• Anonym (Otrogen?)

    Min sambo har helt plötsligt bytt kod på telefonen

    Vi har haft det väldigt tufft ett tag med ett litet barn som inte sover, mycket onödigt tjafs osv. Min sambo har alltid varit ganska öppen med sin telefon och alltid haft samma kod. Jag har aldrig känt behovet av att snoka under våra år tillsammans men hade en gnagande känsla om att han skriver med andra tjejer. När han var duschen tänkte jag efter mycket om och men kolla om min magkänsla stämde. Men då hade han helt plötsligt bytt kod! Har ännu mer panik nu och vet inte vad jag ska säga för att ta upp det? Om jag bara frågar rakt ut varför han bytt kod kommer han ju fatta att jag försöker snoka och bara det kommer bli ett bråk. Så hur kan jag ta upp det på ett smidigt sätt utan att han misstänker att jag vill snoka? Han vet att jag kunde hans kod tidigare eftersom han inte hymlade med den. 

  • Svar på tråden Min sambo har helt plötsligt bytt kod på telefonen
  • Anonym (Man)

    Man kan bra vara sitt bästa ja, man kan inte tvinga eller styra en annan människa till de man vill, va dig själv å lita på han ,annars får du gå vidare!

  • Anonym (?)

    Usch, det här med mobiler...& svartsjuka...

    tycker det är sin sak att fråga helt oskyldigt om det/det nya lösenorden är så att det inte finns en svartsjuka och behov av kontroll bakom, om det är en överenskommelse man har som är lika okej för båda partners att man ska ha tillgång till det.  

    Tycker det är rättfärdigat om det är så att det funnits legitima skäl till en svartsjuka innan i relationen när man sedan ska börja lita på personen igen, om den andra gett sitt godkännande till det dvs, och det kommer bara vara en tid, innan det här lägger sig, men i det här fallet nämner du inte att det hänt något innan?

    Du drar slutsatsen för att du tycker ni är inne i en dålig period att han per automatik då (utan egna gränsdragningar) har flörtig kontakt med andra tjejer. Alla kan hamna i en dålig period i ett förhållande utan för den sakens skull börja flörta med andra. 

    Om jag varit dig hade jag tryckt mer på hur du upplever en period nu och att du är rädd för att förlora honom och du önskar att ni är varandra mer närmare. Kanske ni kan få barnpassning så ni får tid för varandra bara du och han? Ta det den vägen istället. Se hans engagemang där istället. Är han på där direkt, och på andra sätt som han visar det, kan det förhoppningsvis ge dig den trygghet du behöver?

    För inte så länge sedan uppmanades vi alla, vet inte om du minns detta särskilt, att gå igenom vår data för risken för intrång av hackers. Det kan ha varit i det skedet han också skapat nytt lösen till sin mobil? Det behöver inte vara något suspekt. 

    Var gränsen går angående hans mobil, hans integritet, är hans beslut, inte ditt, och inte ert gemensamma. 

    Jag har aldrig innan sett min mobil som min privat innan, men då jag kände att en gräns passerades av både min partner och också någon från dennes familj, vid olika tillfällen, gjorde det att jag blev väldigt anti, på min vakt, sa åt vänner att inte skriva alltför privata saker till mig i SMS då det kunde upptäckas, saker jag blivit anförtrodd med.

    Det öppnade också mina ögon för att han faktiskt "vaktat" mig under hela vårt förhållande, men mer så i perioder när antingen det varit han som misstänkt något när jag bara varit trött från jobbet eller bara haft en manlig kollega som jag måste jobba extra nära under en period, eller vi haft en ansträngd period av andra skäl.

    Det är jobbigt när man har en partner som är misstänksam mot en och letar efter varje ord man säger som då ska användas emot en. Det är jobbigt känslomässigt för man ser hur den personen ser på en, en person man älskar, och så har man inte tänkt göra något fel eller gjort något fel. Hela konversationen blir snedvinklad. Man tänker känner du mig så dåligt? Man går som på tå och håller andan lite. 

    Jag hade ett mega problem med detta med ett ex till mig där det alltid kom tillbaka till honom, förhören påbörjades alltid på nytt, utan att någonting nytt hänt (att någon flörtat med mig, inte att jag också flörtat) och alltid efter han varit väldigt kärleksfull, blottande/sårbar för mig, det var tvära kast. De här tvära kasten gjorde att jag kunde aldrig slappna av till slut. Där var den här väggen mellan oss. Även det blev jag anklagad för sedan. Men det var inte jag som byggt upp den väggen, det var han, jag hade bara en naturlig respons på den. Alla blir så förr eller senare. Det var ju han som inte litade på mig. Han som svängde. 

