• Malia75

    Dåliga UL-bilder

    Fler som fått dåliga UL-bilder från rutin-UL? Jag tycker knappt det syns något på bilderna (bilderna ligger i mitt galleri), och jag fattar inte varför inte BM tog bilderna vid andra tillfällen, mesta tiden såg man ju armar, ben och huvud. På bilderna vi fick är det mest suddigt.

    Fick dem gratis för att de var så dåliga men hade mycket hellre betalat för bra bilder, känns så trist att inte ha UL-bilder från första barnet som vi längtat så efter.

  • Svar på tråden Dåliga UL-bilder
  • Malia75

    Nu bor jag långt från Stockholm så det är inget alternativ.

    Jag är egentligen inte beredd att göra ett extra UL "bara" för att få bilder, tyckte mest det var trist att de vi fick var så dåliga. När man visar dem för släkt och vänner är det ju ingen som ser vad det är....

  • Pumpalicious

    näe, det är jätte trist. Har sett många liknande, jag tycker aldrig jag ser vad det föreställer. Trist :(

  • miss marion

    Hej! Mina UL-bilder är också lite otydliga (har inte sett dina) men jag tror bara att man bryr sig om det tills bebben kommit ut - då får man ju se den på riktigt och det slår ju alla bilder. Hoppas du kan garva åt de dåliga bilderna om ett tag.

  • 0Love0

    Kan ju faktiskt vara för att det är svårt att ta på en del barn,vi kunde till ex inte få på hela bebisen för dte var omöjligt.

  • Malia75
    0Love0 skrev 2007-06-25 16:49:58 följande:
    Kan ju faktiskt vara för att det är svårt att ta på en del barn,vi kunde till ex inte få på hela bebisen för dte var omöjligt.
    Det jag reagerade på var ju att man såg så bra vid många tillfällen under ultraljudet, varför tog hon inte bilderna då istället? Men men....jag kommer väl över det.
  • Neontetra

    Det kanske berodde på att bm var koncentrerad på att göra sitt jobb, dvs kontrollera bebisen?!

    Men ok, jag kan förstå att det är tråkigt att inte ha bra bilder. Mina bilder var inte suddiga, däremot ser bebben ut som en hund. Läskigt!

  • Hallontårta

    Malia: När jag gjorde ul nu senast skrev läkaren ut 7(!) bilder till oss. (får alltid bilderna gratis, EJ gjort på mvc) En del var sämre än andra, men jisses de var bra mkt bättre än de bilder du fick. På våra ser man verkligen bebisen med armen på en bild, öronen, ansiktsprofil osv. Förstår om du är besviken!! Har bilder från vecka 9 bland mina bilder, där ser den ut som en isbjörn. Senaste ul gjordes i vecka 13+6, ska lägga upp dem sedan. Dina bilder ser ju ut som min bild från vecka 7! Fy så tråkigt!! Boka tid hos en priv. läkare?

  • Malia75

    Ja jag ska försöka få tid hos någon privat. Inte bara för bilderna förstås utan för att få svar på vilket kön det blir. BM kunde inte se det utan gissade bara. Kändes snopet att varken få bra bilder eller veta kön när man hade förväntat sig det.

    Men det viktigaste är ju att allt är bra med bebisen förstås, menar inte att bilderna och könet är det viktigaste.

  • 0Love0
    Malia75 skrev 2007-06-25 19:01:32 följande:
    Det jag reagerade på var ju att man såg så bra vid många tillfällen under ultraljudet, varför tog hon inte bilderna då istället? Men men....jag kommer väl över det.
    Men det viktigaste är ju att mäta och det är ju det dom gör först och kollar alla organ o så sen tar dom juså gott dom kan.
Svar på tråden Dåliga UL-bilder