• Anonym (Hon)

    Hur tidigt berätta att barn tillsammans är no-go?

    Hur tidigt efter man träffat någon ska man ta upp en sån sak? Att prata om barn känns inte lätt att ta upp tidigt, men det kanske man ska?

  • Svar på tråden Hur tidigt berätta att barn tillsammans är no-go?
  • Anonym (v)

    Klart man ska ta upp det tidigt, värdelöst att slösa varandras tid.

  • Anonym (Hon)
    Anonym (v) skrev 2024-05-16 21:44:50 följande:

    Klart man ska ta upp det tidigt, värdelöst att slösa varandras tid.


    Men hur tidigt?
  • Anonym (Mia)

    Beror på ålder och om man redan har barn tycker jag. 

  • Anonym (Linda)

    För min del är det ett ämne jag helst avhandlar så tidigt som möjligt.  Gärna redan innan man träffas.   På samma sätt som man pratar om vad man jobbar med, hur man bor osv. Barnfrågan  är ju en dealbreaker och väldigt viktigt att informera sig om. Om någon inte säger nåt till mig tar jag själv upp frågan då jag inte vill boka dejt och plötsligt måste anpassa mig för att ett ex måste hämta barn ... 

  • Anonym (Linda)

    För min del är det ett ämne jag helst avhandlar så tidigt som möjligt.  Gärna redan innan man träffas.   På samma sätt som man pratar om vad man jobbar med, hur man bor osv. Barnfrågan  är ju en dealbreaker och väldigt viktigt att informera sig om. Om någon inte säger nåt till mig tar jag själv upp frågan då jag inte vill boka dejt och plötsligt måste anpassa mig för att ett ex måste hämta barn ... 

  • Anonym (v)
    Anonym (Hon) skrev 2024-05-16 21:46:27 följande:
    Men hur tidigt?
    Väldigt tidigt. För mig dejt 2-3 eller när vi skriver så slipper vi ens ses.
  • Fjäril kär

    Sånt har jag tagit upp efter typ två meddelanden eller så... Jag fick barn tidigt så jag har informerat direkt att barn finns på heltid och samtidigt har jag berättat min inställning till eventuella fler barn. 
    Ingen har tagit illa upp utan tvärtom snabbt accepterat läget . 

Svar på tråden Hur tidigt berätta att barn tillsammans är no-go?