    Jag hade anförtrott mig lite om det här inför min partner senare i livet så därför antar jag att han ville dölja det så mycket att inte han också var svartsjuk. Senare när allt skulle blottas mellan oss och vi skulle gå vidare berättade han allt han gjort i hemlighet, jag blev helt kallsvettig av att han kunnat hålla på med det här och ändå hade jag anat så lite av det. Det var inte heller en rolig känsla. Sånt gör att man sluter sig. Jag kände sorg. Jag har rannsakat mig själv, både i förhållandet innan och det jag är i nu, och där har inte varit något att kritisera. 

    Försök som sagt hitta andra sätt att närma dig honom. Ni kan också vid ett senare tillfälle prata om var gränsdragningar går, alltså hur okej är det att skriva till andra eller ge likes, hur ska ni tillsammans och enskilt uppträda i sådana här sammanhang, är ni på samma fot där? Försök att inte då leda så mycket i samtalet utan hör vad han har att säga om det, hans tankar om det? 

    Jag har varit svartsjuk också och minns den perioden som helt fruktansvärd och man känner verkligen då hur kontrollbehovet rycker i en närmast i panik, men att utöva försök av kontroll på det här sättet, med vilka ursäkter man än kan hitta på som legitima skäl varför, utan att han visat dig en enda gång innan att han brustit i förtroende till dig, kommer bara stå dig i fatet om du vill ha den där nära kontakten med honom igen, det är inte rätt väg att gå, det löser inte problemet. Det kommer bara ge dig en högst tillfällig känsla av att allt är okej för att sedan släppa, har du missat något, trots allt? Och leta vidare efter andra tecken, så var det med mitt ex (i full blom) och så har det varit med senare partner.

    Ursäkterna/anledningarna/de s.k "legitima" jag fått höra var att jag såg bra ut, att jag var trevlig, att den andre killen (vem nu det var) var så på. Det är inte skäl nog att gå rätt över min integritet, mina gränser och behandla mig som en suspekt till ett brott jag inte begått. Dina "legitima" skäl som du anger är att ni är i en dålig period, och att han ändrat lösen, de skälen är heller inte legitima nog. När jag varit i en dålig period i ett förhållande har jag lagt väldigt mycket kraft, energi, till att tänka, känna för den andre personen och vårt liv ihop, jag har inte lagt något på det utåt, till andra. Alla har sina gränser för vad som är okej för dem själva, det börjar där, där tas beslutet, det börjar inte med vad andra, partnern, är okej med, eller inte. Det är en brist hos en själv om man väljer att vara otrogen. Det finns de par som när de har det kämpigt, är olyckliga, söker sig utåt, rikt socialt liv, och det finns de som söker sig inåt. Jag vet att vi tillhörde de som sökte sig inåt för vi ville verkligen lösa våra problem och det gjorde vi. Är han någon som söker sig för mycket utåt i den här dåliga perioden är det dags att ha ett samtal om det, för det behövs då läggas mer energi i er "korg" än i andra "korgar". Man behöver inte överdriva att det ska vara full isolation som gäller, men just vart går uppmärksamheten, vart går energin åt? Vad kan ni göra för att bli närmare varandra? För att bryta gamla mönster? Inte nedåt-spiral? 

    OK. Nog skrivet. 
    Hoppas det löser sig, och att du kan känna dig trygg, nära och älskad av din partner, man behöver inte den svartsjuke stressen ovanpå småbarnsåren, det är en sak som är säker.

  • Anonym (Pappa)
    Anonym skrev 2024-04-28 03:59:51 följande:
    Nej, stumpan. Det gör man för det första inte överhuvudjävlataget alls.
    För det andra så är det alltså helt olika grafik som visas under dessa "siffror" hela tiden. Du vet väl hur en touch-funktion fungerar, gumman?
    Inte helt sällan är det jag som programmerat dessa små budgetversioner som du har att göra med i ditt dagliga liv eller råd att införskaffa, så jag har hyfsad koll på hur de fungerar och den forskning om intrångsrisken som avgör vilka krav vi får till oss vid beställningen inför ett nytt projekt.
    Anonym (Pappa) skrev 2024-04-28 03:46:37 följande:
    Eftersom en åsikt är subjektiv kan det inte bli objektivt 
    .
    Stånk. Hopplöst fall.

