Gå tillbaka   Mammasidan forum > Nya användare > Din presentation - vem är du?

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
Gammal 01-15-2010, 09:24 AM
mel_m mel_m är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Jan 2010
Standard Hejhej!

Jag är ny här och tänkte säga hej... Tycker att detta är en väldigt rolig och informativ sida, har haft mycket nytta av den.
Jag heter Martina och är i v 32... Det vore roligt att få kontakt med lite människor här. Känner inte så många som går i samma tankar här hemma. Bara jag som är gravid.
Hoppas ni har det bra!
Kram
Svara med citat
Gammal 01-15-2010, 01:37 PM
Maria Maria är inte uppkopplad
Administrator

Reg.datum: Apr 2009
Standard Sv: Hejhej!

Hej Martina och välkommen hit!

Vad spännande att du snart ska ha barn! Vid det här laget är du förmodligen väldigt nyfiken på att få se den lilla eller lille!

Mammasidan har inte funnits i Sverige så länge och därför har vi än så länge inte ett jätte aktivt forum men det är roligt att du skriver och ju fler poster du lägger in destå aktivare kommer ju sidan att bli Du får gärna sprida ordet om Mammasidan, gå med i vår Facebook grupp osv så att vi ökar antalet besökare och kan få igång ett mer dynamiskt forum!

Ha en härlig helg! Och återigen tackar vi för ditt intresse!

Maria Bengtsson
webbredaktör
Svara med citat
Gammal 01-18-2010, 12:19 PM
Nickan Nickan är inte uppkopplad
Junior Member

Reg.datum: Dec 2009
Blogginlägg: 5

Hej Martina!

Jag o min pojkvän försöker bli med barn (första veckan) efter noggrant övervägande. Jag ser jätte mycket fram emot att bli gravid o hoppas att det blir snart!
V 32 då är det inte så många veckor kvar. Gud va spännade! Hur har din graviditet varit?
Jag är ju lite nyfiken, för man undrar ju hur ens egen graviditet blir. Försöker samla så mycket intryck tips o idéer.

Mvh Nickan
Svara med citat
Gammal 01-18-2010, 01:36 PM
Junior Member

Hej! Vad roligt att ni har bestämt er för att skaffa barn!
Ja, min mage börjar bli riktigt stor och otymplig nu..! Har sammandragningar på kvällarna så det känns att det börjar närma sig nu. Blir spännande med förlossning.

Annars har jag klarat mig ganska bra... första delen av graviditeten var jag bara väldigt trött.
Inget morgonillamående och sånt...
Men nu på slutet kan jag må illa ibland, mest för att det gör ont skulle jag tro. Har haft lite problem med foglossning...vilket gör att det gör asont i bäckenet, å ryggen.
Har gått upp ca 10kg nu. Men är lika smal om ben, rumpa, armar som förut. Har bara fått en riktigt kula. Förstår egentligen inte vart alla kilon satt sig.
Hoppas allt går bra för er!
Vart bor ni? Vi bor utanför Hallsberg. I Örebro län.
Mvh Martina
Svara med citat
Gammal 01-18-2010, 02:47 PM
Junior Member

Hej igen!

Vi bor i Nacka, Stockholm. Hur mycket påverkar foglossningen din rörlighet?
Jag har nämligen en schäfer som kräver minst 2 timmars promis per dag. Är lite orolig för att jag inte ska kunna motionera honom ordentligt. Visserligen har varken mamma eller syrran haft foglossning, men det känns bra att vara förbredd. Tydligen kan man stärka musklerna runt i förebyggande syfte.
Hur har du gjort?
Hoppas du inte har något emot att svara på lite frågor. Det känns som det poppar upp en miljon frågor hela tiden.
Svara med citat
Gammal 01-19-2010, 11:01 AM
Junior Member

