• Trolltoka

    Trollens Grotta del 7

    Här håller vi troll till som drabbats av missfall och genom våra missfall hittat varandra. Inget ont som inte har något gott med sig!
    Nu har vi nästan alla fått våra små kottar som växer och frodas. Men självfallet får man inte glömma de som fortfarande hoppas på ett nytt groende frö.

    Tänk att vi hållt ihop så länge nu! Tiden går fort när man har trevligt ihop.


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Svar på tråden Trollens Grotta del 7
  • wildamamman

    Hej på er!!


    Jag har inte varit inne på FL överhuvudtaget på flera månader.. Har liksom annat för mig =)
    Hur går det för er alla?
    I förrgår blev min lille Elliot 8 månader.. {#lang_emotions_baby} Det är sjuk va tiden går fort!!
    Han kryper, pratar lite och älskar sin syster.. =)
    Jag ammar fortfarande frukost, mellanmålen och en gång på natten.
    Välling ratar han fullständigt och gröt är heller ingen hit.
    Ha det gott!!
    Kram 
  • emmlo

    oj jag såg inte att det hade blivit en ny tråd :)

    hej hej! vad kul att höra från dig wilda! ja shit, tänk att han är 8 månader redan! tiden går alldeles för fort! fast det är bra att tiden går fort när man är gravid :) här har man bara 24 dagar kvar nu! tjoho! :)

    jag fick tipset av min föredetta chef att massera bröstvårtorna nu på slutet för att vänja dom inför amningen. och igår började jag med det och det kom mjölk direkt! så det var kul :)

    hur är det med er alla andra??

  • Zoya 79

    Ja nu har jag hittat hit,,,, även om jag sällan är inne nu för tiden. Allt bara bra här oxå, trist bara med allt annat som man oxå måste göra när man eg bara vill sitta och gulla med lillen. Det verkar bli en liten Sam iaf om det är nån som ff undrar vad han ska heta. Livet rullar på bra med 3:e barnet och ffa säkert beroende på att de andra två är så pass stora, fixar det mesta själva och är så duktiga med lillebror, de älskar honom hemskt mycket och är inte ett dugg avis. Sååå skönt. Men vad man hinner lite åh vad tiden går snabbt, helt otroligt. Jag fattar inte att det snart är maj, trodde tiden stått stilla med mig och att det ff är feb, men tiden har gått det är bara jag som stått stilla i min egna bubbla insåg jag .........

    Spännande för dig Emmlo å spec eftersom det är första lillen för dig, det tycker iaf jag är nåt alldeles speciellt även om alla barn är lika fantastiska, men ovetskapen om hur man kommer att känna med första gör den så underbar!!!!! Hoppas nu allt går som smort. Har du bestämt vilken bedövning du ska ha? Börjar du tröttna på magen? Lycka till iaf!! Är namnet klart?

    Secca du är inte glömd och jag hoppas verkligen att du ska få ditt efterlängtade plus som vi andra. Säger som jag sagt förut, ge inte upp det kommer förr eller senare det känner jag på mig!

    Hoppas det är bra med alla er andra oxå!!! KRAM

  • Flyssel

    Slänger in en blänkare så jag har koll på tråden! Har två sjuka barn som ligger och hostar i varsin säng, så gladare har man varit i sina dagar.. Ska in på gastroskopi nästa vecka och kolla om min magkatarr är ett magsår eller inte.

    Annars flyter allt på i halsbrytande hastighet, fattar inte hur tiden kan gå så fort!!! Lovisa växer på längden även om hon inte är så intresserad av mat och har en något blygsam viktökning.

    Ha det fint, jag håller koll på er på fejjan!

  • emmlo

    zoya: ja det är så himla spännande, vi längtar så himla mycket efter den lille plutten där inne! nej jag har inte bestämt något om bedövning det ända jag har bestämt är att jag är öppen för förslag! tycker det känns så svårt att välja vad man ska ha innan man vet hur det känns nej magen har jag inte tröttnat på, bara att vara så osmidig och långsam! haha namnet är inte klart, men vi väljer mellan william och james, får se om han passar i något av de namnen sam blir ju jätte fint på eran lille kille

    nyssel: lät inte som att ni hade det så kul just nu hoppas att ni får bli friska snart och att det går bra på gastroskopin! har hört att det inte brukar vara det roligaste man kan göra!

  • Trolltoka

    Kul att höra ifrån dig igen Wilda!

    Emmlo, nu är det ju inte länge kvar ju! Så himla spännande!

    Ni har säkert inte missat på FB om förra helgens bravader.. Men men, här kommer iaf den längre versionen.