    Eftersom jag själv använt mig av metoden så vet jag att det går. I ett fall så hade en bekant dött och hans fru behövde komma in i hans telefon.

    På de androidtelefoner jag har och har haft är det samma keypad som visas hela tiden.

    Jag är själv systemutvecklare så tänker ofta på hur olika UI-komponenter är uppbyggda. 
  • Anonym (K)
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-28 02:31:19 följande:

    Jag förstår inte problemet riktigt?

    Eller det är inte ens ett problem som du skriver om..
    Men ok om det hade varit jag..så hade jag sagt rakt ut.till min man..
    .Varför har du ändrat kod för? Har du något att dölja eller varför har du ändrat..SVARA!  

    Du har inte gjort något fel..Det är ok att titta i sin mans/frus mobil, tycker jag iaf. Då är det värre att dölja saker som din man gjort.genom att byta kod..(om han nu inte bara har glömt att berätta om det).

    I alla fall DU gjorde väl inget fel för att du ville kolla din killes mobil alls.
    Så varför skulle det vara pinsamt att säga till karln att tex
    "hej jag skulle kolla en sak på din mobil, men kom inte in..Har du ändrat din kod --din fuling..
    Varför har du ändrat kod för? Är det för att inte jag ska se vem du pratar med eller.

    Vänd på det, var smart och få det till att det är hans fel istället..Karlar brukar inte fatta skillnaden ändå så.😄


    Dummaste svaret i tråden! Hålla på och utsätta sin partner för såna där hätska, aggressiva och ffa barnsliga metoder skulle få mig att be personen dra åt helvete på stående fot!
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym skrev 2024-04-27 23:38:43 följande:
    Va? Vad har det kostat ts att hon inte kan öppna telefonen?
    Vilket straff har utdelats, som är "rätt åt" henne?
    Anonym (D) skrev 2024-04-27 19:11:36 följande:

    Håll telefonen mot en ljuskälla och kolla fingeravtrycken på skärmen.




    Hon betalar självklart med sin oro och nervositet som honbeskriver i trådstarten. Hur kan du inte förstå det?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (,) skrev 2024-04-27 21:20:58 följande:
    när man inser att ens kod varit med för länge, när man byter andra koder och vill ha samma, när man fått ett hackningsscare etc
    Har egentligen också haft samma kod för alltid, men för ett antal år sedan var koderna tvungna att vara 6 tecken och inte 4 som tidigare. Behövde ju då lägga till. 

    Jag och min man har för övrigt alltid haft varandras koder, men han bytte också en dag för några år sedan. Men han bytte till samma som jag så vi inte har så mycket olika koder i hemmet 
  • Anonym (Kreativ fritid)

    Jag har fått två hacker scares senaste halvåret. Bytte kod på en massa konton då.

    Mobilen har jag inte bytt kod på men jag är otrogen ändå sen drygt ett år.

    Vetenskaplig slutsats: Det måste inte hänga ihop.

  • Anonym (K)
    Anonym (Kreativ fritid) skrev 2024-04-28 09:58:54 följande:

    Jag har fått två hacker scares senaste halvåret. Bytte kod på en massa konton då.

    Mobilen har jag inte bytt kod på men jag är otrogen ändå sen drygt ett år.

    Vetenskaplig slutsats: Det måste inte hänga ihop.


    Hur kommunicerar du med den/de du är otrogen med? Eller är det random ons på krogen typ?
  • Anonym (D)
    Anonym skrev 2024-04-27 23:38:43 följande:
    Det här måste ju vara det dummaste tipset sedan touch-skärmen blev allmän. 
    Du bör nog vänta lite med att beställa förstoringsglas och galoscher.

    Vad svamlar du om? Tomte
    Anonym (Pappa) skrev 2024-04-28 03:43:27 följande:
    Vad är det dumma? Har man en sifferkod så ser man åtminstone vilka siffror som används mest. Det kan vara en ledtråd på vägen. 
    Anonym (Pappa) skrev 2024-04-28 07:33:31 följande:
    Eftersom jag själv använt mig av metoden så vet jag att det går. I ett fall så hade en bekant dött och hans fru behövde komma in i hans telefon.

    På de androidtelefoner jag har och har haft är det samma keypad som visas hela tiden.

