• Anonym

    Barn med kk?

    Någon med erfarenheter av att ha blivit gravida med sin kk och sedan behållt barnet.
    Hur hanterade ni det, under/efter graviditeten?
    Hur blev er relation?
    Hur tog omgivningen det?

  • Svar på tråden Barn med kk?
  • Sommardags

    Jag blev väl inte gravid med min "KK", vi mer dejtade under 6månader. Men gravida blev vi, jag har inga känslor alls för killen, medans han gärna hade försökt. Jag föder när som och pappan har varit närvarande under graviditeten och vi har även gemensamvårdnad. Med andra ord så är han väldigt engagerad. Min omgivning blev enbart lyckliga, speciellt min familj och bland vännerna var det enbart 2st som reagerade negativt, men det försvann efter ett tag.

    Killens familj reagerade som han först, med abort och de tyckte jag var hemsk som valde att behålla det mot hans vilja. Men jag ansåg och anser att detta barn är lika stor del av mig som av honom. Varför skulle jag då ta bort det? Finns ingen logik i det och jag har aldrig ångrat mitt beslut.

    Vill du behålla barnet och vilken vecka är du i?

  • Anonym

    hehe - jag trodde på rubriken att du var förälder som hade ett barn som hade en kk, så fel av mig.

  • Anonym (ja)

    Har barn med en jag dejtat en tid. Först ville han inte alls befatta sig med detta men nu ska vi ses och prata. Får se hur det går, Vad omgivningen tyckte har jag inte ens tänkt på,mitt beslut och bryr mig ej om vad nadra tycker. Men folk har mest varait positiva.

  • Anonym
    Svar på #2
    Sommardags skrev 2008-10-30 11:42:20 följande:
    Jag blev väl inte gravid med min "KK", vi mer dejtade under 6månader. Men gravida blev vi, jag har inga känslor alls för killen, medans han gärna hade försökt. Jag föder när som och pappan har varit närvarande under graviditeten och vi har även gemensamvårdnad. Med andra ord så är han väldigt engagerad. Min omgivning blev enbart lyckliga, speciellt min familj och bland vännerna var det enbart 2st som reagerade negativt, men det försvann efter ett tag. Killens familj reagerade som han först, med abort och de tyckte jag var hemsk som valde att behålla det mot hans vilja. Men jag ansåg och anser att detta barn är lika stor del av mig som av honom. Varför skulle jag då ta bort det? Finns ingen logik i det och jag har aldrig ångrat mitt beslut. Vill du behålla barnet och vilken vecka är du i?
    Jag vet ännu inte om jag hundra procentigt är gravid, skall göra ett test på lördag. Men finns saker som gör att jag tror att det finns en möjlighet att jag är gravid. Är isf i vecka 4. Om jag är det kommer jag absolut behålla barnet, har bestämt mig för länge sen att inte göra abort om jag skulle bli gravid. Jag skulle ångra och grubbla det alltför mycket och har möjligheten och ser framemot att vara mamma. Jag kan inte säga att jag skulle bli ledsen om jag skulle vara gravid. Är mer intresserad och nyfiken på andra som är/varit i liknande situation.

    På vilket sätt är han engagerad? Är han med på kontroller etc. Men ni ska inte bo ihop?
  • Anonym

    Anonym (ja) skrev 2008-10-30 11:44:47 följande:


    Har barn med en jag dejtat en tid. Först ville han inte alls befatta sig med detta men nu ska vi ses och prata. Får se hur det går, Vad omgivningen tyckte har jag inte ens tänkt på,mitt beslut och bryr mig ej om vad nadra tycker. Men folk har mest varait positiva.
    Hur gammal är barnet? Hur har det gått att vara ensamstående från början? (Hoppas inte det är känsligt)
  • Sommardags
    Anonym skrev 2008-10-30 20:44:30 följande:
    Svar på #2
    Jag vet ännu inte om jag hundra procentigt är gravid, skall göra ett test på lördag. Men finns saker som gör att jag tror att det finns en möjlighet att jag är gravid. Är isf i vecka 4. Om jag är det kommer jag absolut behålla barnet, har bestämt mig för länge sen att inte göra abort om jag skulle bli gravid. Jag skulle ångra och grubbla det alltför mycket och har möjligheten och ser framemot att vara mamma. Jag kan inte säga att jag skulle bli ledsen om jag skulle vara gravid. Är mer intresserad och nyfiken på andra som är/varit i liknande situation.På vilket sätt är han engagerad? Är han med på kontroller etc. Men ni ska inte bo ihop?
    Varför vänta tills på lördag? Han följer med på alla kontroller, ville ha gemensamvårdnad, bestämma dagis, har inhandlat både vagn och en massa andra saker till dottern. Nej, vi kommer verkligen inte bo ihopa. :) inga sådana känslor finns kvar.
  • Anonym

    Jag testade i helgen, men det var alldeles för tidigt eg, men ville ändå kolla. Anledning till att jag inte vill kolla än är för att jag vill att det ska vara mer tillförlitligt och det är inte billigt att testa gång på gång. Både negativt och positivt resultat kommer vara välkommet och om jag är gravid så gör det ingen större skillnad om jag får reda på det idag eller om tre dagar..

    Jag tänkte att pappan kanske skulle vilja bo med barnet den första tiden när den är liten och inte missa den första tiden för mycket. Menar den är ju såppas beroende av mamman. Jag skulle inte säga nej om jag är gravid och han vill att vi ska bo ihop, även om vi inte är tillsammans.

    Men hur fungerar det med den första tiden för er, med den gemensamma vårdnaden menar jag?

  • Sommardags
    Anonym skrev 2008-10-30 21:17:55 följande:
    Jag testade i helgen, men det var alldeles för tidigt eg, men ville ändå kolla. Anledning till att jag inte vill kolla än är för att jag vill att det ska vara mer tillförlitligt och det är inte billigt att testa gång på gång. Både negativt och positivt resultat kommer vara välkommet och om jag är gravid så gör det ingen större skillnad om jag får reda på det idag eller om tre dagar.. Jag tänkte att pappan kanske skulle vilja bo med barnet den första tiden när den är liten och inte missa den första tiden för mycket. Menar den är ju såppas beroende av mamman. Jag skulle inte säga nej om jag är gravid och han vill att vi ska bo ihop, även om vi inte är tillsammans.Men hur fungerar det med den första tiden för er, med den gemensamma vårdnaden menar jag?
    Pappans umgänge kommer vara att han kommer ofta eftersom spädbarn inte minns en person om den personen inte finns i dess liv ofta och mycket. Pappan ville att även vi skulle bo tillsammans men det hade jag ej klarat av. Vi är otroligt olika och jag hade enbart mått dåligt av att bo med honom. Ni behöver ej bo tillsammans. han kan komma ofta istället. Under pappadagarna kommer pappan vara här varje dag och sen har han tagit semester så han kan komma ofta då med. Gemensamvårdnad handlar om det juridiska och inte med umgänget.
  • Anonym

    Aha, ok. Jag kan inte allt det där om gemensam vårdnad osv.
    Jag kan förstå att du inte vill bo ihop med honom, det kan finnas många anledningar till det och kan många ggr vara ett bättre alternativ.
    Så nu väntar jag till lördag och ser vad det visar. Om jag skulle vara gravid har jag ingen aning om vad framtiden kommer ge mig. Vet inte alls hur han skulle ta det, eller min familj. Men han är en jättebra kille. Känner att jag driver iväg för mycket nu, innan jag ens fått et plus..
    När ska du få?

Svar på tråden Barn med kk?