    Man tror ju som att när man väl får ett normalt, fullgånget barn att man ska slippa alla jobbiga sjukhusvistelser och djävulskap... Tji fick jag för de tankarna... För 2 veckor sedan vart Novah förkyld vilket inte hör till ovanligheterna, men inom kort vart även Hugo (2½månad) sjuk i förkylning. Vaknade en natt av att han låg och kippade efter andan, sög näsan och droppade med Nezeril, vart hyffsat okej och han kunde andas igen. Natten efter vaknar jag av samma sak men denna gången hjälpte inte att suga näsan och spola den, varken med natriumkloridlösning eller nezeril, efter många om och men fick jag näsan så pass fri så att han kunde andas hyffsat, men inte äta för det var han för tät för. På fredagskvällen ringde jag sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle komma in med honom. Så in med honom till akuten där dom sög näsan och inhalerade han två ggr med adrenalin. Och även vart inlagda... Inhalerade varannan timme hela natten, varannan gång adrenalin och varannan gång natriumklorid. Men det vart som inte bättre, han vart slöare och slöare, orkade inte äta, hostade och var rosslig och slemmig, lät tydligen inge bra i lungorna heller. Så då pratade dom om att sätta dropp, men det vart inget av det under lördagen av någon anledning. Under söndagen togs det upp igen och i och med att jag inte har några problem med mjölken så fick han sond istället. Efter det började han piggna till igen när han fick i sig lite näring igen och vi fick komma hem på måndagen igen med bekräftelsen att det var RS han hade fått. När vi låg där på sjukhuset var det många minnen som återkom och just då var det inte så tufft, men när man kom hem igen och insåg vad man genomgått så vart jag så slut och trött så orkade ingenting och var på gränsen att bryta ihop, och det var tuffare än jag först trodde. Speciellt med alla minnen som återkom. Men ändå så om man jämför med vad man genomgått med dottern så var ju detta en piss i havet. Men nä! Nu räcker det med sjukhusvistelser för barnen på ett bra tag tycker jag!


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Filuren81

    Hej hopp! Ny tråd igen, nu har vi hållt ihop ett bra tag tjejer! Min lilla tjej är inte så liten längre, närmar sig 7 månader! Sitter utan att vingla och snackar som bara den. Har nog fått mammas babbelgener Men det här med att krypa/åla har hon inte fattat alls. Trycker sig bara bakåt eller snurrar runt. Kanske är skönt så länge man slipper springa efter henne...

    vildamamman: Kul att höra från dig!! Mira ratar också väling så man får väl fortsätta amma lite kvällar/nätter/mornar ett tag till... Däremot älskar hon gröt!

    emmlo: 24 dagar??!!?? Shit vad fort din graviditet har gått, eller hur?? Kanske inte du tycker Då kan han ju komma när som nu....spännande!!

    zoya: Du är min förebild så nu får du bara nämna allt bra med att ha 3 barn. Jag vill ha 3, men mannen vill bara ha 2...så jag säger att vi får vänta tills vi har 2 och se hur det känns. Det är väl ingen skillnad på 2 eller 3 eller hur??

    nyssel: Hoppas barnen blir friska snart!!! Jobbigt när de är sjuka, man känner sig så hjälplös... Och då har Mira bara haft ett par små förkylningar som gått över på ett par dagar...

    Trolltoka: Har ju följt dig på facebook, tråkigt med lillkillen men skönt att han mår bättre!!! Förstår att det rev upp många minnen!

    Stor kram till er alla!!

  • Trolltoka

    För mig håller FL i sig på å dö ut hihi.

    Shit... Om en vecka är Hugo redan 4 månader! Är galet så fort det gått! Fasta rutiner har vi äntligen kommit in i också, vilket känns fantastisk då allt vad rutiner heter sket sig med Novah (och har fortfarande inte fått ordning på!). Hoppas ni har en bra helg!


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Zoya 79

    ÖVER 1 ÅR SEN NÅN SKREV HÄR!!! =). Ville bara säga hej o se hur många som ff är på fl oh har kvar tråden i favoriter.... kanske bara är jag, men herregud vad denna tråd betydde mycket för mig, kan bara inte ta bort den. STOOOOR KRAM TILL ER ALLA extra kul att alla snart nått målet!!!

  • Flyssel

    Oj vad paff jag blev när jag såg att vår trolltråd lyste! Jag är nog lite av en periodare när det gäller FL, men aldrig att jag tar bort denna tråd ur favoriterna! Som sagt så betydde den enormt mycket... Några fler som är kvar?

  • emmlo

    jag finns kvar om än inte så mycket! men jag vill som inte heller ta bort tråden! som ni säger så betydde den såå mycket.


     


    våran lille prins fyllde ju (som ni säkert vet via fb) ett år för drygt en vecka sen, så tiden går fort!

  • Trolltoka

    Finns också kvar! Har inte heller tagit bort den. Det går som bara inte!

    Tiden går på tok för fort!!  Om två veckor börjar våra två trollungar på 4år och 1 ½ år på dagis som passande nog heter TROLLET!! Flyttade till dalarna som många av er redan vet för drygt 3 veckor sedan


    trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • wildamamman

    Ojojoj.. Jag har inte varit inne på FL många gånger sedan mitt senaste inlägg här.. =) Jag är verkligen superdålig på att vara här när jag inte, vill bli/är gravid..

    Nu fyller Elliot 2 år om precis en månad och han och storasyster(som redan är 6,5 år... Vart tar tiden vägen?) har fått en lillasyster som nu är 4 månader =)

    Jag vill också ha er på FB(är lite mer aktiv där ), skulle vara kul att hålla kontakten lite mer.. Kram på er!! 

  • thirdoneisacharm

    Hej tjejer! Måste bara få prata med er lite anonymt. 
    Verkar inte bättre än att jag är gravid igen. Totalt oplanerat och i totalt fel tidpunkt. 
    Hade en nuvaring, men den har uppenbarligen inte fungerat som den ska. 
    Vet att det bästa för tidpunkten vore att ta bort det, men jag vet inte om jag klarar av det... 

Svar på tråden Trollens Grotta del 7