    Jag är själv systemutvecklare så tänker ofta på hur olika UI-komponenter är uppbyggda. 

    Precis, funkar på iPhone också. Men trots att det är ett vanligt knep finns det tydligen (folk som hävdar sig vara) "programmerare" som inte känner till det Flört
  • Anonym (Elena)
    Anonym (K) skrev 2024-04-28 07:38:57 följande:
    Dummaste svaret i tråden! Hålla på och utsätta sin partner för såna där hätska, aggressiva och ffa barnsliga metoder skulle få mig att be personen dra åt helvete på stående fot!
    Jag förstår att du kan tycka att det är dumt att vara rak mot sin partner, men det är det bästa att kunna vara rak och ärlig i ett förhållande..Prova så får du se att det känns bra..att ha en du kan prata med allt om..

    Sen vet jag inte vad du menar med att jag skulle vara aggressiv mot min man..

    Då måste jag ha uttryckt mig klumpigt för jag skulle aldrig bli varken arg, hätsk eller upprörd för en sån liten petitess..Om han hade bytt kod på telefonen så hade jag bara frågat i en vanlig ton efter hans nya kod..

    Jag hade inte ens brytt mig om VARFÖR han ens hade bytt kod..
    Däremot hade jag brytt mig om jag inte hade fått min mans nya kod, men det skulle ju aldrig hända ens! haha
  • Anonym (Mk)
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-30 01:53:05 följande:
    Jag förstår att du kan tycka att det är dumt att vara rak mot sin partner, men det är det bästa att kunna vara rak och ärlig i ett förhållande..Prova så får du se att det känns bra..att ha en du kan prata med allt om..

    Sen vet jag inte vad du menar med att jag skulle vara aggressiv mot min man..

    Då måste jag ha uttryckt mig klumpigt för jag skulle aldrig bli varken arg, hätsk eller upprörd för en sån liten petitess..Om han hade bytt kod på telefonen så hade jag bara frågat i en vanlig ton efter hans nya kod..

    Jag hade inte ens brytt mig om VARFÖR han ens hade bytt kod..
    Däremot hade jag brytt mig om jag inte hade fått min mans nya kod, men det skulle ju aldrig hända ens! haha
    Du fick ju med ett par anklagelser mot partnern i ditt förslag på vad du skulle säga. Kanske det som den du svarar tycker blir aggressivt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-28 02:31:19 följande:

    I alla fall DU gjorde väl inget fel för att du ville kolla din killes mobil alls.
    Så varför skulle det vara pinsamt att säga till karln att tex
    "hej jag skulle kolla en sak på din mobil, men kom inte in..Har du ändrat din kod --din fuling..
    Varför har du ändrat kod för? Är det för att inte jag ska se vem du pratar med eller.

    Vänd på det, var smart och få det till att det är hans fel istället..Karlar brukar inte fatta skillnaden ändå så.😄


    Alla som inte har mitt tillstånd, och kollar i min mobil gör fel. Alla, inklusive min partner.
    Kan väl inte säga direkt att min kod är hemlig, men jag tror inte att partnern kommer ihåg det. För varför skulle han? Han har en egen mobil.

    Sedan använder jag iofs bara fingeravtryck för att öppna den, och utöver det så tjuvkikar han ändå inte för att "få" min kod.

    Jag har inte hans heller, varför skulle jag? Jag har ju en egen mobil.

    Det måste vara jobbigt att inte lita mer på sin partner än att man måste ha fri tillgång till snokande av hans privata mobil. Öppnar du hans brev också?

    Det är utöver detta, olagligt att snoka i andras telefoner precis som att läsa deras post.

    Varför kan du inte "kolla en sak" i din egen telefon?
  • Anonym (Jessica)

    Du har inte rätt till att gå in i hans mobil. Du ska inte behöva kontrollera att han inte skriver med andra utan tilliten ska finnas där ändå. förstår din oro. Men om du inte har grunder till oron så försök att inte tänks på det. Är han tex inre iväg ofta , slutat bry sig om dig eller gömmer sin mobil är det nog lugnt 

  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-04-28 02:51:26 följande:

    När man ändrar sin kod kan det bero på att man har något att dölja men det behöver inte vara det.

    Sen är också frågan vad han vill dölja om han gjort det för att dölja. Otrohet? Detaljer krimg bröllop?

