• ONI

    lång flygresa med små barn!!!

    Jag och min familj (min fru, en flicka på nästan två år och en pojke på ca fyra månader) skall resa till Vietnam över jul och nyår. Jag har några funderingar på hur denna resa kommer att gå med tanke på barnen.

    Är det någon som har erfarenhet av en sådan resa? Vilka problem har ni stött på och hur har ni löst dessa?

    Dela gärna med er av er erfarnehet.

    MVH /ONI

  • Svar på tråden lång flygresa med små barn!!!
  • cDk3r

    Åkte med min fru och son (då 4mån) till fd jugoslavien i sommras, inte direkt lika lång resa som eran, men det gick kalas bra, han var lugn och sansad hela resan, sov mestadels.

  • Tyrell

    Åkte till Grekland med fru och son (då 8 mån) i somras. Ungefär som ovan. Lillgrabben somnade när vi satte oss i sätet och var lite rastlös mitt under flygningen för att somna lagom till landning.
    Nezeril kan vara bra mot trycket i öronen vid landning och start. Magen kan komma lite i olag av stressen och det är inte kul att byta en full brunblöja på ett flygplan. Men det största problemet är att aktivera de små liven. Det är inte kul för oss vuxna att sitta still så länge så jag kan bara gissa hur det är för någon så liten med så mycket spring i bena.

  • Lajm

    Rekommendation: Köp en stol även till den yngsta. Kostar lite extra men det kan vara ett rent helvete att ha en liten i famnen i 6-10 timmar enligt några släktingar som flugit mycket med små barn.

  • cDk3r

    "och det är inte kul att byta en full brunblöja på ett flygplan"

    Skojja inte, precis när jag skulle till att byta bajsblöja så kom vi in i turbulens :)

  • P Daddy

    När vi flög till USA (Leo var 10 månader då.) satt vi långt fram, precis bakom buisness class, där var det extra stort benutrymme, plus att vi fick en typ barnsäng man kunde klicka fast på väggen framför oss. Jättepraktiskt, han både satt å lekte och sov i den. Det gick att förboka det som önskemål. Kolla med ditt flygbolag.

    Lycka till

  • nassepånken

    vi har aldrig flugit så långt med lillan men jag har lyckats byta en bajsblöja på en ettåring på toaletten på skyways lilla propellerplan på sträckan sundsvall-göteborg. jag har varit i större tändsticksaskar.

    det är nog bara att hoppas på en rejäl tupplur, stimulans är det brist på. men det ¨går ju såklart!

Svar på tråden lång flygresa med små barn!!!