• CTMT

    Lekhage = tortyrredskap?

    Det var det någon som påstod i ett forum...


    Vad tycker ni?
    Vår dotter är i en sådan ålder nu att hon nästan kan krypa. Men lägger man henne på golvet så tar hon sig framåt ganska snabbt ändå genom att vända sig, rulla, hasa sig bakåt etc. och hon är även i en sån ålder att man knappt kan lämna henne ensam (såvida hon inte sover en stund) för då kanske hon skadar sig själv :(
    En mamma måste ju kunna gå på toa när det kniper i magen och kanske då och då duscha...
    ... så vi funderar på en lekhage så man vet var man har henne och att hon sitter säkert under tiden man inte har full uppsikt.
    Givetvis är det bara under korta perioder hon ska sitta där, som t.ex när man duschar, går på toa eller behöver laga mat.
    vad tycker ni? Hur har det funkat för er? Var får man tag i bra lekhagar för ett bra pris?? (gärna en smidig lekhage som inte tar jättestor plats och som man lätt kan flytta på i de olika rummen)
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Svar på tråden Lekhage = tortyrredskap?
  • Gzz

    Hur skulle hon skada sig själv? På vad? Går det inte att ställa undan de sakerna och barnsäkra hemmet så att barnet kan vara utan uppsikt i några minuter.

    Tänk hur det blir sen när ungen börjar röra sig ännu mer, du kommer att duka under om du måste ha h*n under uppsikt hela tiden.

  • Garageänkan

    Håller med föragående talare. Förstår inte vad son hon ska skada sig på? Man kan ju plocka bort saker som är farliga för barn på låg höjd.

  • siamusen

    Vi hade lekhage till sonen som han älskade. Jättebra även för att resa sig upp med hjälp av spjälorna

    Senare klättrade han in själv för att leka.

  • Perry the Platypus

    Tycker att lekhage är en bra uppfinning så länge man använder den med måtta.


    Jag säger vad som helst när jag ställs mot väggen!
  • siamusen

    Tips bara: om du köper en sa ta en med lite fastare botten. Min son lärde sig nâmligen att ta sig fram med hagen genom att hoppa sig fram med hela saken.

  • 2babiesmom

    Det är absolut inget tortyrredskap och jag blir så trött på den liknelsen.
    Jag hade lätt köpt en om det inte var för att de är rätt dyra. Jag sätter dottern i spjälsängen när jag MÅSTE göra nåt.
    Jag tycker absolut du ska införskaffa en sån.

  • CTMT
    2babiesmom skrev 2009-06-09 16:06:29 följande:
    Det är absolut inget tortyrredskap och jag blir så trött på den liknelsen. Jag hade lätt köpt en om det inte var för att de är rätt dyra. Jag sätter dottern i spjälsängen när jag MÅSTE göra nåt. Jag tycker absolut du ska införskaffa en sån.
    ja alltså tanken var ju inte att hon skulle sitta där dygnet runt... men kanske 5-10 min åt gången då man MÅSTE göra nåt och inte kan ha henne på armen. här är barnsäkrat, men finns ju ändå en risk att när hon glider ut på parkettgolvet att hon råkar dunka huvudet i när hon ligger på mage eller rullar runt :(
    men ja... dyra är det väl...
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Garderobshylla

    Vi skaffade en resesäng åt sonen när han var baby som vi hade som lekhage, vi hade en schäfer då som var i slyngelåldern och mycket klumpig. Och den var väldigt bra att ha när man gick ner i källaren för att elda lr tvåtta kläder, när man behövde duscha och så...

  • lokisse
    CTMT skrev 2009-06-09 16:38:01 följande:
    ja alltså tanken var ju inte att hon skulle sitta där dygnet runt... men kanske 5-10 min åt gången då man MÅSTE göra nåt och inte kan ha henne på armen. här är barnsäkrat, men finns ju ändå en risk att när hon glider ut på parkettgolvet att hon råkar dunka huvudet i när hon ligger på mage eller rullar runt :( men ja... dyra är det väl...
    jag funderade oksa pa det men jag är glad att jag inte köpte en för dom pengarna hade varigt kastade i sjön varan lilla är nu 9 manader och skulle lätt ha klätat över den altsa hade jag kunnat andvända den ca 3 manader innan den blivigt falig (hon började krypa med fyra manader och stod med 7.
    jag har säkrat neervaningen i stället sa nu är hela vardagsrumet en lekhage
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • Astarte

    Jag har lekhage till Liten eftersom jag har djur som springer löst. Tycker det är en bra uppfining och ser inget som helst fel i det.

Svar på tråden Lekhage = tortyrredskap?