• gravid

    hjälp!

    Hej jag behöver prata med någon rädd och inte redo pappa..
    Jag fick reda på att jag är gravid för någon dag sedan. min pojkvän sa att han inte var redo för att bli pappa så tidigt i ett förhållande, har varit ihop i 2,5 mån.
    vad ska jag göra?

  • Svar på tråden hjälp!
  • RonjaRovardotter

    Min kille var inte heller redo att bli pappa när jag vart gravid, efter 3 månader. Det som hände var att det tog slut mellan oss 3 gånger innan han nu äntligen kan säga att han älskar mig, och han är glad att han är pappa.

    Men vi har flyttade isär efter att sonen föddes, pga det vart för mycket för snart för honom.

    Hur gamla är ni? Ni måste prata om graviditeten. Ingen av er var ensam när barnet gjordes, så ni måste båda vara överrens om vad som sker i framtiden. Hur ni än vrider och vänder på situationen så är ni länkade i all framtid om ni väljer att behålla barnet.

  • gravid

    jag är 21 han är 31. han tyckte jätte synd om mig när jag sa att jag får väl gå med på hans abort.. har gjort abort innan vill ej göra om det.
    sen sa han att jag inte skulle känna mig tvingad..

  • RonjaRovardotter

    Om du inte vill göra en till abort, då måste du förklara för honom så att han förtår varför du inte vill, och han måste förklara varför han inte vill ha barnet, så att du förstår.

    Om ni behöver, kontakta MVC så kan dom hjälpa er att komma i kontakt med en kurator.

Svar på tråden hjälp!