• Anonym (Sanningen)

    Varför kvinnor "gillar badboys"

    Jag skriver "gillar badboys" eftersom det inte är helt sant, vilket nog de flesta fattar.

    Hur som helst är jag en väldigt attraktiv kvinna som har otroligt många beundrare och jag hör hela tiden män säga att vi kvinnor "gillar badboys". Men i verkligheten handlar det endast om de mest attraktiva kvinnorna, och anledningen till varför jag nästan alltid blivit uppraggad av dessa badboys är av en enkel anledning: De är de enda som vågar!

    Så, nu slipper ni män köpa en massa onödiga böcker eller spendera timmar på Youtube! Och ni haters har nu fritt fram att trycka på ogilla-knappen och skriva en förståsigpåare-kommentar, men detta är sant vare sej ni gillar det eller inte!

  • Svar på tråden Varför kvinnor "gillar badboys"
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Olivia) skrev 2024-05-03 10:10:54 följande:

    Min kille är yrkeskriminell och en riktig "hårding" så jag gillar definitivt bad boys, men jag tror de flesta föredrar icke-bad boys.


    Du har rätt. De flesta kvinnor vill inte ha män som din kille. Inte ens alla som blir tillsammans med en sådan kille, eller någon åt det hållet, vill egentligen ha det. De är trasiga inombords, de tror att han kan förändras, att han egentligen är snäll, eller så känner de inte till hans farliga livsstil. Han kanske döljer det i början. Är städad utåt. När kvinnorna väl förstår hur det ligger till, har de svårt att ta sig loss.

    Sen finns det även kvinnor som du, som aktivt väljer att vara med en sådan man. Men de flesta varken vill det eller blir tillsammans med sådana män. 

  • Core
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-05-03 16:27:27 följande:

    Baserat på mig själv och familj så har vi lite olika varianter på hur vi förhåller oss till bad boys.

    När jag missbrukade träffade jag många bad boys men jag kände redan då att det här är inget för mig och jag vill ha en snäll kille. Det är vad jag attraheras av  Det har jag numera.

    Min syrra har nånslags 2 killar i 1 variant med hennes pojkvän som varvar mellan att vad jag vill kalla psykiskt misshandla henne (aldrig fysiskt men hon slåtter honom rätt ofta) och att vara jättegullig mot henne. Han är en individ men det är som att hon har två olika pojkvänner ändå. Den ena av dem är verkligen bad.

    Mamma har en alkoholiserad misslyckad badboy till pojkvän. Suttit inne*flera (typ tjuvjakt, olaga vapeninnehav, massa jaktbrott...han sköt rådjur som var i grannens trädgård på fyllan...såna grejer. hembränning, olovlig körning, langning där han sålde hembränt till högstadieelever, rattfylla mm mm) men pappa var väldigt snäll så hennes standard sedan hon blev änka har gått ner.


    Min uppfattning är att det du beskriver är inte badboys, utan white trash?

    Badboy associerar jag med brun utan sol, tatuerade tränade armar, leasad sportbil med en liten motor, en nonchalant ton mot kvinnor etc. Sen har man mer och mer börjat sätta den etiketten på de flesta män med karisma och stil, eller ja andra män som känner mindervärde har börjat göra det. Eller är andra av en annan uppfattning?
  • Gaskarl

    Jag har länge haft en tes om just "bad boys" och kvinnor. Jag tror helt enkelt att vid vissa tillfällen så slår reptilhjärnan till, grundat redan i stenåldern. Kvinnor välje ibland omedvetet en alfahanne, skall det avlas barn vill man ha starka, hårda gener, så att det finns en chans att barnet blir starkt..
    Jag tror kvinnors kroppar fungerar lite så. Väldigt förenklad förklaring.

  • Anonym (L)
    Anonym (Mx) skrev 2024-05-03 16:56:06 följande:
    Jag menar att det KAN vara så som jag skrev innan. Det kan även vara många andra anledningar och det du skriver tycker jag låter rimligt, jag håller med dig.

    Sen finns det väl en urdrift att ha sex med en alfahannen, för att sedan komma på att det är rätt jobbigt att ha en vettig kärleksrelation med en sån kille.

    Jag har svårt att se bad boys som alfahanar. 

    En alfahanne för mig är en man som är självsäker, självbehärskad, intelligent och har kontroll, går sin egen väg och inte påverkas av andras åsikter. 

