• Tangent

    Kompisar

    Ni andra som bara har ett barn: Hur hittar ni lek-kamrater till era barn när ni är på semester? Eller när ni är hemma och inga andra barn är hemma? Leker ni med era barn?

  • Svar på tråden Kompisar
  • Philippa

    Det finns barn här i sandlådan.... så vi går ut till dom

  • JanaLiiN

    Öppna förskolan? Besöka lekparker? Låta ungen leka på egen hand en stund? Jag antar att du menar riktigt små barn, större brukar ju ta hand om sina egna liv, speciellt d som inte har syskon.

  • Tangent

    Min pojke är snart 7 år och han gillar inte att vara ensam. Han kan leka ensam korta stunder, max 30 min. Men sedan vill han leka med andra barn, men när vi är på vårt sommarställe känner han nästan ingen och det är sällan det är folk på lekplatsen. När det är fint väder brukar han hitta någon på stranden att leka med, men vid dåligt väder är det jobbigt. Vi har varken TV eller dator på sommarstället. Det hjälper inte att köpa leksaker för de är inte roliga om inget annat barn är där.

  • Daisy Fay

    Jag har en nioåring. Så till vardags fixar hon ju det med kompisar själv förstås. På somrarna har vi oftast rest på campingsemestrar. På campingplatser finns det masor av barn och det brukar inte vara svårt att hitta kompisar. Det brukar vara ordnat innan jag ens fått upp tältet Glad

    NU börjar hon ju bli lite större dock och då blir man ju något mer reserverad inför nya människor. Så vi får ser hur det blir till nästa sommar. Kankse tar vi med kompis då.

  • korfu08

    Vår dotter är fyra år och just sommaren kan vara lite trist. Men vi försöker att gå ut mycket i lekparken om vi är hemma där är det alltid nån, och när vi är bortresta på sommaren, ser vi alltid till att besöka nåt som tilltalar henne också, och försöker att ta med pussel, hon älskar att lägga pussel och det håller henne sysselsatt ett tag.

    I år var vi på campingsemester en vecka och det fanns ju fullt med barn på campingen och vi besökte också astrid Lindgrens sagovärld och det var superskoj.

    vi leker en del med henne och sedan nu har hon börjat med nån aktivitet på helgerna. I våras var det simlekis, jätteuppskattat och nu barndans och det var toppen och sedan har hon väldigt mycket kompisar från dagis som bor nära oss.

Svar på tråden Kompisar