    Sen kan det vara frustrerande för många män att inte ha sex efter man fått småbarn. Det ökar risken för otrohet. 

    Hur som helst borde ni kunna kommunicera bättre. Dels för att undvika bråk kring barnet och inför barnet. Och dels för att kunna prata när ni känner er osäkra.

    Sen vet inte jag hur dynamiken är i er relation. Men är du i underläge så förstår jag att det kan vara svårt att konfrontera honom. Det sägs iaf att det bästa är att visa sårbarhet men vet inte om det alltid stämmer. Manipulativa personer kan utnyttja det.

    Men var jag dig skulle jag försöka prata om din oro över att det blivit sämre snarare än att prata om telefonen.


    Precis det behöver inte vara så. Jag döljer ingenting men vill då inte att nån ska gå in i min.
  • Anonym (Elena)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-04-30 14:39:18 följande:
    Alla som inte har mitt tillstånd, och kollar i min mobil gör fel. Alla, inklusive min partner.
    Kan väl inte säga direkt att min kod är hemlig, men jag tror inte att partnern kommer ihåg det. För varför skulle han? Han har en egen mobil.

    Sedan använder jag iofs bara fingeravtryck för att öppna den, och utöver det så tjuvkikar han ändå inte för att "få" min kod.

    Jag har inte hans heller, varför skulle jag? Jag har ju en egen mobil.

    Det måste vara jobbigt att inte lita mer på sin partner än att man måste ha fri tillgång till snokande av hans privata mobil. Öppnar du hans brev också?

    Det är utöver detta, olagligt att snoka i andras telefoner precis som att läsa deras post.

    Varför kan du inte "kolla en sak" i din egen telefon?
    Nu var det ju så att jag svarade TS hypotetiskt..genom att försöka tänka mig in i TS situation.och hur jag själv skulle agera..Genom att vara rak på sak/ärlig mot min man.. ingenting annat!

    Jag litar på min man fullt ut..det borde man göra efter 30 år tillsammans, eller hur!? Så nej jag har liksom dig inte heller för vana att kolla hans mobil (eller han min) 

    Jag håller faktiskt med dig att man bör lita på sin partner/man/fru..genom att tex inte snoka..Samtidigt så känner man ju inget behov alls av att snoka i sin partners mobil så länge man litar på sin partner..
    Men i TS fall så lät det som om hon inte riktigt kunde lita på honom (pga en gnagande känsla) och då kan jag tänka mig att man kan reagera annorlunda och vilja titta i sin partners mobil, kanske..

    Vad som är rätt eller fel där har jag lite svårt att säga..Båda kanske gör fel..Därför är det ju bättre om man kan prata öppet om såna saker med sin partner, tänker jag..

    Men jag förstår att alla tycker olika..Kanske beror på hur gammal man är också. Jag är inte uppfödd med mobil som många unga är..och vi klarade oss utmärkt utan någon mobil alls.haha
  • Anonym (Otrogen?)

    Tror att jag kan lugna mig lite nu. Han öppnade nyligen sin telefon utan att dölja för mig och jag såg att han hade en ny kod men bara en annan kombo av den han hade innan. Jag har inte frågat varför han har bytt kod men känner inte att det är nödvändigt att veta om han ändå inte hymlar med den.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-30 17:17:22 följande:
    Nu var det ju så att jag svarade TS hypotetiskt..genom att försöka tänka mig in i TS situation.och hur jag själv skulle agera..Genom att vara rak på sak/ärlig mot min man.. ingenting annat!

    Jag litar på min man fullt ut..det borde man göra efter 30 år tillsammans, eller hur!? Så nej jag har liksom dig inte heller för vana att kolla hans mobil (eller han min) 

    Jag håller faktiskt med dig att man bör lita på sin partner/man/fru..genom att tex inte snoka..Samtidigt så känner man ju inget behov alls av att snoka i sin partners mobil så länge man litar på sin partner..
    Men i TS fall så lät det som om hon inte riktigt kunde lita på honom (pga en gnagande känsla) och då kan jag tänka mig att man kan reagera annorlunda och vilja titta i sin partners mobil, kanske..

    Vad som är rätt eller fel där har jag lite svårt att säga..Båda kanske gör fel..Därför är det ju bättre om man kan prata öppet om såna saker med sin partner, tänker jag..

