• Thalis

    Dum fråga,men jag vet ju inte så mycket om nedreglering!

    Om man börjar spraya på dag 1,ska man blöda som tecken på att man är nedreglerad?
    Och en till fråga:Man kan börja spruta trots att man inte fått mens?

    Kram
    Thalis

  • Svar på tråden Dum fråga,men jag vet ju inte så mycket om nedreglering!
  • Angla

    Ja man får då en blödning som tecken på att man är nedreglerad. De flesta kliniker kollar upp detta via blodprov och om det är ok så kan man börja spruta.

  • Thalis

    Tack Angla!
    Vet du möjligtvis hur långt tid det tar innan man får mens?

    Kram
    Thalis

  • Angla

    Jag har bara startat på dag 21 men min mens brukade vara ngn dag sen räknat från cykeldag 1 jämför med vanligt

  • Analuna

    Detta har väl att göra med vilken dag i menscykeln man befinner sig i när man börjar spraya (dvs tiden innan den beräknade menstruationen). Jag har börjat både på dag ett och dag 21. När jag sprayade på dag ett så fick jag ingen mensblödning men när jag började spraya på dag 21 fick jag det.
    //Analuna

  • Analuna

    ...å, en sak till:
    Mensen kom lite senare denna gång (spraystart dag 21). Innan jag började spruta ville läkaren inte bara kolla att jag var nerrglerad utan även att jag inte var gravid eller hade några cystor. Om det gick att utesluta en eventuell graviditet eller cysta/-or så gick det tydligen bra att börja spruta även utan att ha börjat blöda. Mensen kom samma dag som jag skulle kollas så det bidde inget av denna fråga.
    //Analuna

  • Thalis

    Oj,med min tur så får jag säkert ingen mens denna gång!!!

  • Angla

    Thalis om du inte får mens eftersom att dus tartar på dag 1 kan du ju vara nedreglerad ändå de ska väl kolla med blodprov. mensen kan också vara mycket mer sparsam.

  • Analuna

    Nej, om du började på dag ett så är det nog inte så sannolikt! Hur länge ska du spraya förresten?
    //Analuna

  • Thalis

    Analuna:
    Jag ska spraya i 26 dagar innan jag ska ta blodprov,att jag sprayar har med att USÖ har fullt upp.
    Angla:
    Jepp ska ta blodprov den 12/9.

  • pemi

    Jag har alltid startat dag 1 och ALDRIG fått mens, har alltid fått kolla med blodprov så jag varit nedreglerad, och har alltid varit nedreglerad vid provtillfället.

    pemi

  • Thalis

    Tack Pemi!!
    Har inte kunnat sova bra eftersom jag oroar mig för att inte få mens!!

    Kram
    Thalis

  • Helle

    Thalis,

    Jag började på dag 1 och har fått mens båda gångerna. "Goa" Kerstin sa dock i måndags när jag lämnade blodprov att vissa får mens andra inte. Det betyder inte att man inte är nedreglerad om man inte fått mens. Bara att livmoderslemhinnan redan blött ut. Så oroa dig inte. Efter 26 dagar är du säkert nedreglerad. För mig gick det ju bra efter 17 dagar denna gång.

    Kram

  • Thalis

    Tack vännen!
    Hoppas verkligen´att jag blir nedreglerad,eftersom vi vill gärna börja med behandlingen + att vi betalat stora pengar för att påskynda renoveringen så att vi ska kunna ta det lugnt i det nya huset under hela behandlingen!

    Kramar
    Thalis

  • annahoj01

    Hej!

    Startat med nässpray dag 20. Mensen puts väck därefter. Normalt? Känner ni några biverkningar? Inget av det här heller efter en veckas nedreglering och ska forts. knappt 2 veckor till.

Svar på tråden Dum fråga,men jag vet ju inte så mycket om nedreglering!