Ja, som du säger, det är ju inte säkert att du kommer lida av det alls! Men för mig har det varit så pass så jag kan absolut inte kan gå på några 2 timmars promenader. Jag har några ankor i ladan 50m bort och det är fruktansvärt jobbigt att bara gå till dom varje dag. Jobbigt att stå, sitta å ligga eftersom det hela trycker på ett eller annat sätt. Man får byta ställning ofta. Och ibland har det varit så jag inte kan vända mig i sängen utan att min sambo får hjälpa mig runt försiktigt.
Så när det är som värst är det inget kul alls. Men det är väl värt allt i slutändan iaf!
Hoppas jag inte avskräcker dig nu! Det finns ju en liiten hjälp i Alvedon!
Svara med citat
Gammal 01-19-2010, 11:04 AM
Junior Member

...och ja, det är ju superbra att börja träna bäckenet redan från början. Det gjorde inte jag. Och sen när besvären redan kommit är det svårt att komma igång med något tränande. Nu går jag på vattengympa, vilket faktiskt känns jättebra! Så det rekomenderar jag.
Å självklart får du fråga... kanske inte kan svara på allt men ska göra mitt bästa.
Svara med citat
Gammal 01-19-2010, 11:22 AM
Junior Member

Tack! Jag ska nog börja gå på sån där mammavattengympa på en gång när jag blir gravid tror jag. Har hört att det finns mammayoga också, det kanske passar mig bättre. Jag tycker det tar så lång tid när man ska bada.....Ja, jag får se! Jag behöver ju inte bestämma mig än!

En annan sak jag går o undrar över, hur mycket ökar brösten i storlek? Det är säkert individuellt, men hur är det för dig? Jag har svårt att hitta BH-ar som det är nu (G-kupa) o är lite orolig för det. Jag går till specialaffär nu o handlar o de har till o med J-kupa. Jag läste att vissa ökar fler kupstorlekar. Hjälp! Jag vill inte se ut som Pamela Andersson.

Är erat barn planerat eller bara hände det?
Svara med citat
Gammal 01-19-2010, 02:15 PM
Junior Member

Ja.. yoga skulle vara jättekul. Fanns tyvärr inget här i närheten, annars är jag också mer för det.

Mina bröst har inte ökat så mycket ännu i storlek. Bh:arna har ju blivit trånga men jag har inte behövt köpa nya än... Sen efter födslen, 3-4 dagar så börjar ju riktiga mjölkproduktionen, och då svullnar brösten mycket. Så det återstår att se hur det blir då. Jag har ju inget emot lite större bröst, då jag knappt har några... hehe... Men dom har ju klart blivit fylligare iaf!

Vårat barn var inte alls planerat.... Fick en riktig chock! Vi hade precis träffats (måste ha tagit sig första gången).
Så vi fick lite panik båda två. Men efter att tänkt igenom allt 100 gånger så beslöt vi oss för att det kändes bra och att vi skulle behålla det.
Nu känns allt super! Nykär å gravid på samma gång blir mycket lycka!
Svara med citat
Gammal 01-19-2010, 02:44 PM
Junior Member

Oj, då är det lite speciellt pirrigt. Både nykär o gravid.
Nä, jag har gått från att aldrig velat ha barn, till att min sambo frågade om vi inte skulle i alla fall. Efter mycket om o men, vägande fördelar o nackdelar bestämde vi oss.
Jag va väl inte så överdrivet intresserad från början. Men ju mer jag läste, tänkte o tog reda på fakta destå positivare blev jag. Nu LÄNGTAR jag efter att bli gravid!
Både min sambo o jag vet att vi är fruktsamma, så nu är det bara att hoppas på att det tar sig.
Jag är himla glad som hittade den här sidan. Den är verkligen proppad med fakta. Underbart att läsa, blogga o skriva lite på forumet!
Svara med citat
Svara
Relevante artiklar: Relevante ämner:
Ingen träff
  • Ingen träff

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT. Klockan är nu 11:36 AM.

Annonser