• Anonym (.)

    Lämnad på antidepp

    Blev lämnad av sambon efter flera år för en vecka sedan, två veckor in i min första antidepp kur vilket hon visste om och jag förberedde henne på. Jag är fullt fungerande förutom en låg seratoninnivå och det ville jag ordna till så jag kunde bli mitt bästa jag för att slippa onödig negativitet. Hon tog med sig alla saker. Vi hade tjafsat för att hon plötsligt ville bli särbo från ingenstans en morgon, slutade med att hon gjorde slut och jag drev nog henne till det eftersom hon sa att jag "hade min chans" dagen efter. Men nu vill hon hitta sig själv igen.

    Jag har knappt något socialt liv och få vänner, nån enstaka men det är mest lite sms och nåt event när någon fyller år. Efter att chocken la sig så känner jag en otrolig ensamhet. Både hund och tjej borta, de kändes som 80% av min tillvaro och glädje. Jag var redan rätt nedstämd innan men nu känns det så otroligt tomt och meningslöst. Låg i sängen första 4 dagarna och tappade all aptit. Har ingen lust att sitta själv och pyssla med något, känns totalt meningslöst. Hur fasen löser man detta?

  • Svar på tråden Lämnad på antidepp
  • Anonym (Fred)

    Det här ska du se som en möjlighet för dig att skapa ditt egna liv och inte låta det kretsa runt en annan. Känns säkert jobbigt just nu men blicka framåt. Häng aldrig mer upp din tillvaro runt någon annan. Skaffa din egna umgängeskrets och din egen hund. Det kommer att bli bättre.

    vad gäller seratoninnivåer så kanske du ska se över din kost, merparten av seratonin har med maghälsa att göra. Undvik gluten, mjölk, ät mer fibrer och frukt i stora drag. Då behandlar du orsaken, inte symptomen.

  • Lynx123

    Du kommer må bättre efter ett tag men det krävs nog att du tar tag lite i din livssituation. Skriv ner saker som gär dig glad, vilka intressen du har och vad du skulle vilja pröva på. Håll dig så fysislt aktiv som möjligt. Se filmer, lyssna på musik och läs böcker som är roliga. Ät väl. Undvik alkohol, dataspel och allt som gör dig orolig eller ledsen. Vissa av de här grejerna kommer du behöva göra med automatik snarare än vilja, men de hjälper! En runda i löpspåret till bra musik föjd av en god måltid och en kul serie gör susen.

Svar på tråden Lämnad på antidepp