• Ankunge

    Födelsemärke som lossnat???

    Någon som haft ett födelsemärke som lossnat? Jag har fått ett upphöjt födelsemärke som sitter precis vid bhbandet på ena axeln. Det har varit torrt och haft som en skorpa på sig (förmodligen pga att bhbandet ligger och skaver) sen igår så märkte jag att det släppt i ena kanten och började känna efter och då hade halva märket släppt och det blödde lite.Ringde min läkare idag men hon var på semester och tillbaka nästa vecka.Någon som varit med om liknande. Nu går jag omkring och tror att jag har cancer eftersom jag fått detta märke relativt fort (typ ett halvår) och för att det nu beter sig som det gör

  • Svar på tråden Födelsemärke som lossnat???
  • Cia o krabaten

    Fick skavsår på ett jag hade i knävecket för många år sen.
    Ridbyxorna hade en söm som satt precis där och efter en veckas ridläger var det ett så bara och inget märke, men när det läkte kom det tillbaka likadant.
    Har opererat bort ett som satt precis vd bh-kanten också.

  • fenurila K o L t

    Jag har haft så vid flera tillfällen med samma märke. Det är själva skorpan som lossnar och har nog troligtvis blivit lite skavt på den nya huden så det har börjat blöda. Sätt på ett plåster skall du se att det läker fint.


    2007 skall väl bli ett ok år eller?????
  • lokacitron

    Kan du inte gå till någon annan läkare så du får kolla upp det? Det låter inte bra, men det behöver inte vara något. Fast jag skulle också få panik och åkt till ett sjukhus på en gång.

  • Ankunge

    lokacitron-Ja man får ju panik.Men jag resonerar som så att jag väntar till måndag.Gillar man läkare.Resonerar som så att även om det skulle vara något obra på gång så lär jag ju inte dö bara för att jag träffade läkaren 3 dagar senare än jag tänkt från början.

  • Saandraan08

    Hej! Får man fråga hur det gick? Jag har exakt samma och har tid på måndag för att kolla upp det men nojar något fruktansvärt Skrikandes

Svar på tråden Födelsemärke som lossnat???