    Om man med bad boy menar kriminell så är de raka motsatsen - impulsiva, upptagna av sin egen ?status ?, har ett överdrivet självhävdelsebehov, söker konflikt och beter sig allmänt vulgärt och omoget, som stagnerade fjortisar.


    Om de har suttit inne så är de till och med inkompetenta i sin egen ?bransch? . De skickligaste kriminella känner vi inte till eftersom de aldrig åker dit.


    Jag känner bokstavligen avsmak inför kriminella män. De är inte intressanta eller heta på något sätt. Jag blir inte heller imponerad av män som kommer fram och raggar på krogen. Män som inte gör det är mer intressanta. 

    De kvinnor jag känner som har varit tillsammans med bad boys har antingen haft psykiska problem eller gjorde det under en period innan de gifte sig med normala, vettiga män. 

  • Anonym (Borderlina)
    Core skrev 2024-05-03 17:20:32 följande:
    Min uppfattning är att det du beskriver är inte badboys, utan white trash?

    Badboy associerar jag med brun utan sol, tatuerade tränade armar, leasad sportbil med en liten motor, en nonchalant ton mot kvinnor etc. Sen har man mer och mer börjat sätta den etiketten på de flesta män med karisma och stil, eller ja andra män som känner mindervärde har börjat göra det. Eller är andra av en annan uppfattning?
    Definitivt white trash, men det utesluter inte att någon är farlig, kriminell, dålig eller har en nonchalant ton mot kvinnor. Bad boy och white trash utesluter inte varandra.

    Istället för leasad sportbil så tänk obesiktigad rosthög och inget körkort (man vill helst ha en amerikansk raggarbil men den är såld).
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (L) skrev 2024-05-03 17:36:46 följande:

    Jag har svårt att se bad boys som alfahanar. 

    En alfahanne för mig är en man som är självsäker, självbehärskad, intelligent och har kontroll, går sin egen väg och inte påverkas av andras åsikter. 

    Om man med bad boy menar kriminell så är de raka motsatsen - impulsiva, upptagna av sin egen ?status ?, har ett överdrivet självhävdelsebehov, söker konflikt och beter sig allmänt vulgärt och omoget, som stagnerade fjortisar.


    Om de har suttit inne så är de till och med inkompetenta i sin egen ?bransch? . De skickligaste kriminella känner vi inte till eftersom de aldrig åker dit.


    Jag känner bokstavligen avsmak inför kriminella män. De är inte intressanta eller heta på något sätt. Jag blir inte heller imponerad av män som kommer fram och raggar på krogen. Män som inte gör det är mer intressanta. 

    De kvinnor jag känner som har varit tillsammans med bad boys har antingen haft psykiska problem eller gjorde det under en period innan de gifte sig med normala, vettiga män. 


    Jag kan bara skriva under! Attraktiva män är män som inte behöver visa att dom är macho och tuffa för att duga utan dom vågar gå sin egen väg! Dom vågar dessutom ge med sig och har inga problem att anpassa sig till andra och dom slås inte ner av att inte alltid ha rätt och kan hantera motgångar! Såna män är Attraktiva! Män som alltid ska vara tuffast och ha dom snyggaste brudarna är alltid bara ute efter bekräftelse från andra och det är allt annat än attraktivt!
  • Anonym (Sofia)

    Jag blev mobbad och utfryst i låg och mellanstadiet.  Fick aldrig vara med och fick alltid höra hur värdelös jag var.  Killarna ("välartade") var lika elaka som tjejerna.   Tex var det en sång som vi sjöng en gång på musiklektionen, den sången påminde mig så mycket om min mormor som precis gått bort,  så jag började gråta och gick ut ur klassrummet.   Våran fröken förklarade för resten av klassen varför jag blivit ledsen.
    Nästa morgon när vi som vanligt  skulle ställa upp oss på led utanför klassrummet,  blev alla helt tysta när de fick syn på mig, sen började de sjunga den sången som gjort mig ledsen,  bara för att se min reaktion.
    Jag blev aldrig vald till lag eller grupparbeten, det var alltid någon eller något lag som blev påtvingad mig.
    I högstadiet träffade jag ett par tjejer som var lite som jag, och vi träffade på killar som faktiskt uppskattade oss och lät oss vara med.   
    De killarna var inga bra killar egentligen, de begick småbrott och rökte på.    Men de var snälla mot mig och accepterade mig som jag var.   Äntligen hörde jag hemma någonstans. 
    Sen fortsatte det,  min uppfattning om "bra" killar var att de var nedlåtande och mobbare. 
    När jag var 22 år träffade jag äntligen en vanlig, bra kille helt utan brottsregister och med ett normalt liv.

