• nalle3

    Stick/hugg i äggstock

    Någon som känner att det "drar" i livmodern.. eller hugg och stickningar i vänster äggstocke?

    Har känt så sen ägglossningen, men det känns ännu mer nu vid bim, som är imorn eller på lördag.

    Någon annan som känner så?

  • Svar på tråden Stick/hugg i äggstock
  • Saliva123

    Jag har också haft ont i vänster äggstock efter äl. Gick till gyn igår för att jag var orolig. Läkaren sa att allt såg bara fint ut och att det kanske var tjocktarmen. Haha! Vet inte vad jag ska tro...

  • Polarbjörnen

    har ofta också just känningar på vänster sida. ibland flyttar det runt, men 9 av 10 ggr så är det just vänster. kanske har livliga tarmar jag med! ha ha!

  • nalle3

    hehe okej.
    men jag har inte ont, utan det känns som att det är nåt som pågår där.. hehe.. och det är precis där äggstocken är.
    Ska till en privatläkare på måndag, så vi får se om de kan se vad det är :)

  • FeliXia

    ... jag hade likadant i början, runt vecka 5 och sedan nu, i v 16. Det sticker lite som när jag i ogravid-stadie har ägglossning.
    Min barnmorska sa att det var normalt, (det känns som det sitter i äggstockarna, men hon pratade om att det var livmodern) det är prylarna där inne som ställer om sig. Det händer ju en del där inne! =)

  • nalle3
    FeliXia skrev 2010-01-29 20:29:08 följande:
    ... jag hade likadant i början, runt vecka 5 och sedan nu, i v 16. Det sticker lite som när jag i ogravid-stadie har ägglossning. Min barnmorska sa att det var normalt, (det känns som det sitter i äggstockarna, men hon pratade om att det var livmodern) det är prylarna där inne som ställer om sig. Det händer ju en del där inne! =)
    A det har känt så nu ett tag.
    Men jag har inte plussat än så därför undrar jag vad det är.

    Men hade du mycket slemmiga flytningar då oxå i början eller? För det har jag nu, sen igår ungefär. Har beräknad mens idag/imorn.
  • Maggie08
    nalle3 skrev 2010-01-29 20:38:04 följande:
    A det har känt så nu ett tag. Men jag har inte plussat än så därför undrar jag vad det är. Men hade du mycket slemmiga flytningar då oxå i början eller? För det har jag nu, sen igår ungefär. Har beräknad mens idag/imorn.
    De är som är. Ända sen 5 dagar efter äl har jag haft ont i äggstockarna till och från. och haft flyttningar. Har bim imorn eller den 31 :) Tog ett test imorse men de blev negativt :S hoppas det fortfarande finna chans. :)
  • nalle3
    Maggie08 skrev 2010-01-29 23:27:20 följande:
    De är som är. Ända sen 5 dagar efter äl har jag haft ont i äggstockarna till och från. och haft flyttningar. Har bim imorn eller den 31 :) Tog ett test imorse men de blev negativt :S hoppas det fortfarande finna chans. :)
    Det är precis samma här.. Tog ett test igår men det va negativt men fortfarande ingen mens..
    Vet inte vad det är.. har fortfarande mycket slem hehe.. hoppas du plussar snart :)
  • Smultronpajen88

    jag känner precis likadant, i vänstra sidan av tjejmagen.. sticker och "trycker" lite där. känner det nästan hela tiden.
    Har BIM rund den 7 /2 så det är ju ett bra tag kvar.. men jag har känt så ett bra tag nu, sedan ÄL faktiskt..

  • Liv73

    När jag var gravid hade jag hugg och stickningar, vänster sida. Kändes som äggstocken. Hade även slemmiga, ägglossningsflytningar. Jag tror att du är gravid!

  • colan

    Hej!

    Jag känner precis likadant jag med, fast på höger sida...BIM de närmsta dagarna. Har även haft mycket yrsel sen några dagar efter ÄL, vet inte om det är symtom men brukar inte ha det annars. Bara att vänta och se antar jag =)

Svar på tråden Stick/hugg i äggstock