• Anonym (Aj)

    Knöl på foten som ömmar mkt, uppkom plötsligt

    Jag har fått en knöl på foten som uppkom plötsligt och ömmar väldigt mkt. Någon som har en aning om vad det kan vara? 


    Knölen är ganska fast i konsistensen men åt det mjukare hållet, dvs inte ben. 

  • Svar på tråden Knöl på foten som ömmar mkt, uppkom plötsligt
  • Anonym (Bunion)

    Vad bunion nu heter på svenska, jag har haft jätteproblem med det i flera år, efter ordentliga skor har jag lyckats få bort den på ena foten och det börjar bli bättre på den andra men jag märker direkt om jag har haft "fel" skor och lärprocessen backar flera steg, det finna även speciella strumpor man kan köpa

  • Anonym (Stella)
    Anonym (Bunion) skrev 2024-05-12 15:57:42 följande:

    Vad bunion nu heter på svenska, jag har haft jätteproblem med det i flera år, efter ordentliga skor har jag lyckats få bort den på ena foten och det börjar bli bättre på den andra men jag märker direkt om jag har haft "fel" skor och lärprocessen backar flera steg, det finna även speciella strumpor man kan köpa


    Lynx123 skrev 2024-05-12 17:58:23 följande:

    Hallux valgus?



    Det var vad jag också tänkte först, men det är ju hårt ben och uppkommer inte plötsligt så det är nog inte den knölen ts menar.

    Jag tycker det det ser ut som att där är en bula på ovansidan av foten också, vilket skulle kunna vara ett ganglion.
  • Anonym (Aj)
    Lynx123 skrev 2024-05-12 17:58:23 följande:

    Hallux valgus?


    Nej, detta vet jag med säkerhet att det inte är. Har ingen distraktion utåtriktad stortå, vilket är definitionen på hallux valgus. 
  • Anonym (?)
    Anonym (Aj) skrev 2024-05-12 20:05:58 följande:
    Nej, detta vet jag med säkerhet att det inte är. Har ingen distraktion utåtriktad stortå, vilket är definitionen på hallux valgus. 
    Hade inte jag heller men allt annat stämde. Blev bättre med Voltaren ..... till slut.
    Dessutom när högerfoten blev ok så fick jag samma skit i vänster. Häpp!
  • Anonym (Aj)

    Vad det nu än var för något så är det bättre idag. Har inte ont längre och svullnaden har minskat i omfång. 

Svar på tråden Knöl på foten som ömmar mkt, uppkom plötsligt