• Scapula

    Gravid igen med BF vår/sommar 2010, för oss med ma/mf i ryggsäcken

    Nån som vill följa med på min resa?

    Har BF 27/6.
    Fick ma och skrapades i v12 21 september i år. Det gick fort att bli gravid igen och nu vill jag dela detta med andra i liknande situation. Vi kan dela vår oro och glädeje med varandra =)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-28 08:30
    Har gjort en BF tråd nu! skriv in er där så kan vi hålla koll på varandra =)

    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m49005472.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-23 21:50
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m50249345.html

    Nya tråden =)
  • Svar på tråden Gravid igen med BF vår/sommar 2010, för oss med ma/mf i ryggsäcken
  • Juni 06

    Jag hade ett ma i maj. Fostret hade slutat växa i vecka 6. Men började inte blöda fören i vecka 10. Nu är jag gravid igen i vecka 12. Har varit på en koll förra fredagen och allt vara bra bra där inne. Ska och göra nupp ultra nästa fredag ska bli så kul.

  • Scapula
    Juni 06 skrev 2009-10-28 10:02:10 följande:
    Jag hade ett ma i maj. Fostret hade slutat växa i vecka 6. Men började inte blöda fören i vecka 10. Nu är jag gravid igen i vecka 12. Har varit på en koll förra fredagen och allt vara bra bra där inne. Ska och göra nupp ultra nästa fredag ska bli så kul.
    Beklagar ditt ma och gratulerar din nya grav =)

    Vad skönt att du fått en extra koll, jag kommer inte att få det, får vänta till RUL.... så himla trist.

    Har du upplevt grav som orolig hittils? jag är rädd att ständigt gå runt och vara nervös, skulle betyda så mkt att få göra VUL.
  • Juni 06

    Nej nervös är jag inte längre. Jag fick göra vul förra fredagen efter att jag fick lite brunt när jag torka mig sen kom det lite rosa på torsdagen. Men jag har tydligen en känslig livmodertapp så det var inget att oroa sig för. Får se om mitt rosa kommer tillbaka nåt. Kan ju hoppas att det inte gör det. Vissa går ju och små blöder hela sin graviditet hoppas verkligen jag slipper det.

  • Ecorelle

    Hej vännen, hoppar väl in här då! Fast det känns så märkligt, och jag vågar inte riktigt glädjas åt den här graviditeten. Springer och kollar på mitt tydliga test hela tiden, det går liksom inte att misstolka, .
    Men jag orkar inte ett missfall till, så det måste gå vägen! Kram!

  • Camela

    Hej
    jag hänger gärna på här. hade ett mf i decmeber 08, vecka 7 och ett i mars nu i år i vecka 10.

    Nu är jag gravid igen i vecka 7. Men ärligt så är jag mest nervös... Jag skulle oxå VÄLDIGT gärna göra ett VUL den här gången. Springer konstant på toa för att försäkra mig om att det inte har börjat blöda.

    Har en dotter på 4 sedan tidigare.

  • Scapula
    Ecorelle skrev 2009-11-04 16:39:37 följande:
    Hej vännen, hoppar väl in här då! Fast det känns så märkligt, och jag vågar inte riktigt glädjas åt den här graviditeten. Springer och kollar på mitt tydliga test hela tiden, det går liksom inte att misstolka, .Men jag orkar inte ett missfall till, så det måste gå vägen! Kram!
    Välkommen =)
    Jag vet hur det känns, jag kollade på mitt digitala CB hundra ggr om dagen ocxh när det sedan "dog" och rutan blev blank fick jag nästan panik... precis som om jag ej vore gravid längre =) jag skulle inte ens våga göra ett test nu, tänk om... nä man är jättefånig men det hör väl till! ett missfall till vre rena döden, hur tusan skulle man klara det? detta kommer gå hur bra som helst!!!! Kram!
  • Scapula
    Camela skrev 2009-11-04 16:51:18 följande:
    Hejjag hänger gärna på här. hade ett mf i decmeber 08, vecka 7 och ett i mars nu i år i vecka 10.Nu är jag gravid igen i vecka 7. Men ärligt så är jag mest nervös... Jag skulle oxå VÄLDIGT gärna göra ett VUL den här gången. Springer konstant på toa för att försäkra mig om att det inte har börjat blöda.Har en dotter på 4 sedan tidigare.
    Välkommen! beklagar dina missfall och grattis till din nya grav! jag springer också på toa så fort det känns som det blir lite vått, så störigt! blir du också nekad VUL? jag får inget och på nåt sätt måste man ju acceptera det trots att det känns väldigt jobbigt....
    Jag har en son på 1.9 sen innan, det är den största trösten när det är jobbigt!

    Kram
  • Mifuna

    Hej, jag hoppar in här jag också.
    Jag har bf 7/7 (går in i v.6 imorgon), ska på inskrivningssamtal på måndag. Har en liten kille hemma som blir 2 år i januari. Förra graviditeten slutade med ett mf i v.10 och ett i v.19 pga för tidig vattenavgång. Det sena missfallet var 24/7, skrapades samma dag. Håller tummarna att det går bättre den här gången, orkar verkligen inte med en till vända..
    Ska på gyn på utredning 25/11 pga smärtor som jag haft sen våras. Ringde och pratade med dom och de tyckte inte att det gjorde något att jag hade blivit gravid utan tyckte det var ett bra tillfälle att kolla på den lille och se att hjärtat slog som det skulle. Känns skönt att få götra ett tidigt vul så kanske jag kan slappna av lite mer

  • Scapula
    Mifuna skrev 2009-11-04 17:27:48 följande:
    Hej, jag hoppar in här jag också. Jag har bf 7/7 (går in i v.6 imorgon), ska på inskrivningssamtal på måndag. Har en liten kille hemma som blir 2 år i januari. Förra graviditeten slutade med ett mf i v.10 och ett i v.19 pga för tidig vattenavgång. Det sena missfallet var 24/7, skrapades samma dag. Håller tummarna att det går bättre den här gången, orkar verkligen inte med en till vända.. Ska på gyn på utredning 25/11 pga smärtor som jag haft sen våras. Ringde och pratade med dom och de tyckte inte att det gjorde något att jag hade blivit gravid utan tyckte det var ett bra tillfälle att kolla på den lille och se att hjärtat slog som det skulle. Känns skönt att få götra ett tidigt vul så kanske jag kan slappna av lite mer
    trist med dina missfall, hoppas det går bra denna gång! skönt att få göra VUL! jag blir nekad det tyvärr så jag får vänta tills RUL innan jag vet att allt står rätt till... men det ska väl gå bra det med!
Svar på tråden Gravid igen med BF vår/sommar 2010, för oss med ma/mf i ryggsäcken