    Men jag förstår att alla tycker olika..Kanske beror på hur gammal man är också. Jag är inte uppfödd med mobil som många unga är..och vi klarade oss utmärkt utan någon mobil alls.haha
    Oj, här kan vi prata tvärvändning!
    Men ok, förstår hur du menade... kanske. Bra att det inte var en beskrivning av din vardag iallafall.

    Jag litar på min man också, till 100%. Skulle helt ärligt inte orka leva i en relation utan full tillit.

    Du har rätt i det där att det nog beror på hur gammal man är, jag är inte heller uppväxt med mobiltelefon. När jag var barn var TVn svartvit och det fanns bara en kanal. Videon var långt ifrån uppfunnen och månen hade inte ens fått besök från jorden. Jag är född tidigt 60-tal. 

    Men oavsett så har man inte rätt att snoka i sin partners mobil eller dator, eller för den delen läsa privata brev.
  • Anonym (?)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-01 12:32:37 följande:
    Oj, här kan vi prata tvärvändning!
    Men ok, förstår hur du menade... kanske. Bra att det inte var en beskrivning av din vardag iallafall.

    Jag litar på min man också, till 100%. Skulle helt ärligt inte orka leva i en relation utan full tillit.

    Du har rätt i det där att det nog beror på hur gammal man är, jag är inte heller uppväxt med mobiltelefon. När jag var barn var TVn svartvit och det fanns bara en kanal. Videon var långt ifrån uppfunnen och månen hade inte ens fått besök från jorden. Jag är född tidigt 60-tal. 

    Men oavsett så har man inte rätt att snoka i sin partners mobil eller dator, eller för den delen läsa privata brev.

    Uppväxt eller inte uppväxt med mobil så tycker jag iaf att samma regelförhållande bör gälla. Förr eller senare bör man ju fatta, kan man tycka. 


    Att vara "rak och ärlig" är inte detsamma som att tycka man har full rätt att kliva rätt över ens partners integritet, eller någon annans integritet (tex en nära vän so sms:at mig om känsliga, personliga saker som inte min partner skulle veta). 

    I mitt fall handlade det om tillit, när jag inte brustit i tillit tidigare, en rädsla, behov av känsla av kontroll och också viss mån av svartsjuka hos min mobil-snokande partner.

    Det är kanske så att den som inte respekterar integriteten hos sin partner måste själv få veta hur det känns när partnern gör det tillbaka, behöver då inte handla om just mobilen om det för den gör detsamma, utan något annat som är integritetskränkande för den andre. Innan dess tror jag tyvärr inte att den som gör detta förstår skillnaden mellan s.k rak och ärlighet och att det inte handlar om det, utan en integritetskränkande behandling av sin partner som inte är okej.  

  • Anonym (Kreativ fritid)
    Anonym (K) skrev 2024-04-28 10:11:34 följande:
    Hur kommunicerar du med den/de du är otrogen med? Eller är det random ons på krogen typ?
    Snap med avstängda notifieringar. Fast extra partner.
  • Anonym (Hh)

    Jag har kollat i min föredetta sambos telefon. Fick därigenom reda på massor av saker. Hans syskon skulle få barn, hans föräldrar hade separerat, hans syskon hade  gift sig. Saker som han inte berättat eller berättade för mig annars.
    Och ja, dessa familjemedlemmar bodde i närheten och vi umgicks med dem inte dagligen jag träffade väl dem omkring 1gg/vecka. Ibland mer, ibland mindre. 
    Hans mamma började sen höra av sig till mig för hon förstod hur pinsamt jag tyckte det var att efter inte veta något. Lätt att säga ogenomtänkta och pinsamma saker för att man inte vet något. 
    Att hans syskon gift sig (borgerligt under covid, så det var ingen fest eller så) sa jag aldrig att jag visste förrän efter ca två år. Responsen var då att han undrade varför han skulle behöva berätta en sån sak?

    Men droppen som fick bägaren att rinna över var när jag upptäckte att han smsade opassande saker till sin kvinnliga chef. Hur snygg hon var, vad gott hon luktade osv. Jag är helt säker på att han skojade och att de aldrig gjort något fysiskt men det blev för mycket.  
    Efter det satte han kod på telefonen för att "hans app krävde att han hade det". Ren BS men skitsamma. Vi skulle gjort slut för länge sen ändå. 
    Det bästa jag gjort i mitt liv att dumpa den idioten. Sy d bara att jag slösade så många år först. 

Svar på tråden Min sambo har helt plötsligt bytt kod på telefonen