Och med mina egna fingrar går det absolut inte. Jag behöver satisfyern eller någon form av rabbit, direkt stimulans runt klitoris. Absolut inte på klittan, är bara obehagligt. Kunde med duschslangen (skruvade loss munstycket) när jag var yngre men tror inte att jag skulle få till det längre. Måste också knipa och sträcka benen som en idiot för att det ska gå. Eller egentligen hela kroppen. Och så behöver jag ligga ner på något vis så av den anledningen går ju också duschen bort.
    Och tar det för lång tid är det helt kört. Jag kan vara så fruktansvärt kåt och våt vid sex men för att det ska gå för mig måste jag i princip titta på porr med satisfyern till hjälp.
    Ibland får jag anstränga mig så mycket att jag helt enkelt inte orkar spänna kroppen så hårt och så får jag träningsvärk men utan att fått skörda frukt så att säga. 

    En enda gång har en man lyckats slicka mig till orgasm. Då hade vi visserligen hållit på i ganska många timmar och jag vet inte vad han gjorde för att lyckas. Orgasmen var svag och tråkig men det var ändå roligt att veta att det faktiskt gick. 
Svar på tråden 100 orgasmer per dag?