• Mamasnest

    Vi som vet hur det är att inte sova och nu gnäller över tidiga morgnar ;-)

    Den här tråden är för oss som vet vad det innebär att vara uppe 2849 ggr per natt med barnen, och som nu när vi äntligen får sova tycker att det är jobbigt med tidiga morgonar.

    Den är också för oss som bara vill snacka skit och prata väder och vind, eller kanske bolla idéer eller funderingar med andra föräldrar.

    I den här tråden är vi snälla mot varandra och anklagar ingen för saken skull, och vi dömer heller inte andra föräldrar som gör sitt bästa för att klara vardagen.


    Välkomna in!  
     
     
    Trebarnsmamma på heltid
  • Svar på tråden Vi som vet hur det är att inte sova och nu gnäller över tidiga morgnar ;-)
  • MammaFia

    Å jisses!
    Jag har kommit en bit på väg.
    5 åringen har äntligen börjat sova hela nätter i sin säng! Det har bara hänt sporadiskt innan, men nu har hon visst bestämt sig och har sovit 4 nätter i rad där nu Skrattande

    Annat är det med 2 åringen *suck*. Han vaknar fortfarande många gånger om natten, men det finns hopp. Om tre år kanske han oxå sover hela nätter. DÅ ska jag sova
    Tja, jag hoppas det. Om jag inte ligger å oroar mig för vad den då 16 årige grabben gör. Hemlis

    Som tur är så har jag en morgonpigg make, som tar barnen på helgmornarna så jag kan sova en stund till.


    Sov så gott ni kan!


    Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • Mamasnest

    MammaFia: Är det inte lustigt att man alltid hittar något nytt att oroa sig över eller att önska sig?!

    Min äldsta vaknade kl 6 varje morgon tills han var 5 år, men han sov alltid bra på nätterna.
    Min mellantjej sover ganska bra på nätterna (vaknar då och då men det är inte alltid man behöver gå in till henne) och sover till 7.30 på morgonen, DET är perfekt!
    Lillan sover bra till kl 5, sedan börjar cirkusen.

    JAg oroar mig också för äldsta pojken, hur ska det då inte bli om några år?


    Trebarnsmamma på heltid
  • Mamasnest

    Jaha, då laddar jag inför en till natt med sjuka barn. Fundersam Hoppas också att morgonen börjar lite senare än kl 5.


    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

    Tjolahopp, jag tror den här tråden blir överflödig för mig nu Skorvan vaknade TIO I SJU i morse!!!!!!!! *chockskadad*
    Hehe, det är väl önskedrömmar att hon ska fortstta med det, haha!

    Hoppas ni fick sovmorgon mamasnest!!

  • vem bryr sig
    Mamasnest skrev 2008-04-23 21:48:09 följande:
    Min äldsta vaknade kl 6 varje morgon tills han var 5 år, men han sov alltid bra på nätterna.
    Då kanske det finns hopp om min 3,5 åring som envisas med att stiga upp före 6 på morgonen.
    Jag som trodde det var bebisen jag skulle vakna av nu när jag har skaffat en till men lillasyster kan sova till 12 på dan.
  • Mamasnest

    Pasadena: Sätt dig genast ner och andas lugnt.
    Lillan sov till kl 4 och då var hon så snuvig att jag tog upp henne och gav nässpray och ammade. Sedan sov hon till kl 5.45 då jag ammade igen och sedan var det morgon. Lite bättre än igår i alla fall...

    vem bryr sig: Ha ha, alltid är det någon som ska väcka en. Min mellantjej kan sova till kl 8 om inget väcker henne, men då har jag ju lillan som har ett inbyggt alarm satt på kl 5. Stora pojken får jag knappt upp ur sängen alls.

    JAg måste få berätta något gulligt. När någon i vår familj fyller år så får den personen frukost på sängen. Sambon jobbar (för er som inte vet) på oljerigg och är inte hemma nu, då ställde min stora pojk sin mobil på 6.30 och gick upp och gjorde smörgås till mig som han kom in med på sängen. Kyss Hur många 11-åringa pojkar gör det för sina mammor? (eller ja, han fyller 11 år nästa vecka och hans presentkonto ökade genast )


    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

                                     GRATTIS på födelsedagen!!!

       Vad gulligt av sonen att tänka på dig!!!

  • Mamasnest

    Pasadena: Tack! Ja, att han gjorde det för mig var den finaste present jag kan tänka mig. Det värmde verkligen.


    Trebarnsmamma på heltid
  • Pasadena

    Kan vi ändr rubriken tack Det verkar som att lillpruttan vägrar dagsömn om hon sover enda till 7 på morgonen Hon kan ju inte vara vaken 11 timmar i streck heller ! Eller, jo det kan hon

  • Mamasnest

    Pasadena: Så hon sov inget mer? Stackaren... Vågar jag gissa att eftermiddagen blev lång?! Fundersam

    Här har dagen varit perfekt. Öppna förskolan på förmiddagen, fika med grannarna på eftermiddagen och sedan bara vara ute och njuta i solen. Smörgåstårta till middag och snart kommer brorsan från Sthlm.

    Nu ska jag springa och tittapå "Spårlöst" med sonen.

    P.S. Håll tummarna för att min skrikmaskin är lugn i natt, dagen har varit gnällig från början till slut.


    Trebarnsmamma på heltid
Svar på tråden Vi som vet hur det är att inte sova och nu gnäller över tidiga morgnar ;-)