• WhiteTrash

    Kan man ringa polisen pga högljudd moped?

    I mer än två veckor har vi fått utstå en ung mopedist som kör fram och tillbaka på en mindre väg nedanför oss. Han börjar köra efter kl 22 på kvällen och har den seaste veckan kört helt utan ljuddämpare. Han verkar inte köra till nått speciellt ställe, utan bara fram och tillbaka, fram och tillbaka.
    Mopedisten bor i ett radhusområde på andra sidan och vi i hyresrätter. Jag kan inte ringa efter vår störningsjour eftersom mopedisten inte hör till "vårt" område.
    Igår (eller kl 1 imorse) tappade jag tålamodet och gick dit för att prata med dom. Det finns ju faktiskt folk som ska upp och jobba på mornarna fastän det är sommar! Nåja, dom bara ryckte på axlarna och tyckte "du bor inte här." "det är inte din väg." "stick hem" typ... Det slutade med att jag skällde ut dom efter noter och var så j*kla nära att je pappan i familjen en fetsmäll Gud så arg jag blev!!
    Jag sa då till dom att får jag höra den här mopeden köra fram och tillbaka på vägen efter kl 22 på kvällarna så kommer jag att ringa polisen!
    "hahaha, ja säkert" tyckte dom.

    Fy fan så arg jag var då jag gick och la mig igen
    Märkte sen att jag fått världens huvudvärk efter att jag varit så arg.
    Är fortfarande lite arg märker jag.
    J*kla idioter.
    Kan man ringa polisen om han kör fler ggr såhär. Alltså bara dumkör menar jag. Få man böter om man kör utan ljuddämpare eller spelar det ingen roll?

    Hmm, jag ska nog flytta långt bort till landet tror jag.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-07 13:57:12:
    Det är lugna gatan här nu!
    Ljuddämparen är på och han kör sällan efter kl 21!!
    Vi har inte behövt ringa polisen nått utan det blev väldigt lugnt efter mitt utbrott

  • Svar på tråden Kan man ringa polisen pga högljudd moped?
  • MCT79

    Förstår precis hur du känner.. Ibland hoppar man högt här när mopedisterna drar förbi sena kvällar/nätter. Ofta i gäng, man blir visst coolare så. Låter förjävligt.

    Vi bor nära Arlanda och nån natt var jag övertygad om att det var ett plan som höll på störta. Idioter!

  • WhiteTrash

    Det sjuka är att det är ju lugnt som f*n här. Men nu i sommar har väl sonen äntligen fyllt femton (om ens det, kanske därför han kör så sent) och försöker hotta upp sin moped
    Jag störs inte om dom kör förbi bara. Eller om dom har varit nånstans och kommer hem, eller om han ska nånstans. Men han kör fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka Skrikandes

  • Polgara

    Jag förstår dig! Vi har grannar ovanför som tycker att såga, hammra, flytta möbler(dra på golvet) samt dammsuga nattetid dvs 23.30 eller senare inte är så farligt!!!Skrikandes

    Hallåååå det finns de som vill sova (barnen) och min man jobbar fortfarande ok! Idioter!!MORR

  • WhiteTrash

    Vissa människor kan man verkligen undra var allt deras folkvett är

    Hahaha, ser att jag var så arg att jag stavade lite galet
    Jag ville GE pappan en fetsmäll

    Men böter får man om man kör utan ljuddämpare va?

  • Cecci78

    du kanske kan ringa polisens informationsnummer 11414 istället för 112 för att rådfråga dem?

  • WhiteTrash
    Cecci78 skrev 2007-07-13 09:28:10 följande:
    du kanske kan ringa polisens informationsnummer 11414 istället för 112 för att rådfråga dem?
    Ska inte ringa 112
    Hade tänkt ringa det lokala numret.
    kan man ringa 11414 om man bara vill fråga och höra sig för?
  • Cecci78

    ja det tror jag, man kan ringa och få info om allt möjligt (polisiärt), jag har ringt dit och frågat om pass tex, kolla polisens hemsida

  • Cecci78

    har ni sk områdespoliser/närpoliser så kan det ju vara bra att ringa det lokala numret om det finns ett sådant

  • WhiteTrash
    Cecci78 skrev 2007-07-13 09:42:34 följande:
    har ni sk områdespoliser/närpoliser så kan det ju vara bra att ringa det lokala numret om det finns ett sådant
    Vi har ett lokalt nummer man kan ringa. Tänte göra det om han dumkör nått mer. Men igår slutade dom ju i alla fall efter att jag varit dit och skällt på dom.
Svar på tråden Kan man ringa polisen pga högljudd moped?