• Anonym (Wanna know)

    Vad skulle få dig att gå på bio oftare

    Nämn 3-5 saker som skulle få dig att gå på bio oftare.

  • Svar på tråden Vad skulle få dig att gå på bio oftare
  • Anonym (Mamma MammeLuck)
    Anonym (Pippi Sventon) skrev 2024-05-05 22:44:17 följande:
    För att man inte får det längre på flertalet biografer sedan 2022? 

    www.svt.se/kultur/filmstaden-forbjuder-medhavt-godis-pa-bio
    Äh men snälla, man smugglar ju så klart. 

    Man köper cola och popcorn där, sen smugglar man med sig smågodis och choklad. Det är sen gammalt. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Pippi Sventon) skrev 2024-05-05 22:44:17 följande:
    För att man inte får det längre på flertalet biografer sedan 2022? 

    www.svt.se/kultur/filmstaden-forbjuder-medhavt-godis-pa-bio
    Som jag skrev i en tidigare post..

    Biosalonger får inte lov att visitera folk och de får inte heller kolla folks väskor, om de har väska med sig.

    Så även om biosalongerna förbjuder det, så kan de ändå inget göra i praktiken.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Pippi Sventon) skrev 2024-05-05 22:44:17 följande:
    För att man inte får det längre på flertalet biografer sedan 2022? 

    www.svt.se/kultur/filmstaden-forbjuder-medhavt-godis-pa-bio
    De har veckan efter svts artikel förtydligat att de vare sig kommer att försöka stoppa folk med godis i handen eller visitiera (der får de ibte göra ändå) folk. 

    Så ta du med dig ditt godis. 
  • Cathariiina

    Jag tycker inte att det ger så mycket mer att gå på bio än att se film på dataskärmen (jag har en stor dataskärm och bra ljud). Dessutom kan man ta paus när man vill för att gå på toaletten, koka en kopp te... eller backa en bit om man har missat något. Det kan man inte på bio!

    Om jag skulle gå på bio någon mer gång, skulle det kräva något betydligt mer, typ som på nöjesparker med fåtöljer som rör sig (t.ex. så att man känner acceleration när det är ett flygplan som accelerar på startbanan), kanske dofteffekter i salongen...

  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma MammeLuck) skrev 2024-05-06 03:42:57 följande:
    Äh men snälla, man smugglar ju så klart. 

    Man köper cola och popcorn där, sen smugglar man med sig smågodis och choklad. Det är sen gammalt. 
    Jag tänker inte lära mina barn att man smugglar med sig godis och bryter mot reglerna. 
  • Anonym (zxcv)

    Hörlurar till varje fåtölj, då kan man själv reglera volymen som ofta är plågsamt hög. Om man hör dåligt kan man höja ljudet. Detta skulle minska snacket mellan besökarna också då man blir mer avskärmad.

    Att det vore tillåtet att vejpa cannabis och nikotin i 1/4 av salen. 
    I en annan fjärdedel kan det vara tillåtet att dricka öl och vin för de som önskar det, även fast jag själv inte kan förstå tjusningen med att dricka alkohol kombinerat med att hålla tyst i 2-3 h. Alkoholavdelningen får ligga närmast toaletten så andra inte blir störda av det ständiga springet och på dagtid är endast vejp tillåtet.
    Andra halvan av salen ska inte bli störda av vejp eller alkohollukt.

    En riktigt bra glassbar i anslutning till biosalen, med många olika sorters glass och alla tänkbara tillbehör där man kan få påfyllning under pågående film. Utan ockerpriser.
    Det ska vara möjligt att smsa sin beställning och så är det färdig att hämtas utanför dörren till salen när man får svar (ljudlöst givetvis). Glassbaren kan även ha popcorn och godis för de som är sugna på det. Och vin och öl och engångsvejpar för de som vill köpa på plats istället för att ta med hemifrån.

    En vakt som slänger ut folk som stör andra. Tex pratar för mycket.

  • Kvittning

    En bättre sida för att kunna planera vilken film jag vill se. 

    Senaste gångerna jag velat gå på bio så har det inte blivit av för att det varit för krångligt att hitta på hemsidan. 

    Förut har man kunnat välja en biograf och sedan visas alla filmer som går på den biografen i tidsordning för vald dag. Nu när jag skulle in senast så lyckades jag inte få till någon sådan vy utan måste välja vilken film jag vill se som första steg vilket ju inte alls funkar om man som jag oftast gör tänker "på lördag någon gång 17-19 skulle det vara trevligt att gå på bio, undra vilka filmer som visas då". Kollade bara på telefonen, kanske är annorlunda på datorn men blev så irriterad så bestämde mig för att gå ut och äta middag istället för att gå på bio. 

  • Anonym (Tidsmaskin+dejt+drive in)

    Jag känner att en tidsmaskin ett antal årtionden tillbaks, bio i drive in format och en dejt och jag hade gärna fixat till mig för en biodejt. 

  • Anonym (G)

    Absolut ingenting tyvärr. Slutade gå på bio  strax före pandemin och kommer inte hitta tillbaka. Film är bra på bio men streamning hemma i soffan med valfri mat, pausa när man vill är oslagbart. Jobbar bredvid Mall of Scandinavia och har hur nära som helst till deras VIP-stolar men nej.... Det kommer inte hända.

  • Anonym (peter)

    Självklart smugglar man in godis, jag lär mina brorsöner att man inte ska acceptera ockerpriser och skitutbud. Känns bra att de utvecklas till självständiga individer som tänker själva.

Svar på tråden Vad skulle få dig att gå på bio oftare