  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (Sofia) skrev 2024-05-03 23:12:22 följande:

    Jag blev mobbad och utfryst i låg och mellanstadiet.  Fick aldrig vara med och fick alltid höra hur värdelös jag var.  Killarna ("välartade") var lika elaka som tjejerna.   Tex var det en sång som vi sjöng en gång på musiklektionen, den sången påminde mig så mycket om min mormor som precis gått bort,  så jag började gråta och gick ut ur klassrummet.   Våran fröken förklarade för resten av klassen varför jag blivit ledsen.
    Nästa morgon när vi som vanligt  skulle ställa upp oss på led utanför klassrummet,  blev alla helt tysta när de fick syn på mig, sen började de sjunga den sången som gjort mig ledsen,  bara för att se min reaktion.
    Jag blev aldrig vald till lag eller grupparbeten, det var alltid någon eller något lag som blev påtvingad mig.
    I högstadiet träffade jag ett par tjejer som var lite som jag, och vi träffade på killar som faktiskt uppskattade oss och lät oss vara med.   
    De killarna var inga bra killar egentligen, de begick småbrott och rökte på.    Men de var snälla mot mig och accepterade mig som jag var.   Äntligen hörde jag hemma någonstans. 
    Sen fortsatte det,  min uppfattning om "bra" killar var att de var nedlåtande och mobbare. 
    När jag var 22 år träffade jag äntligen en vanlig, bra kille helt utan brottsregister och med ett normalt liv.


    Usch! Tråkigt att höra om din skoltid! Måste varit hemskt!
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Sanningen) skrev 2024-05-04 12:17:05 följande:
    Usch! Tråkigt att höra om din skoltid! Måste varit hemskt!
    Tack!   Ja det var fruktansvärt.   
  • Smecker

    De gillar bad boys för att vi skulle klara oss utmärkt under en zombieapokalyps.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (E)

    Vill bara tillägga att jag också är väldigt attraktiv, jag får beundrarbrev både via post, instagram och fax. Dessutom är jag jävligt ödmjuk.

  • Anonym (Borderlina)
    Smecker skrev 2024-05-05 10:28:35 följande:

    De gillar bad boys för att vi skulle klara oss utmärkt under en zombieapokalyps.


    Det hade ni inte alls. Ingen hade orkat med en hetsig tölp som vill bestämma och ha respekt trots att han är korkad så övriga män hade sagt fuck you och använt dig att mata zombier med så fort du hade sagt "Vad skall jag göra med min fakkin skjorta? Säg vem're fakkin var?".
  • Smecker
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-05-05 12:55:05 följande:
    Det hade ni inte alls. Ingen hade orkat med en hetsig tölp som vill bestämma och ha respekt trots att han är korkad så övriga män hade sagt fuck you och använt dig att mata zombier med så fort du hade sagt "Vad skall jag göra med min fakkin skjorta? Säg vem're fakkin var?".
    Ah, nej, det är ett vanligt misstag, att inte kunna skilja på badboys och bad boys.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Mx)
    Anonym (E) skrev 2024-05-05 10:33:32 följande:

    Vill bara tillägga att jag också är väldigt attraktiv, jag får beundrarbrev både via post, instagram och fax. Dessutom är jag jävligt ödmjuk.


    Via fax? Inte illa =)
  • Emala
    Anonym (E) skrev 2024-05-05 10:33:32 följande:

    Vill bara tillägga att jag också är väldigt attraktiv, jag får beundrarbrev både via post, instagram och fax. Dessutom är jag jävligt ödmjuk.


    Du får beundrarbrev via fax?   
    Och via post?   Är du säker på att det inte är JH som lämnar de handskrivna breven i din brevlåda? 
  • Emala
    Anonym (Mx) skrev 2024-05-05 16:21:51 följande:
    Via fax? Inte illa =)
    Rätt imponerande att kommunicera via fax år 2024 :) 
  • Anonym (Mx)
    Emala skrev 2024-05-06 01:14:31 följande:
    Rätt imponerande att kommunicera via fax år 2024 :) 
    Kanske det mest romantiska jag hört!
  • Anonym (HmJ)
    Emala skrev 2024-05-06 01:14:31 följande:
    Rätt imponerande att kommunicera via fax år 2024 :) 
    Ja, förvånande och imponerande 
Svar på tråden Varför kvinnor "gillar badboys"